Strona główna Grupy pl.rec.dom Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?

Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?

From: "Kris" <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Date: Fri, 28 Jan 2011 13:40:14 +0100
<ihk3vv$2sv$1@inews.gazeta.pl> <ihkn2c$hmp$1@news.onet.pl>
<4d3df6df$0$2499$65785112@news.neostrada.pl> <ihktpp$g72$1@news.onet.pl>
<4d3dfdbf$0$2447$65785112@news.neostrada.pl> <ihngdv$cg9$1@news.onet.pl>
<op.vpwqzxrx1cvm6g@jk-laptop> <ihoovb$lf3$1@news.onet.pl>
<op.vpxhgub51cvm6g@jk-laptop>
<9...@i...googlegroups.com>
<ihpus1$fsm$1@news.onet.pl>
<3...@l...googlegroups.com>
<ihsept$erp$1@news.onet.pl>
<a...@b...googlegroups.com>
<ihsjn7$2p8$1@news.onet.pl>
<4...@f...googlegroups.com>
<ihsnd9$hsi$1@news.onet.pl>
<f...@d...googlegroups.com>
<op.vp0n24qn1cvm6g@jk-laptop>

news:op.vp0n24qn1cvm6g@jk-laptop...
Dnia 28-01-2011 o 11:25:44 Adam <a...@g...com> napisał(a):

>I tyle by było w tym temacie, podsumuję:
>Dla jednych się zwróci szybko -Adam, bo grzeje prądem
>dla innych trochę dłużej ale też - Ja, grzeję gazem
>Ci co nie chcą nie muszą go montować - Maniek, Kris i inni

Pewnie ze tak. Ale dzięki takim dyskusjom na tej grupie Ci wszyscy którzy
ew. rozpoczynaja budowę mają szanse poznac argumenty za i przeciw. Bo jak
wejdą do sklepu to sprzedawca im marketingowo wyliczy 80% oszczedności na
opale, zwrot w ciagu dwóch lat a instalacje sprzeda im za 20-25tys zł.
A tak różowo nie jest. To samo z tym konmfortem- latem ok jak jest chłodniej
dzięki went mech to możemy mówicic o komforcie. Zima róznić nie ma pomiedzy
domami z grawitacyjna czy mechaniczna.

>A czy ma się zwracać? uważam że może ale nie musi, w dobrze zrobionym
>(ocieplonym)
>domu gdzie jest projektowany od początku to się zwróci.

Tylko że im lepiej ocieplony dom tym mniejsze zużycie energi na jego
ogrzanie więc i oszczedności roczne mniejsze. Adamowi się zwróci w ciagu 2
lat bo grzeje prądem w I taryfie i za sezon płaci 8000zł. Więc kWh kosztuje
go 0,5zł A jak założy pompe ciepła i koszt ogrzewania spadnie mu 10 razy
czyli kWh kosztować będzie 0,05zl to oszczędzone 5tys kWh przyniesie mu
"oszczędnosci" 235 zł rocznie

>A dla malkontentów, czy instalacja np centralnego odkurzacza
>czy kominek w salonie wam się zwraca? nie, bo to część
>instalacji/wyposażenia
>która ułatwia/poprawia życie i nikt nie robi jej pod kątem zysków,
>tymczasem w przypadku reku jest to możliwe.

Ale nie wszedzie i nie dla wszystkich

>Dobra sądzę dość już napisałem i tyle by było w tym temacie.

Krzysiek