Jak zrobić normalne Leczo?

1. Data: 2005-08-29 21:55:15

Temat: Jak zrobić normalne Leczo?
Od: "Marcin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Próbowałem już zrobić kilka razy leczo z różnych przepisów z czasopism i
książek kucharskich, lecz za każdym razem wychodziło coś co tylko przypominało
mi leczo, które jadłem na wakacjach.
Chciałbym zrobić niespodziankę swojej żonie, gdy wróci z pracy a ja podam jej
na obiad pyszne LECZO. Pomocy, czy ktoś umie zrobić dobre leczo?

2. Data: 2005-08-29 22:50:35

Temat: Re: Jak zrobić normalne Leczo?
Od: "dżus" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
jej
> na obiad pyszne LECZO. Pomocy, czy ktoś umie zrobić dobre leczo?

polecam taki przepis

2 cebule
2-3 małe cukinie
2-3 różnokolorowe papryki
5-6 pomidorów ( ew 2 puszki)
kilka parówek cienkich

cebule podsmażasz na margarynie (posiekaną w kosteczkę) dodajesz drobno
pokrojoną paprykę i sparzone pokrojone pomidory(bez skórek)
potem dodajesz cukinię ( może byś starta na tarce szybciej się ugotuje i
będzie mniej wyczuwalna, ale ja osobiście lubię krojoną w kostkę 2x2 cm)
parówki nacinasz z dwóch końców na krzyż do 1/3 dlugości i wrzucasz do
rozgrzanego piekarnika ( najlepiej połóż na blache folie alu) paróweczki
zwiną się w piękne ośmiorniczki.

doprawiasz leczo wegetą papryką pieprazem i czym tam lubisz
z cebulką można podsmażyć kawałek dobrej kiełbaski
SMACZNEGO

3. Data: 2005-08-30 05:03:34

Od: "Kyllyan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jej
> na obiad pyszne LECZO. Pomocy, czy ktoś umie zrobić dobre leczo?

Po pierwsze próba skopiowania jakiegoś smaku niezwykle rzadko kończy się
sukcesem. Nigdy w domu nie udało mi się zrobić schabowego z kapustą, który
by w smaku przypominał tego z studenckiej stołówki ;)
A teraz co do lecza. Prawdziwe węgierskie leczo ma prawo zawierać w sobie
tylko wędzony boczek, słoninę lub kiełbasę, paprykę, cebulę i pomidory.
Jeśli damy cukinię ,czy cokolwiek innego, może to być i smaczne, ale to nie
będzie leczo. Jedynym tłuszczem na którym przyrządza się leczo jest smalec
wieprzowy.
A więc. W garnku rozgrzać dwie łyżki smalcu, przysmażyć na nim trzy
pokrajane w plastry duże cebule. Dodać pokrojoną w kostkę wędzoną słoninę
(boczek, kiełbasę, razem pół kilograma). po kwadransie dodać pokrojoną w
paski paprykę (0,70 kg) po następnym pokrajane w ćwiartki pomidory (0.50 kg,
bez skóry). Dusić do miękkości. Doprawić solą i papryką w proszku.

ps. moszna zawekować i mieć na zaś.

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

4. Data: 2005-08-30 05:44:00

Od: "jacenty" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kg,
> bez skóry). Dusić do miękkości. Doprawić solą i papryką w proszku.

Swego czasu w TV Makłowicz prezentował kilka potraw węgierskich min. lecso.
Wyglądało to tak, że wszystko razem (a i jeszcze były do tego ziemniaki i
jakaś sucha wędzona kiełbasa, coś w stylu chiorizo) wrzucał do kociołka
zawieszonego na trójnogu nad ogniskiem i dusił. Może właśnie TEN SMAK
uzyskuje się dzięki odpowiedniej atmosferze? Kiełbasa z kija nad ogniskiem
też inaczej smakuje niż z patelni w domu.
Jacenty ze ślinotokiem apetycznym

5. Data: 2005-08-30 06:38:18

Od: "cherokee" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jej
> na obiad pyszne LECZO. Pomocy, czy ktoś umie zrobić dobre leczo?

http://www.budapeszt.infinity.waw.pl/qchnia/lecso.ht
ml

pozdr

cherokee

6. Data: 2005-09-12 13:02:41

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <df0ruu$4ta$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"jacenty" <s...@w...pl> wrote:

> [...]
> uzyskuje się dzięki odpowiedniej atmosferze? Kiełbasa z kija nad ogniskiem
> też inaczej smakuje niż z patelni w domu.

Boję się, że albo Mkłowicz coś poplątał, albo Tobie się pomyliło.

Władysław

7. Data: 2005-09-12 13:25:22

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

lecso.

> Boję się, że albo Mkłowicz coś poplątał, albo Tobie się pomyliło.

Co do Makłowicza to mogę Cię uspokoić:
http://www.staff.amu.edu.pl/~artur_ko/wedrowki/wedro
wka127.htm

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

8. Data: 2005-09-13 04:11:10

Od: "jacenty" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do Makłowicza to mogę Cię uspokoić:
> http://www.staff.amu.edu.pl/~artur_ko/wedrowki/wedro
wka127.htm

Dzięki za sprostowanie. Jak zwykle Władysław miał rację.
Oświecony Jacenty

9. Data: 2005-09-18 16:36:43

Od: "Anielka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje leczo : 50 dkg mięsa łopatki chudej -smażę -następnie paprykę
różnokolorową w zaleznosci od tego jaką się ma wyczyścić pokroić w
paseczki, pół kg pomidorów bez skórki pokroić , trzy cebule pokroić w
talarki wszystko razem połączyć podlać wodą i podgotować, osobno smażę
kiełbaskę bez smalcu najlepsza kurpiowska , bo chuda . Po usmażeniu mięsa i
kiełbaski oraz po ugotowaniu papryki ,cebuli i pomidorów wszystkie składniki
łaczę , dodaję przecieru pomidorowego ze trzy łyżeczki o ile trzeba dolewam
wody ,dodaję pieprzu cajen, papryki słodkiej , maggi w zależności od tego
jakie przyprawy ktoś lubi i zaklepuję mąką. Podaję ze spaghetti. Można bez
mięsa tylko z kiełbaską , ale z mięsem jest lepsze . SMACZNEGO.

10. Data: 2005-09-18 19:39:13

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dgk4v5$bms$1@news.onet.pl>,
"Anielka" <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> jakie przyprawy ktoś lubi i zaklepuję mąką. Podaję ze spaghetti. Można bez
> mięsa tylko z kiełbaską , ale z mięsem jest lepsze . SMACZNEGO.

Czemu nazywasz to leczo?

Władysław

Nalewanie wina
Jak marynować imbir??