Jaki olej do smażenia?

1. Data: 2007-09-15 18:10:06

Temat: Jaki olej do smażenia?
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie: jakiego oleju używacie do smażenia w dosyć dużej temperaturze (u
mnie wok)? Najczęściej używam sojowego bo jest bezbarwny, bezwonny i się nie
przypala (praktycznie rozgrzewam go do granic możliwości mojego palnika i nic
się nie dymi). Ryżowy też jest fajny.

Jakie jeszcze inne oleje (preferowane bezbarwne i bezwonne) nadają się na woka
(czy do smażenia w wysokiej temperaturze)?

--
+ ' .-. .
, * ) )

2. Data: 2007-09-15 18:46:00

Temat: Re: Jaki olej do smażenia?
Od: "Szymuś" <pwid_@_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry będzie olej ryżowy. Wprawdzie droższy od tych uniwersalnych co to i do
silnika i do sałatki się nadają, ale wytrzymuje wyższe temperatury niż inne
popularne oleje (ma wyższą t.zw. "temperaturę dymienia")

3. Data: 2007-09-15 20:41:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Kosmowski" <k...@k...net> wrote in message
> [...]
woka
> (czy do smażenia w wysokiej temperaturze)?

Kokosowe masło (olej, ale w płytach).

4. Data: 2007-09-16 16:31:55

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski wrote:
> [...]
>
> Jakie jeszcze inne oleje (preferowane bezbarwne i bezwonne) nadają się na woka
> (czy do smażenia w wysokiej temperaturze)?

Z orzeszkow ziemnych - najczesciej polecany w kuchni azjatyckiej do
glebokiego smazenia.
MB

5. Data: 2007-09-16 16:39:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message

> Z orzeszkow ziemnych - najczesciej polecany w kuchni azjatyckiej do
> glebokiego smazenia.
> MB

Arachidowy nie jest najlepszym olejem - najlepszy jest kokosowy Zwany masłem
kokosowym (w normalnej temperaturze jest twardy) postać handlowa - płyty...
Nadaje potrawom wpaniały orzechowy aromat.

6. Data: 2007-09-16 20:57:29

Od: akata <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 16 Sep 2007 18:39:55 +0200, Panslavista napisał(a):

> Arachidowy nie jest najlepszym olejem - najlepszy jest kokosowy Zwany masłem
> kokosowym (w normalnej temperaturze jest twardy) postać handlowa - płyty...

W jaki sposób, jeśli można spytać, przygotować go do użycia, jeśli
zamknięty jest w butelce o wąskiej szyjce? Widziałam takowy w sklepie,
ale konsystencja + kształt butelki zniechęciły mnie do eksperymentów.

Pozdrawiam
akata

--
Dla ciebie zrobię zlot.

Przepraszam, że weszłam i wyszłam.

7. Data: 2007-09-16 21:22:06

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** akata <m...@v...pl> wrote:

> W jaki sposób, jeśli można spytać, przygotować go do użycia, jeśli zamknięty
> jest w butelce o wąskiej szyjce? Widziałam takowy w sklepie, ale konsystencja
> + kształt butelki zniechęciły mnie do eksperymentów.

W pokojowej temperaturze normalnie się leje, może nie jak zwykły olej, ale jak
żel. W każdym razie nie ma z tym problemów.

Używałem też tego i jest fajny. Niestety w pobliżu nie mam nigdzie możliwości
zakupu tego, w Piotr&Paweł był, ale ostatnio nie widziałem.

--
+ ' .-. .
, * ) )

8. Data: 2007-09-16 23:55:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"akata" <m...@v...pl> wrote in message

> W jaki sposób, jeśli można spytać, przygotować go do użycia, jeśli
> zamknięty jest w butelce o wąskiej szyjce? Widziałam takowy w sklepie,
> ale konsystencja + kształt butelki zniechęciły mnie do eksperymentów.

Jest w necie, to prawda - jest też w postaci ciekłej. Do tej pory spotykałem
i "załatwiałem" sobie w płytach - odlanych w formach podobnie jak parafina z
rafineriii (oleistą parafinę można kupić w aptekach - oczywiście nie do
smażenia)

http://sklepcynamonowy.pl/sklep/k38-Oliwy-i-oleje.ht
ml

9. Data: 2007-09-16 23:56:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2007-09-17 14:54:06

Od: akata <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 16 Sep 2007 22:57:29 +0200, akata napisał(a):

Dziękuję Panslawiście oraz Konradowi za odpowiedzi, chyba skuszę się
na kokosowy, kiedy wyczerpię zapas arachidowego.

Pozdrawiam
akata

--
Dla ciebie zrobię zlot.