Re: Jaka sól?

From: JaMyszka <f...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.dieta,pl.rec.kuchnia,pl.sci.medycyna
Subject: Re: Jaka sól?
Date: Mon, 9 May 2011 02:05:55 -0700 (PDT)

On 9 Maj, 09:58, Maddy wrote:
> [...]
> Taka sól ma naprawdę obniżoną zawartość sodu, ale jej zaleta znika,
> jeżeli rozochoceniu niższą szkodliwością zaczniemy jej sypać więcej, niż
> zwykłej soli.
> [...]

Sama tego doświadczyłam, gdy zaczęłam dosalać tą solą, bo ona jednak
jest mniej słona. I zaprzestałam ją stosować w kuchni. Solę nią tylko
kanapki.

> W stosunku do szkód, jakie wywołuje nadmiar sodu, korzyści z nich są
> właściwie pomijalne, bo małe tego i słabo przyswajalne. Za to sód
> wchłania się genialnie.

Powiem tak: stosuję ją do gotowania w tej samej ilości, którą
stosowałam do soli kamiennej czy warzonej. Co zostanie z tych
mikroelementów - to zostanie i już;p

> Najlepsza sól to ta, której się nie zjada.

Prawda najprawdziwsza! Ale niemniej ten sód jest potrzebny.

> Pół łyżeczki oczyszczonej soli ważonej jest zdrowsze od całe łyżeczki
> "prozdrowotnej" soli morskiej.

Ha! Sól warzona jest jeszcze dodatkowo jodowana, ale ten jod ucieka w
czasie procesu gotowania. A jej zastosowanie bez zagotowania przy
kiszeniu ogórków, może spowodować nieudane przetwory.

> Morska czy kamienna sól ma lepsze walory smakowe, ale w większości
> gotowanych potraw to i tak ginie.
Hmm...

> Szukanie "zdrowszej soli" to oszukiwanie się.
> Jak ma być zdrowiej, to należy po prostu sól ograniczyć.

Nie zawsze się to da.
Jest dużo osób, które mają niedociśnienie i dlatego ich kubki smakowe
domagają się soli. No, tak - wiem: a potem wpadają w nadciśnienie.
Wiem coś o tym.

> Maddy

Thx:)

--