Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

161. Data: 2011-01-29 22:32:53

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
news:ii23fd$uqp$1@news.onet.pl...

> Pamiętam jak dzisiaj jak to broniłeś tezy że kolektory mają sens
> ekonomiczny. Teraz mam nadzieję, że i z tej tezy też się kiedyś wycofasz.

Co to niby ma byc?

> Napisz jaką masz wilgotności teraz? U mnie 32%

Ja mam odpowiednia. Nie czuje potrzeby mierzyc tego.

> Swoją droga to czy krytykujący wentylacje mechaniczną w samochodach
> stosują sie do swojej teorii i jeżdżą z wentylacją OFF i z otwartymi
> oknami? O klimie nie wspomnę gdyż to już całkowicie jest w sprzeczności z
> ekonomią i potwornie osusza powietrze :))

Albo takie lodzie podwodne, calymi miesiacami pod woda, czy stacja
kosmiczna...

Pozdro.. TK

162. Data: 2011-01-29 22:34:53

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Swoją droga to czy krytykujący wentylacje mechaniczną w samochodach
> stosują sie do swojej teorii i jeżdżą z wentylacją OFF i z otwartymi

Przykład kompletnie bez sensu. W samochodzie podróżuje np 5 osób i maja do
"dyspozycji" pewnie ok 3-4 m3 powietrza. Kubatura domu to kilkaset m3
powietrza

> klimie nie wspomnę gdyż to już całkowicie jest w sprzeczności z ekonomią i
> potwornie osusza powietrze :))
Klima to komfort i zarowno w domu jak i w samochodzie sie za nia płaci
dodatkowo. Nikt rozsadny nie napisze ze klima przynosi jakies zyski
ekonomiczne

Kris

163. Data: 2011-01-29 22:39:08

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Daleki jestem od tego a jedyne co chcę powiedzieć, to jest to że mój
> rekuperator nie przesusza bardziej powietrza bardziej niź dobrze
> działająca wentylacja grawitacyjna, pod warunkiem, że ona działa. Jeśli
> nie działa to mechaniczna nie ma szans jeśli chodzi o wskaźnik
> wilgotności. Pytanie jest tylko kto tu z zajadłych przeciwników wentylacji
> mechanicznej ma sprawnie działającą wentylacje grawitacyjną? Kto z nich
> trzyma rozszczelnione okna lub ma zamontowane nawiewniki które nie są na
> głucho zabite?

A co ma byc wskaznikiem sprawnie dzialajacej wentylacji? Wilgotnosc zdaje
sie wyeliminowalismy?

Zamontowales solary?

Pozdro.. TK

164. Data: 2011-01-30 06:54:15

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik janusz_kk1 napisał:

> Poczytajcie sobie :)
> http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_11&sName=raport-
z-dzialania-gwc

No pięknie...., tylko to nie jest dom jednorodzinny :-))) i tu się
zdecydowanie opłaca takie systemy zastosować.

Przy kubaturze rzędu kilkuset m3 jakoś nie bardzo...

Komfort to już inna sprawa i o tym nie mówię

pozdr
Robert G

165. Data: 2011-01-30 08:52:54

Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Przykład kompletnie bez sensu. W samochodzie podróżuje np 5 osób i maja do
> "dyspozycji" pewnie ok 3-4 m3 powietrza. Kubatura domu to kilkaset m3

Nie wydaje mi się. W samochodach przeważnie jeździmy sami, ale to tak na
marginesie.
Wentylacje można wyłączyć i otworzyć okna bez względu na to ile mamy m3 do
dyspozycji.
Z resztą czasami widać kolesi w BMW z opuszczonymi szybami i łokciem na
zewnątrz. Tylko nie wiedziałem że to są przeciwnicy wentylacji grawitacyjnej
:D

> Klima to komfort i zarowno w domu jak i w samochodzie sie za nia płaci
> dodatkowo. Nikt rozsadny nie napisze ze klima przynosi jakies zyski
> ekonomiczne

To samo mogę śmiało powiedzieć o rekuperacji, dodatkowo znacznie ogranicza
straty związane z efektywną wentylacją

166. Data: 2011-01-30 09:09:11

Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

> Co to niby ma byc?

> Ja mam odpowiednia. Nie czuje potrzeby mierzyc tego.

To ja Ty możesz napisać nie co wyżej o tym, że wentylacja grawitacyjna
gwarantuje mniej wilgoci?

Czy masz dobrą czy złą to sie dopiero okaże. Tak za około 10 lat wyjdzie czy
faktycznie wszystkie pomieszczenia miały zapewnioną efektywną wentylację. W
nowych domach nic sie od razu nie dzieje. Poczekaj aż trochę kurzu osiądzie
na ścianach który będzie stanowił doskonałą pożywkę dla ewentualnych różnego
rodzaju wykwitów.

167. Data: 2011-01-30 09:59:11

Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

> A co ma byc wskaznikiem sprawnie dzialajacej wentylacji? Wilgotnosc zdaje
> sie wyeliminowalismy?

Sprawna wymiana powietrza we wszystkich pomieszczeniach z zapewnieniem
komfortu i zdrowia dla przebywających tam ludzi

> Zamontowales solary?

Nie, dla 2 osobowej rodziny, w tej chwili nie ma to sensu

168. Data: 2011-01-30 10:21:05

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawna wymiana powietrza we wszystkich pomieszczeniach z zapewnieniem
> komfortu i zdrowia dla przebywających tam ludzi

Po co?
Jaki mierzalny parametr fizyczny powietrza różni sprawną wymianę od
niesprawnej?
Powiedz, żebym mógł zmierzyć u siebie.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

169. Data: 2011-01-30 10:28:55

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
On 23 Sty, 18:30, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
> To weźcie mi wytłumaczcie po jaką cholerę mam obniżać wilgotność do 15%?
> Czyli po co mi rekuperator? Po co mi dodatkowa wentylacja?

wilgotnosc bedzie stabilna (ja mam na poziomie 50% przy ilosci 80m3/h)
============

U mnie jest stabilna. Prowadzę pomiary chyba już półtora roku. Co 5 lub 10
minut jest zapisywane ciśnienie oraz temperatura i wilgotność w kilku
miejscach. Mogę sprawdzić dokładnie kiedy jaka wilgotność była. Wahania są
niewielkie. Np 38-49% w najbardziej suchym pomieszczeniu przez okres paru
tygodni. Wynikają one z różnicy temperatur pomiędzy nocą a dniem, a nie z
powodu napływania lub tracenia wilgoci.

170. Data: 2011-01-30 10:32:15

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
l.googlegroups.com...

> No. Ale co z tego ? Myslisz, ze specjalnie grzeje G11 zeby mi sie
> rekuperator zwrocil? Nie :)
> pozdr.

Nie wiem jaki miales motyw. Grzanie G11 i rozmowa o oszczednosciach, to
absurd.

--
Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?