Jaka gaśnica do domu?

21. Data: 2006-07-18 12:30:02

Temat: Re: Jaka gaśnica do domu?
Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:e9i3i6$2rt$1@sunflower.man.poznan.pl...

> Hmm. Mąka rozpylona w powietrzu to mieszanka wybuchowa. Siła
eksplozji
> zdmuchuje płomień? ;-) Trochę ryzykowne!
> Całkowicie bezpieczna jest natomiast sól.

Rzucamy w płomień, nie rozpylamy dookoła :-P

pozdrawiam Piotr

ps. ćwiczyłem na zajęciach praktycznych, więc wiem co mówię.
pps. soli nie próbowaliśmy

22. Data: 2006-07-18 13:14:41

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7/18/2006 2:30 PM, Piotr_boncza napisał(a):

> się

> eksplozji
>

> Rzucamy w płomień, nie rozpylamy dookoła :-P
Ale jak ci ręka zadrży i źle rzucisz, to wylecisz w powietrze! :-)

> ps. ćwiczyłem na zajęciach praktycznych, więc wiem co mówię.
Chcesz powiedzeć, że to było na kursie ppoż? :-o

> pps. soli nie próbowaliśmy
Też nie próbowałem, nie wiem na ile jest skuteczna ale przynajmniej
wiadomo, że nie wybuchnie. :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

23. Data: 2006-07-18 14:21:24

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> tu cio?"... Jak w końcu tatkę tknęło i wyrwał szukać, dopadł
> dziecinę
> siedzącą bardzo grzecznie na środku kuchni, z dala od wszelkich
> ostrych przemiotów, i bawiącą się spokojnie. W plażę.

Żona moja w zbliżonych okolicznościach przerabiała sie na grecką
boginkę poprzez wylanie na siebie klasycznym, znanym z malowideł
antycznych gestem całej amfory oliwy. Co prawda w roli amfory
wystąpiła flaszka standardowa 0,5l, a w roli oliwy z oliwek
siakaś rzepakowa czy co tam za komuny było, ale idea się liczy,
nie przyziemne drobiazgi :-)

J.

24. Data: 2006-07-18 15:15:12

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Tue, 18 Jul 2006 11:12:51 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <hanka@[asiowykrzyknik]> i powiedziała:

> [...]
> końcu tatkę tknęło i wyrwał szukać, dopadł dziecinę siedzącą bardzo
> grzecznie na środku kuchni, z dala od wszelkich ostrych przemiotów, i

Siostro. Żetem. Moim ulubionym zajęciem w okresie wczesnego korzystania z
nóg była kradzież torebki z czymś sypkim a deficytowym z kuchennej szafki
i zwianie z tym do pokoju. Wygrana była wtedy, jak udało mi się zawartość
wysypać na tapczan lub za balkon zanim mi torebkę odebrano (i dostałam
co innego[1]).

Zuzanka

[1] Wpierdziel ścierą. Albo coś równie fajnego.

*:.
We Are a Non Prophet Organization

25. Data: 2006-07-18 15:52:20

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata Krzyżaniak" <z...@t...eu.org> napisał w
wiadomości news:slrnebpuo0.hpr.zuzanka@zuzanka.kofeina.net...
> [...]Wygrana była wtedy, jak udało mi się zawartość wysypać
> na tapczan lub za balkon[...]

Za wtarcie w wykładzinę były dodatkowe punkty.

> [...] [1] Wpierdziel ścierą. Albo coś równie fajnego.

Ale zawsze grzecznie dziękowałaś? :-/

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

26. Data: 2006-07-18 15:54:33

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Żona moja w zbliżonych okolicznościach przerabiała
> sie na grecką boginkę poprzez wylanie na siebie klasycznym,
> znanym z malowideł antycznych gestem całej amfory oliwy.[...]

Tak sobie myślę, że my we dwie z Twoją żoną w zbliżonych okolicznościach
stworzyłybyśmy niezły team.

Pozdrawiam
H. ("...dzieci oddzielić, pozostałe składniki zagnieść...")
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

27. Data: 2006-07-18 16:23:06

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> Tak sobie myślę, że my we dwie z Twoją żoną w zbliżonych
> okolicznościach stworzyłybyśmy niezły team.

Nie, nie chcę wiedzieć co by wyszło z mieszaniny mąki, kaszy,
cukru i soli rozbełtanej z oliwą i udekorowanej makaronem :-)

J.

28. Data: 2006-07-18 19:34:53

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 7/18/2006 6:23 PM, Jarek P. wrote:

> Nie, nie chcę wiedzieć co by wyszło z mieszaniny mąki, kaszy, cukru i
> soli rozbełtanej z oliwą i udekorowanej makaronem :-)
Aby pozostać w temacie dodajmy: płonącej mieszaniny! Ale horror nam wyszedł!

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

29. Data: 2006-07-18 20:06:17

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:e9ims3$fq1$1@sunflower.man.poznan.pl...

Nie zdmuchuje, ale odcina dopływ powietrza i wystudza płomień oraz
tłuszcz.

> Ale jak ci ręka zadrży i źle rzucisz, to wylecisz w powietrze! :-)

Wbrew pozorom nie tak łatwo. Najpierw trzeba mąkę dobrze rozpylić.
Taka rzucana łatwo nie wybucha.
Wybucha dobrze rozpylona o ściśle określonej zwartości %. Podobnie jak
z gazem ziemnym. Do tego garść mąki nie wybuchnie z siłą granatu.
Wybuchy takie jak na fotkach wymagają pomieszczeń wypełnionych
zawiesiną palnego pyłu. Bardzo efektowne wybuchy miały miejsce w USA w
silosach zbożowych. Poszło pięknym łańcuszkiem przez kilka.

> Chcesz powiedzeć, że to było na kursie ppoż? :-o

> Też nie próbowałem, nie wiem na ile jest skuteczna ale przynajmniej
> wiadomo, że nie wybuchnie. :-)

Pewnie skuteczność znacznie niższa. Może jak się ochłodzi to
przeprowadzę badania terenowe.

pozdrawiam Piotr

30. Data: 2006-07-18 20:14:21

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski wrote:

> Aby pozostać w temacie dodajmy: płonącej mieszaniny! Ale horror
> nam
> wyszedł!

No nie no, bez przesady, to zabawy dziewczynek były, a od
"noszenia zapałek przy dupie" [1] to ja tu jestem! :-)

[1] cytat z awantury, jaką zrobiła opiekującej się akurat mną
babci sąsiadka z powodu podpalenia przez niżej podpisanego za jej
płotem jakiejś zupełnie niedużej opony. Miałem wtedy jakieś 7-8
lat, to tak dla jasności :-)

J.

węgiel-wieliczka/krakó w
Do zjadaczy bobu