Jaki wybór taki świat

11. Data: 2012-11-26 21:13:44

Temat: Re: Jaki wybór taki świat
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
news:k90kt1$vui$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik "Anna Kubiak" <a...@g...com> napisał w wiadomości

> Jesteś pewna? Wybieramy rodzinę, w której się rodzimy- a to wiąże się z
> czasem i miejscem.

Japierdzió - ikseló podetszyj chirka.

12. Data: 2012-11-26 21:15:19

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystkim, którzy tak mocno krytykują Awcia a tym samym w pewnym sensie
> mnie

w 100% ciebie, jako, ze jestes jego alter egą

13. Data: 2012-11-26 21:16:57

Od: ???????????? <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lis, 21:35, Anna Kubiak <a...@g...com> wrote:
> [...]
> "mojego subiektywnego świata".
>
> Otóż dla mnie mądrość to wykorzystanie wiedzy w praktyce, ale chyba nikt
> z Was nie może tego ocenić - ani u mnie, ani u Awcia (liczę na
> spuszczenie zasłony miłosierdzia, gdy wbrew moim zasadom puściły mi
> nerwy :-) Nobodys's perfect. A poza tym jesteśmy tu po to abyśmy stawali
> się lepsi (niekoniecznie perfekcyjni) Co? Kolejna "mądra głupota" ;-)
> Nawet jeśli - to bardzo pomaga w życiu, szczególnie gdy w grę wchodzi
> gniew i w konsekwencji.... co mało kto zauważa - przebaczanie.

To co Awcik pisze to fenomenologia Husserla znana od 100 lat, kiedyś
też tak pisałem, ale rozwój robi swoje i nie mówię że nie ma racji,
tylko że uchwycił się jednej deski i krzyczy płot.
Masz niepełny obraz, brakuje możliwości wyboru w konfrontacji z
drugim człowiekiem, który swoją tylko obecnością ci ten wybór
ogranicza, brakuje ciała, którego determinizmy są koniecznością.
Tu wszystko fika nóżkami w kosmosie pustki, tak więc ani inni ciebie
nie determinują, ani twoje ciało nie rozwali głowy o ścianę. Jest
świadomość bez materii i bez spojrzenia duchowo-materialnego drugiego
człowieka, który złapie ciebie za kudły i wywlecze do piwnicy , a
Awcik powie- to twój wybór, ty wybierasz świat takim jaki jest.

14. Data: 2012-11-26 21:21:24

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Nov 2012 21:53:42 +0100, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Anna Kubiak" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> Jesteś pewna? Wybieramy rodzinę, w której się rodzimy- a to wiąże się z
> czasem i miejscem.

Hmm... A kiedyż to wybieramy sobie rodzinę, w której się rodzimy? Przed
narodzeniem? Jakoś kiepsko to widzę :)
Czy może w poprzednim życiu? Wierzysz w reinkarnację?
A może masz na myśli, że rodząc się kształtujemy rodzinę, do której życia
wkraczamy?

M.

15. Data: 2012-11-26 21:43:03

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Czy może w poprzednim życiu? Wierzysz w reinkarnację?
> A może masz na myśli, że rodząc się kształtujemy rodzinę, do której życia

Zadajesz pytania, na które nie chcę odpowiadać na tym forum.:-). Już o tym
pisałem kilka razy- jeśli chcesz- odpowiem na priv:-)

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

16. Data: 2012-11-26 21:55:22

Od: Anna Kubiak <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-11-26 22:15, Ghost pisze:

> Użytkownik "Anna Kubiak" <a...@g...com> napisał w wiadomości

> w 100% ciebie, jako, ze jestes jego alter egą

Niewątpliwie nie wszyscy muszą się ze mną zgadzać. To że każdy z nas
jest inny implikuje że nie zamierzam nikomu narzucać swojego zdania.

I z pewnością to co piszę nie wynika z posiadanych doktoratów ale są to
pewne wnioski życiowe, a życie nieraz sobie ze mnie zakpiło ;-) Może
dlatego dyskontujesz to krytyką... bo ja wiem....

Chciałabym Cię po prostu zrozumieć. Jak już wisieć to chciałabym
wiedzieć za co.

"Komunały".... Może (skoro to p.s.p) naukowa analiza pofałdowania mojej
kory mózgowej (to dla Ciebie byłoby mądre - w domyśle wyczuwam "naukowe"
-tak????) pomogła by Ci ocenić moją "mądrość", bo to co pisałam wcale
nie takie głupie (najważniejsze że sprawdzone praktycznie) i się
sprawdza w życiu.

To co piszę i próbuję zastosować praktycznie nieraz pozwoliło mi złapać
równowagę, ba, nawet dało nadzieję na "moją" lepszą przyszłość, która
wcale nie musi być taka jak "Twoja". To fakt.

Na marginesie testuję na znajomych na ile słowo "nadzieja" jest słowem
"pustym". Okazuje się bowiem, że każdy przez to słowo rozumie zupełnie
coś innego, ale każdy dokładnie wie jak się czuje kiedy jej już zabraknie.

hmmmm

Pozdrawiam,
amk

17. Data: 2012-11-26 22:10:10

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "pustym". Okazuje się bowiem, że każdy przez to słowo rozumie zupełnie
> coś innego, ale każdy dokładnie wie jak się czuje kiedy jej już zabraknie.

no dobrze - skoro jesteś przy nadzieji ... :))))))

młotek wszędzie widzi gwoździe
więc jeśli ktoś poczuje sie potraktowany jak gwóźdź
to nie powinien pytać "za co ?" lecz "dlaczego ? "

odpowiedź - ten typ tak ma :)))))

no więc nasz Ghost - jest egzorcystą
( tak sie zadeklarował ) ...
resztę sobie dotańczysz sama :)))))

18. Data: 2012-11-26 22:14:10

Od: Anna Kubiak <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-11-26 23:10, kali pisze:

> [...]
>
> młotek wszędzie widzi gwoździe
> więc jeśli ktoś poczuje sie potraktowany jak gwóźdź
> to nie powinien pytać "za co ?" lecz "dlaczego ? "

:-)

A jeszcze w nawiązaniu do kory mózgowej

pewien cytat ta dam:

Marco Roth called the genre the "neuronovel," and the British novelist
A. S. Byatt has suggested we should start looking for the meaning of
poetry in fMRI scans. And why not? We're already looking for the meaning
of life in them.

To było w artykule o Sacksie.

Pozdrawiam,
amk

19. Data: 2012-11-26 22:28:10

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A. S. Byatt has suggested we should start looking for the meaning of
> poetry in fMRI scans. And why not? We're already looking for the meaning

no tak szukajcie a znajdziecie :))))

na temat tego szukania - był tu kiedyś cytowany
taki dowcip:

Nocą pod latarnią kręci się gość
podchodzi znajomy i pyta co się stało ?
A wiesz zgubiłem klucze i szukam.
Znajomy na to a gdzie to było ?
A gdzies tam i pokazuje w ciemność.
No to czemu tu szukasz - bo tylko tu
jest jasno ( tylko fMRI umiemy mierzyć)
:))

20. Data: 2012-11-26 22:44:13

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kali" <g...@t...pl> napisał w wiadomości

>na temat tego szukania - był tu kiedyś cytowany
> [...]

Bo prawda jest tam, gdzie jest. Możemy się do niej zbliżyc, szukać jej.
Natomiast wielu uważa, ze wie- gdzie jest prawda, i tylko tam jej szuka. A
czy Ty- Szanowny Interlokutorze- potrafisz przyjąć prawdę taką, jaka jest?
Nawet wtedy, gdy okazuje się, że jest tam, gdzie nie chciałbyś, żeby była?

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

Tradycyjny ojciec.
Tradycja, tęsknota za tym jak było, no może niech wróci?
"Chrzest" - recenzja.
No, Kobieta!
Tym razem się postarałem :D