Jaki Program do projektowania ogrodow?

21. Data: 2003-03-13 20:17:08

Temat: Re: Jaki Program do projektowania ogrodow?
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Olowek i kartka jest niezlym narzedziem do projektowania,
> jesli tylko ma sie wystarczajaco duzo czasu.
> Powiedz, jak przewidzisz, ile dan drzewo/parkan urosnie
> w 10 lat, jak gesto sadzic drzewa, ile kamieni o okreslonej
> powierzchni potrzeba na altanke, ile beda kosztowaly krzewy/drzewa,
> jak ogrod bedzie wygladal z okna sasiada, czy krzewy nie zacienia okien

Uuu... Ale waćpan chlapnołeś. Daruje ci wywodu bo dzisiaj jest podwójne
święto: Krystyny, Jagody. No i pierwszy dzień ogłoszonego roku kreta. PP.

> To tylko narzedzia, nie maszyny myslace.
> Wielce pomocne.

Tu masz racje.

> Mam wyksztalcenie wyzsze ogrodnicze,
> pracuje w firmie jako projektant/stylista
> Projektuje obudowy do dekoderow.

Jest znacząca różnica między sztuką ogrodową a projektowaniem obudów do
dekoderów.

> Komputer nie zastapi kartki ani odwrotnie.

W tym przypadku i przy tych programach to tak. PP.

22. Data: 2003-03-14 10:54:02

Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "1stgreen" <1...@w...pl> napisał w wiadomości

> Uuu... Ale waćpan chlapnołeś. Daruje ci wywodu bo dzisiaj jest podwójne
> święto: Krystyny, Jagody. No i pierwszy dzień ogłoszonego roku kreta. PP.

Co prawda dzisiaj jest potrójne święto: Leona, Matyldy, Łazarza,
ale może mógłbyś zamieścić swój wywód - w którym miejscu waćpan Zarzycki
zachlapał?

Pozdrowienia, Jan_jr

PS
1. Korzystałem z AutoCAD-a i kredek ale tylko dlatego, że nie miałem
programu
narzędziowego.
2. Rzeczywistość jest nieco odmienna od projektu, ale miałem od czego
zacząć.

23. Data: 2003-03-14 11:52:32

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to jedziemy:

Potrzebny czas jest odwrotnie proporcjonalny do umiejętności.

Takich rzeczy uczą w szkole. I jak sadzisz klientowi dzrzewo nie wiedząc
jak szybko rośnie i do jakiej wysokości......

Jw. plus poprawka na zamieżony efekt.

kosztowaly krzewy/drzewa,

Brak znajomości materiału którym się operuje. tj. Waga/mkw itp.

Jeżeli tylko przez nasadzenia nie zacienisz sąsiadowi połowy działki to
myśle że inwestor nie musi brać tego pod uwage.

Jak sie niewie co sie sadzi to tak może być.

> [...]
> programu
> narzędziowego.
> 2. Rzeczywistość jest nieco odmienna od projektu, ale miałem od czego

Wyciołeś część postu:

> W tym przypadku i przy tych programach to tak. PP.

Są fajne programy np.: VectorWorks Landmark - CAD itp. Cena dla nie
zorientowanych: od 1200$. Raczej nikt nie poleci odrazu by go kupić, jak i
początkujący arch. krajobr. co to sadzą krzewy aby okna zarosły.
A do tworzenia szkiców perspektywicznych {objaśniających} tworzonych w
trakcie rozmowy z klienten te programy sie nie nadają.

PS. Pomijam fakt że nawet w tych lepszych programacz są poważne kłopoty z
odwzorowaniem pokroju i kolorystyki odmian, co jest istotne {3D} Wszystkie
odmiany sprowadzane są do jednego koryta, lub prawie.
A jak klient życzy sobie wizualizacje powarznego projektu to i tak pracyje
nad tym zespół i zajmuje się tylko tym.

24. Data: 2003-03-14 14:21:48

Temat: Odp: Jaki Program do projektowania ogrodow?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:cBlca.64694$j...@t...neo.rr.com.
..

> Jedno tylko jest pewne - ze parkan nie urosnie :-)
Oczywiście o ile nie jest z wierzby :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

25. Data: 2003-03-14 14:23:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"1stgreen" <1...@w...pl> wrote in message news:b4sfqe$kh$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Takich rzeczy uczą w szkole. I jak sadzisz klientowi dzrzewo nie wiedząc
> jak szybko rośnie i do jakiej wysokości......

Tutaj jest niejaki problem, niezaleznie od tego, czy pracujemy z kartka i olowkiem,
czy z komputerem. Jak szybko drzewo rosnie, zalezy od wielu czynnikow. Dla
przykladu, mam u siebie katalpy hodowane z nasion, a wszystkie nasiona
pochodza z tego samego straka. A predkosc rosniecia jest dla nich bardzo rozna.
Glownie zalezy od miejsca, w ktorym rosna, ale na czym konkretnie polega ta
zaleznosc, nie wiem.

Jedno tylko jest pewne - ze parkan nie urosnie :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

26. Data: 2003-03-14 17:06:25

Temat: Re: Siła wzrostu
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przykladu, mam u siebie katalpy hodowane z nasion, a wszystkie nasiona
> pochodza z tego samego straka. A predkosc rosniecia jest dla nich bardzo

No włąśnie. Zawsze się nad tym zastanawiałem. Może jast tak że nasiona
ze środkowej części strąka są silniejsze niż skrajne? Może jest taki
mechanizm jak w przypadku winorośli. W części środkowej pędu oczka są
silniejsze a skrajne czy też te ostatnie, są słabsze. Jakoś coś tak jest,
mogłem pokręcić. PP.

27. Data: 2003-03-15 20:31:07

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> No wlasnie mialem okazje zobaczyc 3D landscape i mam podobne odczucia.
> A znalazlem demo OgrodPRO i wlasnie testuje, wyglada interesujaco no ale
> cenowo to troche za drogo jak dla amatora, moze i lepszy ale az takiej
> "dokladnosci" nie wymagam.
> To sobie chyba zapodam Wymarzony Ogrod.
>
> --
> Pozdrawiam
> Adam 'secretkey' Krawczyk
> www.secretkey.prv.pl
> SRS

Ja już sobie zapodałem i koszt z 69.00 wzrósł do ...100.04 zł (Vat + koszty
wysyłki). Odbieram w poniedziałek, po wgryzieniu się opowiem o wrażeniach.
Pozdrawiam.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

28. Data: 2003-03-15 22:25:52

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wysyłki). Odbieram w poniedziałek, po wgryzieniu się opowiem o wrażeniach.

A trzeba było przeczytać cały wątek,
miałbyś go za 9,90 bo chyba tyle kosztuje Murator.

Pozdrawiam

Marta

29. Data: 2003-03-16 00:25:47

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A trzeba było przeczytać cały wątek,
> miałbyś go za 9,90 bo chyba tyle kosztuje Murator.
>

> Pozdrawiam
>
> Marta

Owszem czytałem, lecz było za późno już wcześniej potwierdziłem zamówienie.
Chyba że nie odbiorę przesyłki,lecz to nie w moim stylu.
Pozdrawiam.
Paweł Woynowski

30. Data: 2003-03-16 09:15:20

Od: "Adam 'secretkey' Krawczyk" <a...@p...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@p...onet.pl> wrote:

> Ja już sobie zapodałem i koszt z 69.00 wzrósł do ...100.04 zł (Vat +
> koszty wysyłki).

Hmm, no tak. :)

> Odbieram w poniedziałek, po wgryzieniu się opowiem o
> wrażeniach.

No to czekam na relacje.

Adam 'secretkey' Krawczyk
www.secretkey.prv.pl
SRS

powodz na lakach (OT)
Sposob na rzerzuche
Drzewko szczescia
Niemowlaki kaktusow
Barwa doniczastego, a odczyn wody (hydroponika)