Re: Jakie ogrzewanie?

Data: 2004-04-14 20:05:23
Temat: Re: Jakie ogrzewanie?
Od: "tomek tarasiuk" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

wega <w...@x...wp.pl> napisał(a):

> 1) Co ta za piec. Czy typu "koza" - taki żeliwny (firmy Jotul czy innej?)
> Jak podasz namiar na firmę, to nie odbiorę to jako spam.
> 2) Jaka jest jego moc?
> 3) Odprowadzenie spalin w bok, czy też dłuższy pionowy odcinek i potem w
> bok? Podobnież gro ciepła jest przekazywane przez rurę odprowadzającą
> spaliny.
> 4) Jak długo trzyma ciepło po wygaśnięciu?
> Wega

Piec nazywa się NORDICA. Chyba włoski. Kupiłem go w Łodzi na Ogrodowej. Jaka
to firma nie pamiętam, kominki sprzedają. Pisza w instrukcji że ma max 7kW.
Ale ma chyba więcej. Odprowadzenie spalin do góry. Ten piecyk nie ma żadnej
akumulacji ciepła. Stygnie szybko, jakieś dwie godziny. Ale dokładnie nie
powiem bo nie sprawdzałem. Palenisko ma całe obudowane emaliowana obudową.
Od drzwiczek do rusztu jest jakieś 15 cm, nic z niego nie wypada jak się
dokłada drewno. Jedyna wada to że drewno musi być w kawałkach o długości
25cm. Zaletą jest chyba to że jak mu się zamknie powietrze po rozpaleniu to
pali się w nim jakieś 10 do 12 godzin. Mam ciepłe mieszkanie i jak napalę za
ostro to oczy wysychają. Przez cały sezon zgasło w nim chyba z 5 razy. Jak
wybierałem piecyk to przede wszystkim zwracałem uwagę na bezpieczeństwo. Ten
wydał mi się najbezpieczniejszy. A i jeszcze jedno. Na górze ma dwie
fajerki. Mozna sobie z taką fajerką po podwórku pojeździć :-)
tomek