Jaka mikrofale kupic?

1. Data: 2003-03-22 19:09:49

Temat: Jaka mikrofale kupic?
Od: freDZiK <f...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie mam pytanie jaka mikrofale kupic, czy drozsza firmowa np.
Panasonic czy LG wystarczy? Obie maja te same funkcje GRIL + MIKROFALA?
W tym wypadku chyba kierowac sie cena?

A czy moze sie rzucic i kupic odrazu z TERMOBIEGIEM, ktory notabene nie
wiem do czego sluzy tak wiec mi wyjasnijcie prosze...

1. Data: 2003-03-22 20:16:19

Temat: Re: Jaka mikrofale kupic?
Od: "Robert ;\)" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przydaje się funkcja "Crisp", np do frytek.
Poza tym koniecznie z grilem. Z doświadczenia wiem, że fajnie się odgrzewa
na funkcji Combi: Grill+Micro.

Poza tym mam Whirpool i jest to pierwsza moja Mikrofala. Nie wiem czy inne
są lepsze. Moja jest dosyć prosta. Nie ma na przykład programowania w
czasie, które być może kiedyś się przyada. Nigdy dotychczas tego nie
odczułem. Generalnie jestem więcej niż zadowolony.
Super odgerzewa się frytki właśnie na funkcji Crisp.

Aaaaaa, ma jedną wadę. Po zaniku napięcia na dłużej niż ok 2 min traci
ustwienia zegara. Lekko irytujące, ale przynajmniej wiem kiedy był zanik
napięcia.

Robert ;-)

1. Data: 2003-03-22 22:54:19

Od: "kanguro" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "freDZiK" <f...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> A czy moze sie rzucic i kupic odrazu z TERMOBIEGIEM, ktory notabene nie
> wiem do czego sluzy tak wiec mi wyjasnijcie prosze...

najtansza
producentem 95% magnetotronow (tak to sie chyba nazywa ?) bylo przed kilkoma
laty
LG, dawniej gold star. czy ta sytuacja sie zmienila nie iwem ale raczej
watpie
co do reszty urzadzen jakie zawiera mikrofalowka to moge ci tylko powiedziec
ze u wszystkich moich znajomych
po okresie fascynacji mikrofalowka skonczylo sie na dwoch zasadniczych
operacjach
1.ogrzewanie i tu ci polecam jakis fajny programator - np ja mam kilka
guzikow poswieconych jakiemus koknkretnemu
produktowi (odgrzewanie picia - rewelacja. picie ma fajna temperature np
mleko)
2. rozmrazanie
3. moze jeszcze pizze sie fajnie odgrzewa

reszta to bajery wg mnie choc sam z ciekawosci chetnie bym posluchal jakichs
fajnych opinni i metod zastosowania

pozdr

1. Data: 2003-03-23 00:00:00

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> najtansza

juz niestety jest problem. polecam kuchenki z wnetrzem ze stali
kwasoodpornej, lub emaliowane

> [...]
> mleko)
> 2. rozmrazanie
> 3. moze jeszcze pizze sie fajnie odgrzewa

automatycznego wazenia sie czasami przydaje, zwlaszcze do rozmrazania.
Inne funkcje jak Crisp, grill to juz sprawa gustu. Jesli masz porzadna
kuchnie... Choc z drugiej strony kchenka urzywa mniej pradu.... i grzeje
szybciej.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-03-23 01:25:54

Od: freDZiK <f...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert ;)" wrote:

> Przydaje się funkcja "Crisp", np do frytek.
a co to jest dokladnie za funkcja CRISP? (pozatym, ze do frytek)?

1. Data: 2003-03-23 03:16:17

Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3. moze jeszcze pizze sie fajnie odgrzewa
>
> reszta to bajery wg mnie choc sam z ciekawosci chetnie bym posluchal

My używamy do wszystkich funkcji jak dużej kuchenki bo z tej zrezygnowaliśmy
na rzecz dobrej microfali + gril + termoobieg i jest to nasza 2 w okresie 15
lat.
Taka Micro ma wszystkie funkcje kuchenki a nawet więcej bo dochodzi funkcja
mikrofal i szereg ułatwień. Pokutuje często że urządzenie o nazwie
mikrofalówka to takie cos co najlepiej podgrzewa i tak jest w przypadku
taniej prostej (i do tego my używamy microfal). Mamy dużą LG w inoxie (ok
1490,-) i wszystkie możliwe potrawy które wcześniej piekliśmy w piecyku
wychodzą doskonale w niej i wcale nie musimy tam używać microfal. Ustawiam
temperaturę + czas i pieczemy tradycyjnie ciasto, jak przyjdzie ochota na
kurczaka z rożna panieruję, nabijam na drut i ustawiam wagę i przeważnie po
50-60 minutach jest sygnał o gotowości i o dziwo jest przyrumieniony i
dopieczony na fabrycznym programie bez żadnej korekty idealnie ( no może z
2-3 razy smarujemy tłuszczem z przyprawami ale bez tego też wyjdzie). Jeśli
kuchenka ma dostateczną moc, wielkość i termoobieg z grilem to należy ją
traktować jak dobry piekarnik bo wtedy jej zastosowanie jest ograniczone
wielkością i twojej fantazją kulinarną. Do mojego egzemplarza jest podobno
rama do zabudowy i można ją zabudować podobnie jak tradycyjny piekarnik.
Znajomi zmienił swoją starą na taką jak nasza po obserwacji jak działa i też
są bardzo zadowoleni chociaż sprzedawca polecał im inną z 6-tymi zmysłami.
Mi natomiast sprzedawca taką odradzał twierdząc iż nie zawsze wychodzi z
niej jak byśmy chcieli i trzeba naszym zmysłem korygować końcowy efekt
programu (i dobrze że posłuchaliśmy). Programy w mojej wymagają poza wyborem
( np.surowa zamrożona pizza lub już upieczona) podania wagi i sama wykonuje
wszystkie czynności zaczynając od rozmrożenia microfalami, przechodząc
następnie do termoobiegu z ustawioną temp. a kończąc na grilu który wspomaga
termoobieg lub bardziej podrumienia potrawę ( bo takie najczęściej jest jego
zadanie w innych programach).
Pozdrowienia Andrzej

1. Data: 2003-03-23 08:20:33

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> i wszystkie możliwe potrawy które wcześniej piekliśmy w piecyku
> wychodzą doskonale w niej i wcale nie musimy tam używać microfal.

Czy nigdy ale to przenigdy nie marzyliście jednak o tradycyjnym
piekarniku ? Pytam bo ... sam stoję przed wyborem - zakup tradycyjnego
piekarnika i kuchenki mikrofalowej.

Mamy dużą LG w inoxie (ok 1490,-)
Mogę prosić o podanie modelu, maksymalnie pobieranej mocy i wymiarów
zewnętrznych ?

> Ustawiam
> temperaturę + czas i pieczemy tradycyjnie ciasto
Rozumiem, że wówczas używać termoobiegu. Tak ? Jaką maks temp. daje
termoobieg u Was ?

> Do mojego egzemplarza jest podobno
> rama do zabudowy i można ją zabudować podobnie jak tradycyjny piekarnik.
Byłaby to dla mnie rewelacja :-)

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-23 09:06:17

Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy nigdy ale to przenigdy nie marzyliście jednak o tradycyjnym
> piekarniku ? Pytam bo ... sam stoję przed wyborem - zakup tradycyjnego
> piekarnika i kuchenki mikrofalowej.

Nigdy ( tzn. 1,5 roku) od remontu kuchni, zmiany mebli i wywalenia
wszystkiego ze starej. Jesteśmy obecnie zakochani w swojej kuchni bo
czekaliśmy na zmianę przez kilka lat ale jak już zrobiliśmy to jest
doskonale rozplanowana, oświetlona i wyposażona (polecamy szczególnie młynek
na odpadki obieranie warzyw bezpośrednio do zlewozmywaka, czy spłukiwanie
odpadków z talerzy - to wygoda). Inna beczka, że ciasto to 1-2 na miesiąc
podobnie z pieczeniem mięs, ale drobniejsze potrawy to częściej np. lazanię,
zapiekanki itp. Problem może jedynie być z indykiem bo kiedyś żona piekła
obecnie się nie zmieści ale zastąpiła go teraz pieczona kaczka. Wpierw
trzeba zrobić bilans co i jak często pichcimy i pomyślmy czy jeśli piekarnik
byłby trochę mniejszy ( ale za to może lepiej usytuowany!) to czy zdałby
egzamin bo u nas tak. Dzięki zamianie wygospodarowaliśmy 3 duże szuflady pod
blatem. Taka zamiana ma sens tylko na naprawdę dużą kuchenkę bo w małej
niestety niewiele zrobisz.
Pozdrowienia Andrzej

1. Data: 2003-03-23 09:29:06

Od: "Irek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy nigdy ale to przenigdy nie marzyliście jednak o tradycyjnym
> piekarniku ? Pytam bo ... sam stoję przed wyborem - zakup tradycyjnego
> piekarnika i kuchenki mikrofalowej.

Podaj natychmiast jak udalo Ci sie postawic w bloku kuchnie weglowa i co na
to strazacy :-)))
Irek

1. Data: 2003-03-23 09:39:57

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Inna beczka, że ciasto to 1-2 na miesiąc
A ciasto to na zwykłej blasze ? Czy w jakimś żaroodpornym naczyniu ?

> (polecamy szczególnie młynek
> na odpadki
Ile takie "cudo" kosztuje i czy wymaga specjalnej konstrukcji
zlewozmywaka jeśli można spytać ?

> Taka zamiana ma sens tylko na naprawdę dużą kuchenkę bo w małej
> niestety niewiele zrobisz.
Ja właśnie ze względu na rozmiary mojej kuchni (ok. 6m2 - ale musi
zmieścić się automat i zmywarka) mam zamiar zrezygnować (a właściwie nie
kupować - na razie mam tylko płytę gaz. do wbudowania) standardowego
piekarnika. Myślę o tym, że mikrofala będzie jednak mniejsza niż
piekarnik i zmieści się na blacie a nad nią szafka lub półki. Dlatego
też ponawiam swoją prośbę o podanie wymiarów zewnętrznych i modelu
Waszej kuchenki :-)

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi :-)

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl