Re: Jaki kocioł C.O. - kondensacyjny czy zwykły???

From: Andrzej Garapich <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow kropka pl a
t...@t...zmyłka>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Jaki kocioł C.O. - kondensacyjny czy zwykły???
Date: Wed, 27 Oct 2004 10:19:05 +0200

Wed, 27 Oct 2004 06:10:07 +0200, Sławek <u...@d...idealny.pl>
pisze:

>Witam! Mam dylemat dotyczący wyboru kotła. Firm i rodzajów kotłów na
>rynku jest mnustwo. Jestem na etapie budowy domu jednorodzinnego,
>wolnostojącego ok. 140 m kw, z ociepleniem 12 cm steropianu,a na wiosnę
>będę kupował kocioł. Czy ktoś może mi odpowiedzieć czy warto zinwestować
>w kocioł kondensacyjny, mimo jego wysokich kosztów?

Zależy na co patrzysz. Finansowo wychodzi, że się opłaca.
Jeśli zależy Ci na ochronie naszej planety bardziej niż na
swoim portfelu - wtedy oczywiście tak. Jeśli zamierzasz kadydować
z ramienia partii, dla której ochrona środowiska jest priorytetem -
też warto, bo to się na głosy przeliczy.

> Kiedy ta inwestycja się zwróci ?

Wychodzi, że kilkanaście lat, w sprzyjających warunkach.

> A może kupić zwykły kocioł jednofunkcyjny z zamkniętą
> komorą spalania?

To zalezy, gdzie ma stać i czy masz już komin.
Jeśli masz kotłownie i komin - nie warto.
Jeśli ma stać w kuchni lub łazience - wtedy warto.

> Inny dylemat to firma!!!

To chyba jak ze wszystkim. Każdy może napisac Jak mam Junkerssa
Eurostara i bardzo sobie chwalę.

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich

--