Re: Jakie oplaty zwiazane z zakupem mieszkania?

From: " tegesik" <t...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Jakie oplaty zwiazane z zakupem mieszkania?
Date: Thu, 18 Aug 2005 12:21:24 +0000 (UTC)

tomek. <x...@o...pl> napisał(a):

> "...Do wyżej wymienionych opłat należy doliczyć, ... złożenie wniosku
przez
> notariusza, wypisy aktu oraz ewentualne opłaty za odpis z księgi
wieczystej,
> rejestru gruntów, zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej..." - no
> wlasnie ale ile za to bedzie? :-)

z tymi opłatami to nie jest tak oczywiste
bo to jest wyżej napsane to dotyczy rynkó wtórnego
ja pod koniec zeszłego roku też kupiłem mieszkanie od SPÓŁDZIELNI. kupiłem
czyli wniosłem wkład mieszkaniowy i uzyskałem spółdzielcze własnościowe
prawo do lokalu (zgodnie z nazwenictwem wg prawa spółdzielczego) - na rynku
wtórnym pordczas transakcji tego typu prawem (dpółdzielczym własnościowym
prawem do lokalu) potrzebny jest notariusz, akt notarialny i opłata skarbowa
2%.
ja natomiast zawairłem normalną umowę pisemną ze spłdzilnią o ustanowienie
spółdzieczego własnościowego prawa do lokalu BEZ Notariusza, BEZ opłaty
skarbowej, bo tak stanowi prawo spółdzielcze. DLa potrzeb kredytu jaki
załtawiałem bank chciał tylko notarialnego potwierdzenia tych umów oraz
ustanowienia na nim księgi wieczystej aby mógł dokonać wpisu do hipoteki ale
to już inna dłuuuuga historia....
tak więc musisz dowiedziec sie w spółdzielni jaki dokładnie status jest
twojego mieszkania, zajrzeć do umowy "kupna-sprzdaży" za mało danych by ci
dać odpweidzi