Re: Jaka mikrofale kupic?

From: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia,pl.rec.dom
Subject: Re: Jaka mikrofale kupic?
Date: Sun, 23 Mar 2003 04:16:17 +0100

> co do reszty urzadzen jakie zawiera mikrofalowka to moge ci tylko
powiedziec
> ze u wszystkich moich znajomych
> po okresie fascynacji mikrofalowka skonczylo sie na dwoch zasadniczych
> operacjach
> 1.ogrzewanie i tu ci polecam jakis fajny programator - np ja mam kilka
> guzikow poswieconych jakiemus koknkretnemu
> produktowi (odgrzewanie picia - rewelacja. picie ma fajna temperature np
> mleko)
> 2. rozmrazanie
> 3. moze jeszcze pizze sie fajnie odgrzewa

> [...]

My używamy do wszystkich funkcji jak dużej kuchenki bo z tej zrezygnowaliśmy
na rzecz dobrej microfali + gril + termoobieg i jest to nasza 2 w okresie 15
lat.
Taka Micro ma wszystkie funkcje kuchenki a nawet więcej bo dochodzi funkcja
mikrofal i szereg ułatwień. Pokutuje często że urządzenie o nazwie
mikrofalówka to takie cos co najlepiej podgrzewa i tak jest w przypadku
taniej prostej (i do tego my używamy microfal). Mamy dużą LG w inoxie (ok
1490,-) i wszystkie możliwe potrawy które wcześniej piekliśmy w piecyku
wychodzą doskonale w niej i wcale nie musimy tam używać microfal. Ustawiam
temperaturę + czas i pieczemy tradycyjnie ciasto, jak przyjdzie ochota na
kurczaka z rożna panieruję, nabijam na drut i ustawiam wagę i przeważnie po
50-60 minutach jest sygnał o gotowości i o dziwo jest przyrumieniony i
dopieczony na fabrycznym programie bez żadnej korekty idealnie ( no może z
2-3 razy smarujemy tłuszczem z przyprawami ale bez tego też wyjdzie). Jeśli
kuchenka ma dostateczną moc, wielkość i termoobieg z grilem to należy ją
traktować jak dobry piekarnik bo wtedy jej zastosowanie jest ograniczone
wielkością i twojej fantazją kulinarną. Do mojego egzemplarza jest podobno
rama do zabudowy i można ją zabudować podobnie jak tradycyjny piekarnik.
Znajomi zmienił swoją starą na taką jak nasza po obserwacji jak działa i też
są bardzo zadowoleni chociaż sprzedawca polecał im inną z 6-tymi zmysłami.
Mi natomiast sprzedawca taką odradzał twierdząc iż nie zawsze wychodzi z
niej jak byśmy chcieli i trzeba naszym zmysłem korygować końcowy efekt
programu (i dobrze że posłuchaliśmy). Programy w mojej wymagają poza wyborem
( np.surowa zamrożona pizza lub już upieczona) podania wagi i sama wykonuje
wszystkie czynności zaczynając od rozmrożenia microfalami, przechodząc
następnie do termoobiegu z ustawioną temp. a kończąc na grilu który wspomaga
termoobieg lub bardziej podrumienia potrawę ( bo takie najczęściej jest jego
zadanie w innych programach).
Pozdrowienia Andrzej