Jak zrobic dobry smalec ?

1. Data: 2003-07-20 13:55:16

Temat: Jak zrobic dobry smalec ?
Od: Ajgor <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ma do Was pytanie o nietypowe jedzonko ;)

Jakie zrobic dobry smalec (taki domowy) zeby mial duzo skwarkow i
wyjatkowy smak. ?
Chodzi mi o jakies szczegolne przyprawy i wskazowki.

Ajgor

1. Data: 2003-07-20 16:02:45

Temat: Re: Jak zrobic dobry smalec ?
Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-20 15:55, osoba przedstawiająca się jako 'Ajgor', zachciała
zauważyć:
> [...]
> wyjatkowy smak. ?
> Chodzi mi o jakies szczegolne przyprawy i wskazowki.

Właśnie taki wczoraj zrobiłem. Pyszotka.

Świeżą słoninkę (nie wędzoną), kroimy na drobną kosteczkę (do 5mmm).
Dobrą jakościowo słoninę można kupić w makro. Na 0,5kg słoniny wsypujemy
łyżkę soli i starannie mieszamy. Do garnka wlewamy ćwierć szkalnki wody
i wrzucamy słoninkę. Wytapiamy, mieszając od czasu do czasu. Jak
swarki będą miały lekko złotawy kolor, wrzucamy jabłko lub dwa
(pokrojone w ćwiartki, bez pestek); całą cebulę (nie krojona), 3-5
ząbków czosnku (bez łupin, ale nie krojony) i kilka liści bobkowych.
Kiedy skwarki osiągną pożądaną wielkość i kolor, zdejmujemy garnek z
ognia i dosypujemy przypraw (majeranek lub bazylia, pieprz, tymianek,
cząber, mogą być ze dwa goździki, ziarna jałowca, słowem, co kto lubi).

Jabłka, cebulę i czosnek wyjmujemy.

Smalec można odcedzić przez sito (taki jest najtrwalszy).

Jeżeli chcemy zostawić w nim skwarki i cebulę, to drobno pokrojoną
cebulę wrzucamy pod koniec wytapiania. Przelewamy do słojów lub naczń
kamionkowych. Zastygający smalec mieszamy od czasu do czasu, by
przyprawy i skwarki równo się w nim rozłożyły.

Uwaga:
obecność cebuli skraca trwałość smalcu (poza chłodziarką - do ok. 10 dni).

R.

1. Data: 2003-07-20 16:49:51

Od: "Kzysio" <U...@w...kzysio.republika.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ajgor" <a...@d...pl> napisał w wiadomości
> Witam

Cześć:)

> Ma do Was pytanie o nietypowe jedzonko ;)

Widzę, że wiesz co dobre;) Proste potrawy są najlepsze.

> Jakie zrobic dobry smalec (taki domowy) zeby mial duzo skwarkow i
> wyjatkowy smak. ?
> Chodzi mi o jakies szczegolne przyprawy i wskazowki.

Ależ proszę bardzo:

2 ząbki zmiażdżonego czosnku
1 drobno pokrojona cebula
1/4 szklanki oleju
Podsmażyć razem do momentu gdy cebula będzie miękka. Następnie dodać:
1/3 szklanki margaryny
1/2 łyżeczki soli
Utrzymywać na ogniu do rozpłynięcia się margaryny. Potem odstawić i wlać do
małego pojemnika. Przechowywać w lodówce. Podawać z chlebem.
Przepis z "Naturalna Kuchnia Wegetariańska cz. 2" wyd. Fundacja Źródła Życia

Pyszota, smacznego.

--
_/ _/ _/_/_/ _/ _/ _/_/_/ _/ _/_/ ... ...
_/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ . Pozdrawiam Kzysio .

1. Data: 2003-07-20 16:55:11

Od: "troll_alex" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kzysio" <U...@w...kzysio.republika.pl>
napisał w wiadomości news:bfeh8v$s64$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Widzę, że wiesz co dobre;) Proste potrawy są najlepsze.
[..]
> 1/3 szklanki margaryny
Jaki jajcaz z tego Kzysia! Margaryna to gówno! Macie swoją grupę, to tam
piszcie o swoich zboczeniach.
troll_alex

1. Data: 2003-07-20 17:12:57

Od: "Kzysio" <U...@w...kzysio.republika.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "troll_alex" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jaki jajcaz z tego Kzysia! Margaryna to gówno!

Ale z Ciebie jest znawca... Słonina, to dopiero jest gówno...

> Macie swoją grupę, to tam
> piszcie o swoich zboczeniach.

Czy ja o czymś nie wiem? W opisie czytam "uroki kuchni i rozkosze
podniebienia" To chyba właściwa grupa...
A tak przy okazji, skoro już mówimy o zboczeniach, (powiem to cicho) chyba
nie żywisz się mięsem?... brr... na samą myśl ciarki mnie przeszły.

--
_/ _/ _/_/_/ _/ _/ _/_/_/ _/ _/_/ ... ...
_/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ . Pozdrawiam Kzysio .

1. Data: 2003-07-20 17:44:12

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ajgor" <a...@d...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> wyjatkowy smak. ?
> Chodzi mi o jakies szczegolne przyprawy i wskazowki.

Ja robie bez skwarek
ok kg szynki wieprzowej lub lopatki nacieram majerankiem pieprzem,
lubczykiem i sola daje 1,5 kostki smalcu i pieke w piekarniku. cebule dodaje
nieco pozniej. Produkt uboczny miesko do kanapek i obiadu.Smalec ma niestety
wade
blyskawicznie znika z lodowki;(
TMK

1. Data: 2003-07-20 17:59:43

Od: "troll_alex" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:bfeija$ls6$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> A tak przy okazji, skoro już mówimy o zboczeniach, (powiem to cicho) chyba
> nie żywisz się mięsem?... brr... na samą myśl ciarki mnie przeszły.
To jest równie dobre pytanie, gdy homoseksualista pyta się normalnego
mężczyzny... "chyba nie współżyjesz z kobietą??... brr... na samą myśl
ciarki mnie przeszły."
troll_alex

1. Data: 2003-07-20 18:05:14

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-20 19:12, osoba przedstawiająca się jako 'Kzysio', zachciała
zauważyć:
> [...]
> A tak przy okazji, skoro już mówimy o zboczeniach, (powiem to cicho) chyba
> nie żywisz się mięsem?... brr... na samą myśl ciarki mnie przeszły.

Tak troszkę złośliwie zapytam (bo podobnoż o zdrowie chodzi), jak usunąć
sole niklu z margaryny? I czy wiesz, jak wygląda produkcja margaryny?

Tak tak odnośnie źródła przepisu: <Przepis z "Naturalna Kuchnia
Wegetariańska cz. 2" wyd. Fundacja Źródła Życia>.
Naturalna w kontekście margaryny trąci hipokryzją.

R.

1. Data: 2003-07-20 18:13:59

Od: "Kzysio" <U...@w...kzysio.republika.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maruda - Ryszard" <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> napisał
w wiadomości news:bfeljf$c3g$1@nemesis.news.tpi.pl
> Tak troszkę złośliwie zapytam

Lubię złośliwe pytania;)
Ale w Twoim pytaniu nie dostrzegłem nic złośliwego, wydaje mi się jak
najbardziej sensowne.

> (bo podobnoż o zdrowie chodzi),

Mi nie chodzi o zdrowie. Tzn. nie chodzi mi o zdrowie w Twoim rozumieniu, bo
domyślam się, że masz na myśli zdrowie spożywających, mi chodzi raczej o
zdrowie spożywanych.

> jak usunąć sole niklu z margaryny? I czy wiesz, jak wygląda produkcja
margaryny?

Nie interesuje mnie to, dlatego przykro mi, ale Ci nie pomogę.

> Tak tak odnośnie źródła przepisu: <Przepis z "Naturalna Kuchnia
> Wegetariańska cz. 2" wyd. Fundacja Źródła Życia>.
> Naturalna w kontekście margaryny trąci hipokryzją.

Taaa, zgadzam się z Tobą.

--
_/ _/ _/_/_/ _/ _/ _/_/_/ _/ _/_/ ... ...
_/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ . Pozdrawiam Kzysio .

1. Data: 2003-07-20 18:16:09

Od: "troll_alex" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:bfem6n$dmu$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
bo
> domyślam się, że masz na myśli zdrowie spożywających, mi chodzi raczej o
Kzysiu, co ty piepzysz. My spozywamy tylko mięso zbadane pzez weterynaza!
troll_alex

szukam pracy
Re:Jak się ubrać do i zachować w ekskluzywnej restauracji
schab - bez piekarnika
Jak się ubrać do i zachowywać w ekskluzywnej restauracji
"Wariactwa" na temat szynki;)