Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

171. Data: 2011-01-30 10:33:18

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
news:797e1c73-ade2-4494-9e7f-3c8e219ddfd3@x18g2000yq
e.googlegroups.com...

> No spoko, od przyszlego sezonu mam zamiar zjechac do max 1,5k pln za
> ogrzewanie PC. Mozliwe ze bede sobie popalal jeszcze drewnem bo mam do
> wziecia uwaga... 60m3 drewna za jakies 20 pln / m3 co mogloby
> wystarczyc na jakies 4-5 sezonow grzania, tylko kurde problem w tym ze
> trzeba go samemu zaladowac / przywiezc i rozladowac z jakichs ~5km :)
> Wiec mogloby wyjsc jeszcze taniej :D
> pozdr.

Nie rób tego!
Palac tanim drewnem wydasz na prad do rekuperatora duzo wiecej niz na cale
ogrzewanie domu! Rekuperator nigdy sie nie zwróci!!!

--
Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

172. Data: 2011-01-30 10:33:42

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message
> Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

> Po co?
> Jaki mierzalny parametr fizyczny powietrza różni sprawną wymianę od
> niesprawnej?
> Powiedz, żebym mógł zmierzyć u siebie.
>

> --
> Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
> Prywatna http://www.janwer.com/
> Nasza siec http://www.fredry.net/

W moim domu rodzinnym grawitacyjna głowę urywała w bezwietrzne dni...
A gdy powiał dowolny wiatr mogłoby dziecko zassać...

173. Data: 2011-01-30 10:35:52

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos z forumowiczow z wentylacja grawitacyjna dysponuje
> anemometrem? Nie ma prostszego sposobu zeby zmierzyc wymiane powietrza
> - wlozyc tylko w kazdy z kanalow, zsumowac i mamy m3/h przy danej
> temperaturze na zewnatrz. W prosty sposob mozna bedzie policzyc ile
> trzeba dostarczyc energii zeby to powietrze ogrzac. Moze ta droga
> dojdziemy do jakiegos porozumienia :-))

Odpowiednia wymiana powietrza od nieodpowiedniej rózni sie czym? Jak jest
taka wilgotnosc i poziom tlenu, jak pisalem to wystarczy, czy mam
zwiekszyc/zmniejszyc wymiane?

174. Data: 2011-01-30 22:03:08

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ja Ty możesz napisać nie co wyżej o tym, że wentylacja grawitacyjna
> gwarantuje mniej wilgoci?

Mam udowadniac cos co sam napisales?

> Czy masz dobrą czy złą to sie dopiero okaże. Tak za około 10 lat wyjdzie
> czy faktycznie wszystkie pomieszczenia miały zapewnioną efektywną
> wentylację. W nowych domach nic sie od razu nie dzieje. Poczekaj aż trochę
> kurzu osiądzie na ścianach który będzie stanowił doskonałą pożywkę dla
> ewentualnych różnego rodzaju wykwitów.

Cale zycie przezylem w mieszkaniu z wentylacja grawitacyjna i zyje.
Wiekszosc ludzi zyje i zylo podobnie. Jak bedzie nie wiem, ale dotychczasowe
doswiadczenia ludzkosci tego nie potwierdzaja.

Pozdro.. TK

175. Data: 2011-01-30 22:05:04

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wydaje mi się. W samochodach przeważnie jeździmy sami, ale to tak na
> marginesie.
> Wentylacje można wyłączyć i otworzyć okna bez względu na to ile mamy m3 do
> dyspozycji.
> Z resztą czasami widać kolesi w BMW z opuszczonymi szybami i łokciem na
> zewnątrz. Tylko nie wiedziałem że to są przeciwnicy wentylacji
> grawitacyjnej

A gdzie tam. To kolesie ktorym zabraklo kasy na dodatkowe wyposazenie
samochodu w postaci rekawicy z magnesem do trzymania reki na dachu. :-)

Pozdro.. TK

176. Data: 2011-01-30 22:09:05

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

> Sprawna wymiana powietrza we wszystkich pomieszczeniach z zapewnieniem
> komfortu i zdrowia dla przebywających tam ludzi

Wiec stwierdzam organoleptycznie, ze u mnie jest sprawna.

> Nie, dla 2 osobowej rodziny, w tej chwili nie ma to sensu

Skad wiesz skoro "nie zainwestowales i robisz dobra mine dezawuujac
rozwiazanie ktore z pewnoscia nie jest wymyslem marketingowcow z branzy
budowlanej?"

Pozdro.. TK

177. Data: 2011-01-31 15:04:58

Od: "emarcin" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cale zycie przezylem w mieszkaniu z wentylacja grawitacyjna i zyje.
> Wiekszosc ludzi zyje i zylo podobnie. Jak bedzie nie wiem, ale
> dotychczasowe doswiadczenia ludzkosci tego nie potwierdzaja.

Ważne jest nie tylko "czy" ale "jak".
Jako alergik, od kilkunastu lat, oceniam atmosferę otaczającą mnie
"dokładniej".
Niestety nie mogę mieć powietrza dostarczanego przez rekuperator z gruntowym
wymiennikiem - szukam alternatyw i niestety dośc trudno taki układ zastąpić.

Pozdrawiam emarcin

178. Data: 2011-01-31 21:35:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jan 2011 11:33:42 +0100, Panslavista napisał(a):

> W moim domu rodzinnym grawitacyjna głowę urywała w bezwietrzne dni...
> A gdy powiał dowolny wiatr mogłoby dziecko zassać...

Mam w swoim obecnym prawie tak samo. Od 25 lat. Nie ma wykwitow ani innych
tego typu smrodów. I nie zamienię jej na inną.

179. Data: 2011-01-31 22:37:44

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam w swoim obecnym prawie tak samo. Od 25 lat. Nie ma wykwitow ani innych
> tego typu smrodów. I nie zamienię jej na inną.

Warunek - strome dachy.

180. Data: 2011-02-01 00:19:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Jan 2011 23:37:44 +0100, Panslavista napisał(a):

> Warunek - strome dachy.

...więc wysokie kominy. Więc dobry "ciąg".
Tak mam.

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?