Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

31. Data: 2011-01-24 18:23:23

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Sty, 19:13, "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> wrote:

> Tylko ze w pomieszczeniach pozbawionych wentylacji grawitacyjnej, a
> przewietrzanych jedynie okazjonalnym otwarciem drzwi sa takie same parametry
> powietrza. Tam nie trace ciepla przez wentylacje. Co mi da rekuperator?

To tam nie musisz tez wentylowac mechanicznie.

> Po co mi precyzyjnie kontrolowany stopien wentylacji pomieszczen? Jaki

Zeby zmniejszac niepotrzebnie duza wentylacje, ktorej ogrzanie
kosztuje. Grzejesz pradem i naprawde o tym nie wiesz? Przeciez grzejac
pradem w nawet malym domu rekuperator ekonomicznie zwraca sie bardzo
szybko, po paru latach.

No ale zapomnialem, ze Ty preferujesz "domy" 25-50m2, tam rzeczywiscie
wystarczy okazjonalnie otworzyc drzwi zewnetrzne zeby zwentylowac pol
kubatury takiego domku ;)
pozdr.

--
Adam Sz.

32. Data: 2011-01-24 18:38:57

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <a...@g...com> wrote:

> Juz Ci Ghost napisal. Rekuperator odzyskuje cieplo wentylacyjne.
> Prawidlowa wentylacja grawitacyjna zapewnia prawidlowa wilgotnosc i
> poziom tlenu. Ale zuzywa cieplo, ktore rekuperator potrafi odzyskac. A

No nie przesadzaj. Jak wentylacja grawitacyjna ma zapewnic wilgotnosc powietrza?
Zasada jest ta sama co w mechanicznej: zasysane powietrze z zewnatrz jest suche.
I dlatego dzis znów mam 30% wilgotnosci w domu. Przy wentylacji grawitacyjnej
jest jednak duzo mniej wymian powietrza w ciagu doby i latwiej te wilgotnosc
utrzymac.

--
Bartek

33. Data: 2011-01-24 18:46:18

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Sty, 19:38, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
> jest jednak duzo mniej wymian powietrza w ciagu doby i latwiej te wilgotnosc

W prawidlowo dzialajacej? Powinno byc wrecz odwrotnie, tj. zbyt duza
ilosc wymian powietrza (szczegolnie w mrozy :)
pozdr.

--
Adam Sz.

34. Data: 2011-01-24 19:12:40

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to albo pisał bzdury, albo dodatkowo obficie nawilża. U mnie wilgotność
> w salonie zimą waha się między 20 a 40% a nie mam wentylacji mechanicznej.
> W salonie stoi 300l akwarium, z któego woda wyparowuje w tempie ok.
> 30l/tydzień, używam nawilżacza praktycznie 24/h dobę (ok. 10l dziennie
> schodzi).

Ja zwrocilem na to uwage, bo byl to okres grupowego zachwytu wentylacja
mechaniczna. Wiekszosc zwolennikow podawalo wlasnie ten parametr jako jeden
z podstawowych korzysci lub nie korzysci bo za sucho, a tu Kudlaty i jego
dane burzace mit o nizszej wilgoci. Byc moze wazna tez jest pora roku a to
co podawal nie dotyczylo okresu duzych mrozow. Nie sadze, zeby pisal bzdury
bo co to mialoby na celu? Zreszta sprawial wrazenie intelektualnie
rozwinietego.

> Wiem, że u niektórych śmierdzą. Tynki gipsowe wiążą bardzo dużo wilgoci,
> gdy spada temperatura, wilgoć wyraźnie czuć. Przy tynkach cem-wap. tego
> problemu nie ma i dlatego m.in. sporo ludzi wybiera cem-wap.
> Zimą, gdy się grzeje, takie tynki wysychają błyskawicznie.

Prawde mowiac nie raz slyszalem mniej wiecej o tym co piszesz. Ja mam
cementowo wapienne wygladzone gladzia i efektu o ktorym piszesz nie
zauwazylem.

Pozdro.. TK

35. Data: 2011-01-24 19:21:35

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
i.googlegroups.com...

> W prawidlowo dzialajacej? Powinno byc wrecz odwrotnie, tj. zbyt duza
> ilosc wymian powietrza (szczegolnie w mrozy :)

To pewnie po uchyleniu okien.

Pozdro.. TK

36. Data: 2011-01-24 20:10:21

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
googlegroups.com...
> [...]

No ale zapomnialem, ze Ty preferujesz "domy" 25-50m2, tam rzeczywiscie
wystarczy okazjonalnie otworzyc drzwi zewnetrzne zeby zwentylowac pol
===========================

Zeby dojsc do wniosków przyjmijmy ze wentylacja otwieranymi z rzadka
drzwiami zapewnia przy braku wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej
wlasciwe parametry powietrza. W dodatku dzieki niewielkiej wymianie
powietrza nie wplywaja z nim zanieczyszczenia z zewnatrz, co sprawia ze
filtracja nie jest potrzebna.

To jaki sens ma rekuperator?

--
Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

37. Data: 2011-01-24 20:12:03

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> wentylacji grawitacyjnej jest jednak duzo mniej wymian powietrza w ciagu

A ja w pomieszczeniach bez wentylacji mam np 45% wilgotnosci. Po co mi
rekuperator

--

?

38. Data: 2011-01-24 20:22:31

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak nie jest - to co w rurę wylotową wpadnie to z domu ginie.

To dlaczego niby wentylacja mechaniczna ma bardziej wysuszać powietrze,
skoro w grawitacyjnej powietrze z domu też wypada?

MS

39. Data: 2011-01-24 21:10:51

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
i.googlegroups.com...

> W prawidlowo dzialajacej? Powinno byc wrecz odwrotnie, tj. zbyt duza
> ilosc wymian powietrza (szczegolnie w mrozy :)

To ja juz zglupialem. Zwolennicy went-mech zawsze tu pisali ze ci z
grawitacyjna to w smrodzie, zaduchu itp zyja. Nawet tu w tym watku nacocito
pisze ze dzieki went mech ma swieze powietrze. A ty piszesz ze went wymienia
mniej powietrza od grawitacyjnej. Nie chce mi sie szzukac w archiwum ale
chyba w zeszlym roku nawet Ty przekonywales ze grawitacja to zaduch, wilgoc
itp bo nie zapewnia odpowiedniej ilosci wymian. A teraz sie okazuje ze
grawitacyjna nie dosc ze dziala to jeszcze za bardzo.;))

Kris

40. Data: 2011-01-24 21:18:56

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> To dlaczego niby wentylacja mechaniczna ma bardziej wysuszać powietrze,
> skoro w grawitacyjnej powietrze z domu też wypada?

bo sądzę, w przeciwieństwie do adama, ze mechaniczna zwiększa wymiane
powietrza w stosunku do grawitacyjnej - głównie dlatego ze grawitacyjne są
pozatykane itp.

Wiec jesli duza wymiana do większa utrata wilgoci - do pwenego miejsca to
zysk bo za duzo wilgoci w domu nie chcemy, ale potem jak za sucho to dla
budynku dobrze ale dla ludzi mniej.

b.

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?