Re: Jaki tluszcz do smazenia

1. Data: 1999-12-23 15:13:33

Temat: Re: Jaki tluszcz do smazenia
Od: l...@i...waw.pl (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Dec 1999 10:35:30 GMT, "Grzegorz Pajak"
<g...@c...pl> wrote:

>Mam pytanko: jakiego najlepiej uzyc tluszczu do obrobki potraw - smazenie
>typu: przez krotka chwile na b.wysoka temperature.

Tluszcze nasycone, twarde. Sa najodporniejsze na utlenianie. Zatem
smalec, loj, olej palmowy (to tluszcz jak najbardziej staly...),
syntetyczny odpowiednik oleju palmowego pt. "Ceres" (robia to
jeszcze?). Tluszcze nienasycone w trakcie obrobki cieplnej tworza
mniej lub bardziej rozbudowane struktury przestrzenne polaczone
mostkami tlenowymi w miejscach po zerwanych podwojnych wiazaniach -
samo zdrowie...

--
Darek