Jaka ryba??

1. Data: 2006-05-08 10:43:42

Temat: Jaka ryba??
Od: "Kasia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie, chciałabym zrobić niespodziankę mężowi i podać w środe na
obiad rybę. Poza ta rybą ma być ryż i warzywa na parze no i właśnie pytanie,
którą rybę wybrać. Ja nie bardzo jem ryby, więc kompletnie się nie znam, która
będzie smaczna, miała nie za wiele ości i nadaje się, żeby ją zrobić na parze?
Dziękuję za wszelkie propozycje. Kasia

2. Data: 2006-05-08 10:52:14

Temat: Re: Jaka ryba??
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
> która
> będzie smaczna, miała nie za wiele ości i nadaje się, żeby ją zrobić na

Osobiście nie lubię ryb miękkich np. maślanych itp. Jeżeli nie zna się
wyborów męża można dyplomatyczny wywiad zrobić. Inaczej trzeba mieć kota lub
psa, aby mięso się nie zmarnowało.
Polecałbym ryby z miesem twardym. Za najsmaczniejsze uważam panierowane
ostroboki i keg piwa do zapijania...

3. Data: 2006-05-08 11:01:08

Od: "Kasia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> psa, aby mięso się nie zmarnowało.
> Polecałbym ryby z miesem twardym. Za najsmaczniejsze uważam panierowane

Może byłoby nieźle gdyby nie fakt, że mąż nie znosi panierki...
Kasia

4. Data: 2006-05-08 11:07:09

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia napisał(a):
> [...]
> będzie smaczna, miała nie za wiele ości i nadaje się, żeby ją zrobić na parze?

Moze pstrag? Osci co prawda ma, ale mozna sobie z nimi bez trudu poradzic.

th

5. Data: 2006-05-08 11:16:37

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:
> [...]
> będzie smaczna, miała nie za wiele ości i nadaje się, żeby ją zrobić na parze?

to, co ja osobiście lubię i bym chętnie zjadł w środę ;-)

filet z łososia. Nie całkiem na parze, ale na parze też się pewnie da.
Ja robię to tak:

filet łososia lekko solę i opieprzam. Daję do garnka do tego masło i
wino białe (riesling). Na filet parę plastrów lemonki (może być cytryna,
ale z lemonką jest lepsze) i parę gałązek koperku. Przykrywam i gotuję.
Po paru minutach przewracam na drugą stronę, ale koperek i cytrynę
ostawiam na górze. W zależności od wielkości po 3-4 minuty z każdej
strony. Zjadam z ryżem dzikim, mieszanką dzikiego i zwykłego lub ze
zwykłym. W oryginale zawija się toto w folię aluminiową po obłożeniu
koperkiem, masłem i lemonką. Po ugotowaniu (w piekarniku) zlewa się sok
z masłem do garnka, traktuje winem i jest sos koperkowo-winny.

Waldek

6. Data: 2006-05-08 11:19:05

Od: "Rysiek G." <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> będzie smaczna, miała nie za wiele ości i nadaje się, żeby ją zrobić na parze?

Fileciki, fileciki. Głównie polecam ryby morskie i drapieżniki.

Pozdr.
R.

7. Data: 2006-05-08 11:20:43

Od: "Kasia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koperkiem, masłem i lemonką. Po ugotowaniu (w piekarniku) zlewa się sok
> z masłem do garnka, traktuje winem i jest sos koperkowo-winny.

Dzieki, brzmi fajnie i chyba nadadzą się do tego warzywa na parze.
Kasia

8. Data: 2006-05-08 11:21:22

Od: "aga" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia napisał(a):
> [...]
> będzie smaczna, miała nie za wiele ości i nadaje się, żeby ją zrobić na parze?

Ostatnio w sklepach pojawila sie ryba Panga. To import z Wietnamu.
Bardzo smaczne biale mieso, miesista, dobrze odfiletowana. Nadaje sie
do kazdej obrobki.Nie smierdzi
ryba po przerobieniu. Jesli chcesz ja zrobic w formie light, to ja
skrop cytryna i lekko
na oleju z maslem obsmaz i daj do rozgrzanego piekarnika, aby "doszla".
Ja bardzo lubie
przy obsmazaniu dodac troche cebulki (moze byc dymka). Ma w tedy smak
schabowego.
Przed podaniem posol i popieprz. Biorac pod uwage, ze na dodatki beda
warzywa, to
taka obrobka przelamie troche mdlawy smak warzyw na parze. Smacznego.

Pozdrawiam aga

9. Data: 2006-05-08 11:59:07

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisał(a):

> filet łososia lekko solę i opieprzam.
czym te dwie szlachetne ryby zasluzyly sobie na Pana gniew ;)?
Mars

10. Data: 2006-05-08 12:12:18

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz wrote:

> czym te dwie szlachetne ryby zasluzyly sobie na Pana gniew ;)?

opieprzam je za to, bo dały się złapać. No i tak lubię. Czy to już jest
sadyzm?

Waldek

Pizzowe bułeczki po raz kolejny
Zbieranie borówek