Jakie ciasta?

1. Data: 2000-12-04 16:38:29

Temat: Re: Jakie ciasta?
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz <s...@b...nih.gov> wrote in message > U
mnie bedzie sernik, makowiec, i tort cytrynowo-czekoladowy (urodzinowy,
> mialam szczescie byc prezentem gwiazdkowym:-))

To tak jak ja ! Mam urodziny 25.12.
A z ciast (oprocz tortu urodzinowego), jest makowiec, keks, i sernik.
Asia

1. Data: 2000-12-05 00:39:39

Temat: Jakie ciasta?
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

No nie mam pomyslu. Nie chce mie sie wiecznie robic orzechowego tortu,
czy klody czekoladowej, czy makowca na Swieta. Jakie ciasta robicie?
Podsuncie pomysly na ciekawe ciasta, szczegolnie takie, ktore mozna
zrobic na dzien czy dwa wczesniej - a miejsce w lodowce mam na szczescie.
Dzieki
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-12-05 01:24:05

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 04:39 PM 12/4/00 -0800, you wrote:
> [...]
>Podsuncie pomysly na ciekawe ciasta, szczegolnie takie, ktore mozna
>zrobic na dzien czy dwa wczesniej - a miejsce w lodowce mam na szczescie.

a sernika nie robisz? takiego pachnacego, tradycyjnego?
U mnie bedzie sernik, makowiec, i tort cytrynowo-czekoladowy (urodzinowy,
mialam szczescie byc prezentem gwiazdkowym:-))
No i jeszcze pozostaje rownie tradycyjny piernik..
Agnieszka

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2000-12-05 03:33:05

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Sernika nie robie, bo u nas o twarog trudno. Czy mozesz podac przepis
na ten tort? Moj syn tez jest prezentem gwiazdkowym, jak i moja Babcia.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-12-05 08:19:53

Od: "skrzacik" <s...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
> Podsuncie pomysly na ciekawe ciasta, szczegolnie takie, ktore mozna
> zrobic na dzien czy dwa wczesniej - a miejsce w lodowce mam na szczescie.

Jesli jadlas kiedykolwiek tort Fedora, a nie masz na niego przepisu
znajdziesz go na mojej stronie.
Od siebie dodam, ze jest to moj ulubiony tort, choc trzeba sie przy nim
troszke napracowac. Najwazniejsze, ze nie trzeba go piec, i oczywiscie
nalezy go przechowywac w lodowce.

http://skrzacik.mega.com.pl/desery.html#fedora

skrzacik

1. Data: 2000-12-05 12:49:33

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sernika nie robie, bo u nas o twarog trudno.

A może chciałabyś przepis na sernik bez sera?
TO znaczy samemu się go (twaróg) robi - wychodzi przepyszny, ale jest
baaaaaaaaaaaaaaaardzo kaloryczny...
Ania K.

1. Data: 2000-12-05 13:49:44

Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Sernika nie robie, bo u nas o twarog trudno. Czy mozesz podac przepis
> na ten tort? Moj syn tez jest prezentem gwiazdkowym, jak i moja Babcia.
> Magdalena Bassett

O kurcze! o twarog trudno! jak ja sie obejde bez sernika zza wielka woda
:(
Pozdrowki
Tez Magdusia ;)

1. Data: 2000-12-05 14:01:58

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 07:33 PM 12/4/00 -0800, you wrote:
>Sernika nie robie, bo u nas o twarog trudno. Czy mozesz podac przepis
>na ten tort? Moj syn tez jest prezentem gwiazdkowym, jak i moja Babcia.
>Magdalena Bassett
>
>Agnieszka Szalewska-Palasz wrote:

Tak, wiem, tu twarozku nie ma....Ja mam juz czekajacy twarozek z Nowego
Jorku, zamrozony. Co prawda, po rozmrozeniu twarog traci nieco ze swojej
struktury, i trzeba go potem nie tylko dobrze zemlec, ale tez i dokladniej
utrzec, ale tradycji stanie sie zadosc:-). Oczywiscie, mozna by po
amerykansku, z serka Filadelfia, ale to nie to samo....Kiedy jeszcze nie
jezdzilam co jakis czas do NYCa, probowalam serniki z czego sie dalo,
rowniez z serka ricotta, po uprzednim odsaczeniu, nie powiem, wyszedl, ale
hm, taki zgola inny:-) w smaku i konsystencji.

Jezeli chodzi o tort, to jest on taki, powiedzialabym, normalny;-)
a dokladniej, biszkopt jak najbardziej tradycyjny, o chocby taki jak z
Twojego przepisu wiele razy na liscie podawanego.
Powinien byc dosc wysoki, aby dalo sie go dwa razy przekroic, otrzymujac
trzy "plastry".
Krem jest bardzo niezdrowy:-) tlusciutki, 2 kostki masla swiezutkiego
ucieram ze szklanku cukru pudru na gladka mase, nastepnie dodaje po troszku
4 jajka, rozbite i dokladnie wymieszane z 4 lyzkami cukru (jaja oczywiscie
przed uzyciem odsalmonnelone sparzeniem:-)), krece, krece, ucieram, krem
robi sie coraz bardziej puszysty. Gdy juz cale jajka sa wkrecone do kremu,
dodaje sok wycisniety z cytryny, rowniez porcjami, do smaku, ja raczej
lubie, aby bylo kwasne. Dziele krem na 3 czesci, i do jednej, nieco
wiekszej, dodaje stopniona czekolade, rowniez do smaku, i koloru. U nas w
domu lubimy wlasnie tak, aby slodkosc kremu czekoladowego byla "zlamana" ta
cytryna, ale jesli kto nie lubi, moze krem podzielic juz wczesniej,
odkladajac porcyjke przed dodaniem cytryny.
Biszkopt nasaczam, w zaleznosci od natchnienia, ale zazwyczaj mieszanina
soku cytrynowego i rumu, albo innego alkoholu, brandy tez byc moze. Jako
pierwszy, idzie krem cytrynowy, nakladam kolejny plaster ciasta, nasaczam,
smaruje czekoladowym, zostawiajac troche na dekoracje wierzchu, na warstwe
kremu czekoladowego ukladam np. wisnie z konfitury, przykrywam wierzchnia
czescia biszkoptu, nasaczam i te z umiarem,smaruje kremem cytrynowym, i
dekoruje zakretasami z czekoladowego, ozdabiajac wedle uznania, a to
wisienka, a to czekoladowym listkiem. Najlepszy jest ten tort na drugi
dzien po zrobieniu, kiedy juz dokladnie "przejdzie"

A kiedy Twoj syn, i Twoja Babcia maja urodziny? 24, 25, 26??
Ja 25....wiec torcik jest przyrzadzany w wigilie, i akurat jest pieknie
gotowy na pierwszy dzien swiat.

pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2000-12-05 14:07:26

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 05:38 PM 12/4/00 +0100, you wrote:

> [...]
>
>To tak jak ja ! Mam urodziny 25.12.
>A z ciast (oprocz tortu urodzinowego), jest makowiec, keks, i sernik.

No powaznie?? kolejna osoba "swiateczna"!! Fajnie, bedziemy sobie ladnie
zyczyc przed swietami....
A powiedz, dostajesz dwa prezenty, jeden "pod choinke", a drugi na
urodziny? Bo ja tak, wymoglam to na rodzince jeszcze we wczesnym
dziecinstwie:-))

A jaki torcik robisz?
Agnieszka

1. Data: 2000-12-05 14:35:00

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Podsuncie pomysly na ciekawe ciasta, szczegolnie takie, ktore mozna
>zrobic na dzien czy dwa wczesniej - a miejsce w lodowce mam na szczescie.

a wlasnie, powiedz, gdzie kupujesz tutaj, w Ameryce, mak? Zapomnialam
nabyc w NYCu, juz tam pewnie przed swietami nie bede, tu w Dc mozna dostac
w rosyjskim sklepie, ale cene ma, uch, 4$ za 30dkg. Oczywiscie, jak nie
znajde gdzie indziej, kupie i taki, ale moze mozna znalezc gdzies??

Agnieszka

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

Kluski z makiem
magazyn grudniowy Wszystko
Bigos