Jak zuzyc wedliny?

11. Data: 2007-04-13 08:44:11

Temat: Re: Jak zuzyc wedliny?
Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Kwi, 08:47, "Misiek" wrote:
> [...]
> z boczkiem, baleronem, szynka.. mozna zapiekanke zrobic
> jesli wedliny sa "w kawalku" to mozna grube plastry kroic (1 cm), rzucic na
> patelke, przysmazyc, na wierzch kawalek sera zoltego, cebuli podsmazonej
> (plasterek), pomidora podsmzonego (plasterek), pieczarki tudziez inne grzyby
> podsmazone na niewielkiej ilosci masla i... do obiadu jak znalazl zamiast
> innego miesa :-)

Można też podać jako kotlety w dowolnej panierce lub sztuka mięsa w
sosie chrzanowym lub musztardowym:)
I szybki obiad jak znalazł;p

--
Pozdrawiam :)
JM

12. Data: 2007-04-13 08:47:10

Od: "kropelka" <k...@b...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> No i oczywiście zapiekanki z drobnymi makaronami, z dodatkiem zeszklonej
> cebulki, pieprzu, przypraw, jakie lubisz i czego lubisz. Można coś
> pokombinować z ryżem, choć imho z makaronem bardziej. Zmielone jako
> farsz do naleśników albo pieroga w połączeniu z jajkiem na twardo,
> cebulką, doprawione na ostro. Pieroga drożdżowego w typie wschodnim,
> oczywiście, a nie gotowanych pierogów. Etc.

Super pomysl.. jakos o zmieleniu nie pomyslalam nawet. A tak cale mnóstwo
możliwosci sie otwiera... juz wiem co dzisiaj na obiad zrobie:-) Nalesniki
zapiekane z taka szyneczka.

Pozdrawiam
Agnieszka

13. Data: 2007-04-13 08:47:43

Od: "kropelka" <k...@b...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zrobić forszmak - obiad, kolacja :)

EEe?? a co to takiego? bo brzmi ciekawie

Pozdrawiam
Agnieszka

14. Data: 2007-04-13 14:11:48

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kropelka napisał(a):
> Użytkownik "waldek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> EEe?? a co to takiego? bo brzmi ciekawie
>
> Pozdrawiam
> Agnieszka

w sumie trudno powiedziec jadalem pod ta nazwa rozne potrawy...
najczesciej gesta zupa z dodatkiem kiszonych ogorkow ale spotykalem i
inne warjacje...
Mars

15. Data: 2007-04-13 15:47:13

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsjasz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> w sumie trudno powiedziec jadalem pod ta nazwa rozne potrawy...
> najczesciej gesta zupa z dodatkiem kiszonych ogorkow ale spotykalem i
> inne warjacje...
> Mars

to nie jest "dodatek" kiszonych ogórków...ich ma byc tam 1/3 ilosci
składników oprócz miąs róznych i kiełbasy posiekanej w kostke...do tego
oczywiście papryka przecier pomidorowy i kleks dobrej tłustej kwaśnej
smietany....w wersji fulwypas podawane jest to wewnatrz wydrązonego bochenka
chleba....generalnie jest to potrawa której bez poł litra nie razbieriosz
;)))))

Marek

16. Data: 2007-04-13 21:26:27

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Apr 2007 09:33:33 +0200, Kulinarny.Net <p...@k...net>
wrote:

> Sałatka z szynką
> 6 porcji
> Składniki:
> 15 dag szynki

Pomysl fajny, tylko oni 5 kg maja. Duuuuuzo salatki :)
Popieram zurek i bigos. Dorzucam kapusniak.

Krusz.

--
Kruszyna
"Primum non stresere..."

17. Data: 2007-04-14 02:03:50

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Apr 2007 08:21:43 +0200, BBjk <b...@q...pl> wrote:

> [...]
bede musiala zamrozic, tzn wieksza czesc...Prosze

>Żurek!

Zurek najgenialniej to wchlania biala kielbase, jajo na twardo,
gotowana swinska skore w drobnych kawalkach i na to wszystko, na
plasko, jajo sadzone...

Szynke w charakterze makaronu (znaczy w waskich paseczkach) znacznie
lepiej wchlania grochowka.

--
Darek

18. Data: 2007-04-14 06:50:20

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz K. Ladziak napisał(a):

> Zurek najgenialniej to wchlania biala kielbase, jajo na twardo,
> gotowana swinska skore w drobnych kawalkach i na to wszystko, na
> plasko, jajo sadzone...

Na płasko cięte, czyco?
No nie wiem, nie wiem... Mój żurek dobrze wchłania boczek, szynką też
nie pogardzi, mowa o prawdziwej, wędzonej w stylu wiejskim, a co do
świńskiej skóry, to na razie kojarzy mi się ona poza ubrankiem prosiaków
wyłącznie z kierpcami, o ile w ogóle robi się je z niej. Człowiek uczy
się całe życie, jednak nie sądzę, bym kiedyś nabrała apetytu na świńską
skórę.
Tak myślę, że wariacje żurkowe można tworzyć w nieskończoność. A teraz
juz rośnie świeży szczaw i poza jajkiem makaron z chudej szynki też jak
najbardziej.

> Szynke w charakterze makaronu (znaczy w waskich paseczkach) znacznie
> lepiej wchlania grochowka.

Kapuśniak też nie odmówi.
--
pa, BBjk, (wczorajsze: http://bajarka.fotolog.pl/)

19. Data: 2007-04-14 06:56:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@q...pl> wrote in message

> [...]
> Tak myślę, że wariacje żurkowe można tworzyć w nieskończoność. A teraz
> juz rośnie świeży szczaw i poza jajkiem makaron z chudej szynki też jak

Wspomniałem już - bigos jest najlepszym zastosowaniem - przy ilości, która
dla owej osoby stanowi kłopot byłby to bigos luksusowy. Kwas konserwuje,
zamrażać się daje - doskonałe rozwiązanie dla pań planujących wizytę u
kolejnego wizażysty - obranie ziemniaków niech reszta domowników sobie
ugotuje i wyjęcie pojemnika lub woreczka z bigosem z zamrażarki, lub
słoika - z chłodziarki - do odgrzania...

20. Data: 2007-04-15 01:57:48

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 14 Apr 2007 08:50:20 +0200, BBjk <b...@q...pl> wrote:

> [...]
>wyłącznie z kierpcami, o ile w ogóle robi się je z niej. Człowiek uczy
>się całe życie, jednak nie sądzę, bym kiedyś nabrała apetytu na świńską

To pomysl ile jej zjadasz w postaci salcesonu na ten przyklad...

Skora musi byc oczywiscie spoza kruponu - czyli ta miekka, z brzuszka
prosiaka, z podgardla - bo ta z grzbietu to faktycznie raczej na
kierpce podchodzi. Pokroic w kwadraciki 2x2cm, ugotowac do miekkosci -
tylko uwaga, jak dac tego (razem z woda w ktorej skorki gotowano) za
duzo do zurku to mozna zostac niemowa - gebe potrafi zakleic. Ale
dobrze ugotowane skorki to sama pychota!.

--
Darek

Re: jakie przyprawy do nacierania kurczaka?
Prywatne zycie niektorych dan
jakie przyprawy do nacierania kurczaka?
Pojemnik do robienia kostek lodu
Biszkopt