jakie przyprawy do nacierania kurczaka?

1. Data: 2007-04-12 14:02:44

Temat: jakie przyprawy do nacierania kurczaka?
Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Próbuje sie nauczyć gotować tak by nie stosować za dużo mieszanek i wiedzieć
która przyprawa do czego pasuje.

Zatem do nacierania kurczaka i zostawienia go na noc lepiej zastosować to
http://www.galeo.pl/x.php/59/Przyprawa-do-kurczaka.h
tml

czy moze tylko niektóre ze składników? Czym Wy nacieracie? Dodam że maja to
być skrzydełka z warzywami.

Pozdro
bodi

2. Data: 2007-04-12 14:04:44

Temat: Re: jakie przyprawy do nacierania kurczaka?
Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Apr 2007 16:02:44 +0200 w sprzyjających i niepowtarzalnych
okolicznościach przyrody grupowicz *bodzio * skreślił oto te słowa:

> [...]
tml

> czy moze tylko niektóre ze składników? Czym Wy nacieracie? Dodam że maja to

Ja to bym jedynie zastosowała sól, pieprz, słodka paprykę i majeranek.
Ale ja to uwazam, ze kurczakowi pieczonemu niewiele więcej potrzeba, żeby
był pyszny.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

3. Data: 2007-04-12 14:14:55

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** bodzio wrote:

> Próbuje sie nauczyć gotować tak by nie stosować za dużo mieszanek i
> wiedzieć która przyprawa do czego pasuje.

Trzeba próbować, w sumie innej metody nie ma. :)

> Zatem do nacierania kurczaka i zostawienia go na noc lepiej
> zastosować to http://www.galeo.pl/x.php/59/Przyprawa-do-kurczaka.h
tml

E... to jest właśnie mieszanka przecież. Ja tam wolę w przypadku
pieczonego (??? - takiego masz na myśli) kurczaka bardziej wyraźny
smak, nie mieszankę.

Ostatnio robiłem udka z rozmarynem i wyszło bardzo smaczne:

1. Ćwiartki z kurczaka namaczam kilka godz. w osolonej wodzie (kruszeje
- tak lubię).
2. Układam w naczyniu żaroodpornym. Podlewam szklanką rosołku (z
proszku), na kurczaka wyciskam sporą (ok. ząbek na jedną ćwiartkę)
ilość czosnku, dodaję jeszcze ze dwa ząbki luzem, no i gałązkę
rozmarynu.
3. Nakrywam naczynie folią aluminiową, wrzucam do piekarnika
rozgrzanego na 220 st. (przynajmniej tak jest na gałce napisane), po 30
min. zdejmuję folię i piekę następne 30 min. (aż się skórka zapiecze).

> czy moze tylko niektóre ze składników? Czym Wy nacieracie? Dodam że
> maja to być skrzydełka z warzywami.

Skrzydełka to z miodem. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

4. Data: 2007-04-12 14:42:56

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"bodzio" wrote in message news:evle5v$41v$1@inews.gazeta.pl...
<...>
> [...]
tml

> czy moze tylko niektóre ze składników? Czym Wy nacieracie? Dodam że maja

Skrzydełek nie robię, ale kawałki kurczaka (udka, podudzia itp.) lub całego
kurczaka nacieram solą, pieprzem, siekanym czosnkiem i kminkiem
(niemielonym). Daję poleżeć (od godz. do doby - zależy kiedy ma być obiad) i
piekę w piekarniku.

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

5. Data: 2007-04-12 15:55:16

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena <n...@g...com> napisał(a):

> [...]
> kurczaka nacieram solą, pieprzem, siekanym czosnkiem i kminkiem
> (niemielonym). Daję poleżeć (od godz. do doby - zależy kiedy ma być obiad)

U mnie też musi być kminek, chociaż czosnek - niekoniecznie.

Ania

6. Data: 2007-04-12 16:34:40

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

bodzio wrote:

> [...]
tml

> czy moze tylko niektóre ze składników? Czym Wy nacieracie? Dodam że maja

Ja robie skrzydelka na kilka sposobow. Tu podam Ci najlatwiejszy.
Zaznaczam, ze nie wiem, co rozumiesz przez "skrzydełka z warzywami",
wiec podaje Ci moj ulubiony sposob:

Do plastikowego worka dodac 4 lyzki maki, 1 lyzeczke soli, 1 lyzke
kruszonego pieprzu i umyte, troche osuszone kawalki skrzydelek. Zawinac
worek w supel i potrzasac nim tak dlugo, az mieso bedzie pokryte
panierka. Plaska blache wysmarowac dobra oliwa i umiescic na niej
skrzydelka. Piec w bardzo goracym piecu 20 min. z kazdej strony.

MB

7. Data: 2007-04-13 14:46:53

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

robiłem ten przepis

http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=88
70

z tym ze najpierw na noc natarłem sola, pipeprzem, słodka papryką i
najerankiem

troche mi nie wyszło bo nie dosc ze za słabo te skrzydełka podsmazyłem to
jeszcze do marchewki dodało mi sie za duzo oleju :/

Pozdrawiam
bodi

8. Data: 2007-04-13 14:56:51

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak by tak przed zrobieniem wrzucic te skrzydła do tej marynaty na noc:
2szkl wody
czonek około 5 ząbków nie boranych
sól
pieprz
majeranek
papryka słodka
troszkę bazyli

a potem sama marynate wlac do tej marchewki?
czy wg Was mozna by tak zrobic, czy ta marynata nie popsuje smaku?

9. Data: 2007-04-13 17:18:51

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

bodzio wrote:
> [...]
>
> troche mi nie wyszło bo nie dosc ze za słabo te skrzydełka podsmazyłem
> to jeszcze do marchewki dodało mi sie za duzo oleju :/

Przeczytalam ten przepis i od razu nadmienie, ze nigdy bym go nie
zrobila. Po pierwsze, margaryna, po drugie , CALA KOSTKA? toz to
straszna ilosc tluszczu. I po co? skrzydelka maja swoj tluszcz,
wystarczy jedna czy dwie lyzki oliwy do podsmazenia. Naprawde nie wydaje
Ci sie dziwne dodawanie 100 gr margaryny (fuj!) do 500 gr marchewki?

Chcesz sie nauczyc gotowac? OK, podam ci tu kilka obiadow, ktore robi
sie w pol godziny lub krocej. Pierwsze 10 przepisow pod tym linkiem.
Kazde z tych dan zdrowe i bobre. Polecam.

http://tinylink.com/?NdL4BmCFxQ

Magdalena Bassett

10. Data: 2007-04-13 19:42:47

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://tinylink.com/?NdL4BmCFxQ
>
> Magdalena Bassett

dzieki, a co do tej margaryny to chyba pomyłka w tekscie jest:)

Pojemnik do robienia kostek lodu
Biszkopt
DO OSTATNIEJ NOGI
KONIA WORONOHO...