Jaki agregat prądotwórczy + pompa do studni.

1. Data: 2005-05-30 20:41:27

Temat: Jaki agregat prądotwórczy + pompa do studni.
Od: "Vader" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam dziełkę na której znajduje się
studnia. Ponieważ w pobliżu nie przebiega żaden wodociąg - podlewanie warzyw
czy małych ozdobnych drzewek, które rosną na działce jest męczace ponieważ
trzeba nie nieźle "nakręcić" :). Tak sobie pomyślałem, że może ułatwił by mi
sprawę:
- agregat pradotwórczy (nie mam w pobliżu linii energetycznej),
- pompa zatapialna do studni (studnia ma ok. 5 dren głębokości - tzn. ok
6,00m - czyli wysokość podnoszenia pompy min. te 6,00m)
Nie wiem czy jest to możliwe ale wode chciałbym podawac na odledłość ok 20m.
Dostałem ulotkę z praktikera na taki agregat:
http://allegro.pl/show_item.php?item=52709980
na allegro znalazłem tez taki: http://allegro.pl/show_item.php?item=52176512
do tego pompa np.
http://allegro.pl/show_item.php?item=51836896
lub
http://allegro.pl/show_item.php?item=52534332
lub
http://allegro.pl/show_item.php?item=51826351

To tylko moje propozycje i tu zwracam się do Państwa - jeśli zakupię jeden z
powyższych agregatów to jakie pratmetry powinny pisadać pompy by nie
przeciążać agregatu i czy te moje wybory sa praktycznie uzasadnione.

Pozdrawiam RADEK

2. Data: 2005-05-31 05:11:57

Temat: Re: Jaki agregat prądotwórczy + pompa do studni.
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierwsza sprawa to moc agregatu. Jeżeli moc jest podana rzetelnie (co się
rzadko zdarza przy tanich urządzeniach) to radzę kupić agragat o mocy
minimum 1,5 raza większej od mocy pompy. Wynika to stąd, że przy starcie
pompy przez pierwszą chwilę pobór prądu jest większy i jeżeli agregat ma
szybko działające zabezpieczenie to się wyłączy.
Druga rzecz to wysokość podnoszenia. Kolega kupił pompę o wysokości
podnoszenia (napisanej) 6 m. Studnia ma 2,5 metra głębokości i pompa sobie
radzi. Niestety, gdy chce napełnić beczkę w altanie na strychu (dodatkowe
2,5 metra w górę) to pompa już nie da rady. Pompuje się na dwa razy: ze
studni do jednej beczki na dole i potem z beczki dolnej do górnej.
Radzilbym sprawdzić praktycznie w jakimś dobrym sklepie parę agregat-pompa,
jak działa.
Jack

3. Data: 2005-05-31 06:25:13

Od: "Vader" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> górnej.
> Radzilbym sprawdzić praktycznie w jakimś dobrym sklepie parę

Serdecznie dziękuję za uwagi. Przy zakupie agregatu i pompy - napewno będę o
nich pamiętał.

Pozdrawiam
RADEK

4. Data: 2005-05-31 11:28:42

Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może lepiej jakąś motopompę?

Pozdrawiam
FJ

5. Data: 2005-05-31 11:54:11

Od: "Vader" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FilipJ" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
>A może lepiej jakąś motopompę?
>
> Pozdrawiam
> FJ

może i byłaby lepsza, ale ceny motopomp zaczynają się od ok 1200zł - w
przypadku agregatu i pompy wychodzi to o połowę taniej może i zmieścił bym
się w 600zł
- no i mam dylemat :)

6. Data: 2005-05-31 21:14:30

Od: "Arbiter" <arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vader" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> może i byłaby lepsza, ale ceny motopomp zaczynają się od ok 1200zł - w
> przypadku agregatu i pompy wychodzi to o połowę taniej może i zmieścił bym
> się w 600zł
> - no i mam dylemat :)

mozesz spróbowac kupic sprzet w hipermarkecie. jesli nie zadziała w tej
konfiguracji to zwrócisz. Strata - 0pln. Ja kupilem taki agregat w
castoramie - z tym ze on kosztował 600pln (a to byl taki sam jak
pokazujesz). NIe ruszył mi UPSów więc go zwróciłem - był bezuzyteczny. W
sumie to mozesz zakombinowac i jesli zadziała to go zwrócic i kupic
nastepnie na allegro za połowę ceny.

Te agregaty to dwusuwy. Nie pracują równimiernie, niemniej jednak działają.

7. Data: 2005-06-01 05:42:24

Od: "Vader" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <arbiter.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nastepnie na allegro za połowę ceny.
>
> Te agregaty to dwusuwy. Nie pracują równimiernie, niemniej jednak

Taki agregat w Prakikerze kosztuje ok. 550zł. Jeszcze się zastanawiam z
zakupem, ale w piątek wybiorę się do supermarketu i pooglądam sprzęt.
Możesz mi napisać jaką moc potrzebowały Twoje UPS-y??

Pozdrawiam
RADEK

8. Data: 2005-06-01 07:37:39

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Jun 2005 07:42:24 +0200
"Vader" <s...@s...pl> wrote:

> Taki agregat w Prakikerze kosztuje ok. 550zł. Jeszcze się zastanawiam
> z zakupem, ale w piątek wybiorę się do supermarketu i pooglądam
> sprzęt. Możesz mi napisać jaką moc potrzebowały Twoje UPS-y??

wspolpraca agregatu z UPSami to nie tylko moc, ale i ksztalt pradu
i kilka innych zagadnien - nie ma sie co moca sugerowac

Sierp

9. Data: 2005-06-01 22:39:05

Od: "Arbiter" <arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zakupem, ale w piątek wybiorę się do supermarketu i pooglądam sprzęt.
> Możesz mi napisać jaką moc potrzebowały Twoje UPS-y??

Jak słusznie zauważył Sierp, chodziło o przebieg napięcia.

UPSY wymagają sinusoidy, lub prostokata. CO dawał generator - nie wiem, nie
miałem oscyloskopu. JEdnak nie było w nim zadnego stabilizatora napięcia.
Wiem, ze na firmowych upsach Hondy działaja upsy i komputery

10. Data: 2005-06-02 06:34:22

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Jun 2005 00:39:05 +0200
"Arbiter" <arbiter.pl> wrote:

> [...]
> wiem, nie miałem oscyloskopu. JEdnak nie było w nim zadnego
> stabilizatora napięcia. Wiem, ze na firmowych upsach Hondy działaja

w przypadku normalnych urzadzen zazwyczaj nie ma problemu - komputery
i upsy sa bardziej wymagajace niz jakas pompa czy czajnik na kawe ;-)

Sierp

Gdzie w Wawie markizy balkonowe
(sprzedam) (allegro) ZASOBNIK CIEPŁEJ WODY JUNKERS ST 160-1E
Szafa we wnece - komandor czy samemu ?
alarm czy ubezpieczenie???
jak fugować obrzeża glazury