Jaki dodatek

1. Data: 2002-08-13 07:44:56

Temat: Jaki dodatek
Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy witam Was serdecznie!
Przyznam sie ze od dluzszego czasu czytam liste i z paru przepisow
skorzystalam. Niestety brak czasu nie pozwala mi na czeste pichcenie (choc
lubie). W zwiazku z tym brakiem czasu rowniez nie uczestnicze aktywnie w
dyskusjach grupy :-((( Ale dzisiaj stwierdzialm, ze potrzebuje pomocy i
bardzo o nia prosze. Obiecuje, ze wpisowe wklepie w najblizszej wolnej
chwili :-)))
A teraz do rzeczy. Przypomnialam sobie, iz byl na grupie przepis Maklowicza
na poledwiczki wieprzowe. Wyszukalam go a jakze, zakupilam potrzebne
ingrediencje i mam zamiar uraczyc moja rodzinke tym zapowiadajacym sie
smakowicie daniem w najblizszy czwartek. I tu zaistanial maly problem- jaki
dodatek do tego mieska zaserwowac? Co pasuje, bo jak uczyla mnie moja mama,
nie kazdy dodatek pasuje do kazdego miesa(potrawy).
Buraczki, żurawina lub borowka (ze sloiczka niestety)? Kapusta, ogorki wg
mnie nie, ale...
Moze ktos podpowie? Bede wdzieczna.
Pozdrawiam.
Ela

1. Data: 2002-08-13 12:01:14

Temat: Re: Jaki dodatek
Od: "AniaS" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <P...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dodatek do tego mieska zaserwowac
> Buraczki, żurawina lub borowka (ze sloiczka niestety)? Kapusta, ogorki wg

Borowki i zurawina do poledwiczek sa po prostu doskonale (pozostaje Ci sie
tylko upewnic, czy wszyscy w Twojej rodzinie lubia miesa "na slodko").
Ania

1. Data: 2002-08-13 12:33:22

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie kazdy dodatek pasuje do kazdego miesa(potrawy).
> Buraczki, żurawina lub borowka (ze sloiczka niestety)? Kapusta, ogorki wg

jeszcze możesz zrobić duszoną cebulkę z jabłkiem, jak do wątróbki.
Pasuje znakomicie też do polędwiczek.

Waldek

1. Data: 2002-08-13 12:42:52

Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AniaS" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Borowki i zurawina do poledwiczek sa po prostu doskonale (pozostaje Ci sie
> tylko upewnic, czy wszyscy w Twojej rodzinie lubia miesa "na slodko").

Oj lubia na slodko ( no bez przesady):-))) Sama robie filet z indyka (lub
ewentualnie z kurczaka) na slodko tzn. sos jest slodkawy, doprawiam cukrem i
do tego przede wszystkim rodzynki, ale takze co innego mam pod reka-orzechy,
daktyle, migdaly...posiekane grubo.
Tak myslalam, ze borowka bedzie w sam raz...
Dziekuje i pozdrawiam.
Ela

1. Data: 2002-08-13 12:47:26

Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeszcze możesz zrobić duszoną cebulkę z jabłkiem, jak do wątróbki.
> Pasuje znakomicie też do polędwiczek.
>
> Waldek

O to mi narobiles teraz smaka....Ale, ale czy to tylko trzeba poddusić
cebulke z winnym jablkiem na tluszczyku? Przyznam sie, ze nie robiłam nigdy
choc to popularne.
Poniewaz moja rodzinka za watrobka generalnie nie przepada wiec wymyslilam i
podaje ja na slodko:-))) Tzn. dusze zamiast z cebulka to z owocami z puszki.
Zabijam w ten sposob troche ten charakterystyczny jej smak. Oczywiscie tylko
watrobke drobiowa - o innej zapomniec:-)))
Dziekuje i pozdrawiam.
Ela

1. Data: 2002-08-13 12:59:23

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Ela schrieb:

> O to mi narobiles teraz smaka....Ale, ale czy to tylko trzeba poddusić
> cebulke z winnym jablkiem na tluszczyku? Przyznam sie, ze nie robiłam nigdy
> choc to popularne.

tak. Ja robię to do "moich" polędwiczek w musztardzie z majerankiem. A
smażę na ogół w patelni popolędwiczkowej. Dodaję trochę masła, potem
pokrojoną w kółka cebulę i jabłko (1-2 sztuki każdego). No i niech się
duszą przez kilkanaście minut. Polędwiczki dochodzą do siebie pod folią,
o ile dzieciaki nie wyżarły, wtedy zostają ziemniaki z cebulką.

Waldek

1. Data: 2002-08-13 13:06:48

Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak. Ja robię to do "moich" polędwiczek w musztardzie z majerankiem.

O to teraz napisz mi jeszcze jak robisz te poledwiczki w musztardzie:-))

Ela

1. Data: 2002-08-13 13:27:36

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> O to teraz napisz mi jeszcze jak robisz te poledwiczki w musztardzie:-))

już kiedyś było, ale pewnie w wątku o pupie panny Maryni, więc napiszę
jeszcze raz:

polędwicę pokroić w poprzek włókien na plastry ok. 2cm grube. W misce
wymieszać: sól, pieprz, musztardę (biorę ostrą Löwensenf, nie wiem, czy
w Polsce jest, jak nie to taką z ostrzejszych Dijonskich) i majeranku
suszonego. Proporcje na oko. Średnio na pół kilo polędwicy biorę
porządną łyżkę musztardy, podobnie majeranku (zetrzeć w ręce aby aromat
wylazł), sól i pieprz doświadczalnie. Wytaplać w tym polędwiczki i
zostawić na kilkanaście minut niech się macerują. Smażyć w sklarowanym
maśle po kilka minut z każdej strony. Mają pozostać lekko różowe, ja
smażę trochę dłużej, bo dla żony muszą być one definitywnie martwe.
Podawać z kartoflami, krokietami, roesti do tego już opisana cebulka.
Gotowe fajnie smakują posypane świeżym majerankiem, ale nie zawsze mi
się uda go kupić.

Psiamć, głodnym się zrobił

Waldek

1. Data: 2002-08-13 13:47:52

Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3D590948.7000707@ukbf.fu-berlin.de...

> [...]
> Podawać z kartoflami, krokietami, roesti do tego już opisana cebulka.
> Gotowe fajnie smakują posypane świeżym majerankiem, ale nie zawsze mi

Serdeczne dzieki :-)))))

1. Data: 2002-08-13 13:54:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Aug 2002 14:33:22 +0200, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>jeszcze mo?esz zrobi? duszon? cebulk? z jab?kiem, jak do w?tróbki.
>Pasuje znakomicie te? do pol?dwiczek.
>
>Waldek

a do cebulki majeranku oraz galaretki z porzeczek

Trysia

K.T. - starannie opakowana

potrzebna sałatka
Ziarna kawy w czekoladzie
Taakie jaja-jak liczyć ?
Sajgonki
Mistrzostwa Polski w Potrawach z Grzybów