Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

51. Data: 2011-01-24 22:36:41

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
news:a8a42382-229e-4e7d-9843-41b4b30a97e6@u6g2000yqk
.googlegroups.com...
On 24 Sty, 23:05, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> Tylko skad ta nagla zmiana. Teraz jako glówny argument za went mech pada
> ze
> zapewnia mniej wymian jak grawitacyjna. Jeszcze rok temu bylo odwrotnie w
> dyskusjach- mech zapewnial komfort dzieki temu ze wiecj powietrza wymienia
> od grawitacyjnej.
> Rok zaledwie minal a takie zmiany.;)

A skad. Ja zawsze pisalem o mrozach, bo wtedy tez daje sie odczuc
najwieksze zalety reku. No i w lato, kiedy went. grawitacyjna nie
dziala. A to ze went. mechaniczna dziala lepiej, sprawniej i bardziej
-------------------

Po co mi w lato wentylacja grawitacyjna? Nadmienie, ze wtedy temperatura w
moim ulubionym pokoju wynosi 22-25 stopni, a wilgotnosc 55-65%.

--
Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

52. Data: 2011-01-24 22:38:07

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...
> [...]
c39g2000yqi.googlegroups.com...

Hihihi.

> W lato nie dziala.

Dziala, dziala. Szkoda, ze nie zaprosilem Cie do mycia kratek wentylacyjnych
po obsadzaniu parapetow latem.

Pozdro.. TK

53. Data: 2011-01-24 22:45:21

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisal w wiadomosci

> A ile widziales domów, gdzie jest zaduch, plesn lub grzybek? :)
> Ja znam jeden, i to z opowiadan kumpla, który kupil dom z 1936 roku
> (poniemiecki) bez izolacji poziomej, w którym ktos zrobil ocieplenie ze
> styropianu.

Ja zauwazylem taka ciekawostke. Ludzie z mieszkan przeprowadzaja sie do
domow w ktorych zrobili wentylacje mechaniczna i sa bardzo happy bo
wentylacja w porownaniu z mieszkaniem zapewnia im taki komfort, ze ajajaj. A
tym czasem roznica kubatury to i tak milowy krok. Dla mnie najwieksza zaleta
takiego ustrojstwa to prawie wylacznie lato. Brak latajacych tygrysow w domu
i lekki chlodek to rzecz ktorej nie da sie zastapic niczym innym. Reszte
mozna sobie darowac, moze poza ciagiem wstecznym zima jak u niektorych.

Pozdro.. TK

54. Data: 2011-01-24 22:48:30

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...
On 24 Sty, 22:47, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

>A chocby kostka mojego kumpla ktoremu po ociepleniu styropianem
>pojawil sie w/w problem, z ktorym walczy od roku (montuje dodatkowe
>nawiewy w oknach). W naroznikach w sypialni i salonu pojawily mu sie
>czarne kropki z grzybkow.

Znaczy wentylaje zapewniala mu nieocieplona sciana?

Pozdro.. TK

55. Data: 2011-01-24 22:53:46

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Sty, 23:48, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> Znaczy wentylaje zapewniala mu nieocieplona sciana?

Wszystkie sciany sa b. dokladnie docieplone. Robila to ekipa jego
wujasa, ktora ociepleniami zajmuje sie od ponad 20-stu lat (jedna z
pierwszych ekip jakie u mnie w okolicy za to sie wziela :)

Prawdopodobnie to wynik tego, ze razem z ociepleniem wymienil okna na
nowe plastiki. Wczesniej mial drewniane, a jak wygladaja stare
drewniane okna chyba kazdy wie. Przy szczelnych plastikach pojawil sie
problem. Nie mial nawiewnikow.

Ale kto ma, no powiedz sam ? :) Ludzie kupuja jak najszczelniejsze
okna, robia montaz na tasmach za ciezkie tysiace, a wentylacje maja
grawitacyjna.. Tzn. "maja", bo o nawiewnikach to juz nikt nie
pamieta :D Na mojej lokalnej grupie wczoraj trwala dyskusja na temat
montazu okien - roznica miedzy montazem na piance, a tasmach wychodzi
od 5-7 tys pln. I to robia ludzie z wentylacja grawitacyjna !!!! TO
jest dopiero glupota!! :D
pozdr.

--
Adam Sz.

56. Data: 2011-01-24 23:04:06

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <a...@g...com> wrote:
> [...]
> montazu okien - roznica miedzy montazem na piance, a tasmach wychodzi
> od 5-7 tys pln. I to robia ludzie z wentylacja grawitacyjna !!!! TO

To ja niewiele wiecej za okna zaplacilem do calego domu i garazu...
A brak wentylacji to wina producenta okien a nie wentylacji grawitacyjnej. Normy
wskazuja jaki powinien byc wspólczynnik infiltracji. Pól biedy wentylacja,
gorzej jak ktos ma podgrzewacz przeplywowy w mieszkaniu...
Pamietam jak w latach 90 maz kolezanki zaczal prace jako monter okien i w glowie
sie nam nie miescilo, ze kazali im wycinac nozykami uszczelki.

--
Bartek

57. Data: 2011-01-24 23:17:12

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okna, robia montaz na tasmach za ciezkie tysiace, a wentylacje maja
> grawitacyjna.. Tzn. "maja", bo o nawiewnikach to juz nikt nie

Zdaje sie wszystkie dzisiejsze okna mozna rozszczelnic, wystarczy przekrecic
nieco w poziom klamke i po problemie jezeli takie problemy z wentylacja
wystepuja. Wiadomo przeciez, zeby wentylacja dzialala to musi byc naplyw
swiezego powietrza.

A no.

Pozdro.. TK

58. Data: 2011-01-25 21:47:38

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo zależy co się chce udowodnić.

A jakie są fakty? Czy naprawdę tak ciężko oprzeć się na faktach porównując
wiglotność domów z wentylacją mechaniczną/grawitacyjną?

MS

59. Data: 2011-01-26 08:53:47

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-01-2011 o 22:47:38 Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
Moze się włączę :)

> A jakie są fakty? Czy naprawdę tak ciężko oprzeć się na faktach
> porównując wiglotność domów z wentylacją mechaniczną/grawitacyjną?

Fakty są takie że ci co mają went grawitacyjną to mają pozatykane
nawietrzniki albo ich wcale nie mają :), przez co na pewno mają mniejszą
wymianę powietrza niż zalecana, efektem czego jest zwiększona wilgotność,
szczególnie odczuwalne jest to w blokach.
Skrajnym przykłądem były domki popowodziowe z 1997r co je Blida 'postawiła'
dali tam ogrzewanie elektryczne i zwykłe nawiewy przez które oczywiście
'pizdziło' zimno
i ludzie je zatykali, a że te baraki były z GK to pojemność wodna prawie
zerowa i woda
lała się im po ścianach i rósł grzyb.
Tak wygląda went grawitacyjna w skrajnym przypadku.
W went mechanicznej jak już ktoś na to wyłoży kasę to i jej używa, może
nie na full
ale na ćwierć gwizdka ale zawsze, i nawet tak używana ma znacznie lepsze
parametry od
grawitacyjnej tzn ilość wymian powietrza i odzysk ciepła który powoduje że
zamiast
np -20 z kratki leci nam 13-17 st, co jest lekko odczuwalne pod samą
kratką.
Także zalety went mech są bezsprzeczne, a koszty jej można obniżyć nie
budując
kominów wentylacyjnych które też kosztują i zajmują miejsce w domu.

--
Pozdr
JanuszK

60. Data: 2011-01-26 08:59:27

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.01.2011 09:53, janusz_kk1 pisze:

> [...]
> wymianę powietrza niż zalecana, efektem czego jest zwiększona wilgotność,
> szczególnie odczuwalne jest to w blokach.

Ja mam 30% w porywach do 35%. Domek bez jakiejkolwiek wentylacji
mechanicznej (poza wywiewem z kabiny prysznicowej na zewnątrz, włączanym
podczas używania) i aktualnie z pozamykanymi oknami oraz z jedynym
kanałem wentylacyjnym doprowadzonym przez komin. Opalany drewnem (piec
"kominkowy").

I domek jest dodatkowo nawilżany przez to, że ciągle mopem pucuję
podłogi (po budowie jeszcze trochę potrwa, zanim się wszystko "na glans"
wypucuje ;) )

I co mi zrobisz? ;)

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?