Jakie oplaty zwiazane z zakupem mieszkania?

1. Data: 2005-08-18 10:26:49

Temat: Jakie oplaty zwiazane z zakupem mieszkania?
Od: "tomek." <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

Wybaczcie mi jesli pytanie kieruje na niewlasciwa grupe, ale mam nadzieje ze
tutaj znajdzie sie ktos kto bedzie potrafil mi odpowiedziec na moje pytanie.
Kupilem mieszkanie od spółdzielni mieszkaniowej, aktualnie jestem w trakcie
uruchamiania transz kredytu odbiór mieszkania wstepnie ustalony na styczen
2006. Jest to moja pierwsza nieruchomosc jaka kiedykolwiek kupilem i brak mi
doswiadczenia.

Z jakimi oplatami jeszcze musze sie liczyc?
- notariusz,
- utworzenie ksiegi wieczystej,
- wpis do ksiegi,
- jakas opłata sadowa,
- podatek VAT ?

Jest to mieszkanie nowe, zakupione od spółdzielni mieszkaniowej w
Szczecinie. 54m kw ok 136 tys zł - Wyodrębniona własność hipoteczna z prawem
do gruntów.

Jesli ktoś potrafił by mi zweryfikować w/w opłaty oraz oszacować ich
wysokosc był bym bardzo wdzieczny.
pozdrawiam
tomek.
Szczecin

2. Data: 2005-08-18 10:56:00

Temat: Re: Jakie oplaty zwiazane z zakupem mieszkania?
Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

TO społdzielnia wszystkiego nie zalatwia???

Ja kupowalem od spoldzielni i przyszedlem tylko kwity podpisac i to wszystko
:)

3. Data: 2005-08-18 11:07:53

Od: "ab" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

przy ogłoszeniach dot nieruchomości np w onecie kiedy wejdziesz na
jakiekolwiek konkretne ogłoszenie, to pod nim powinien być przycisk KALKULATOR
tam wpiszesz kwotę i masz - choć pewnie jeszcze coś wyskoczy:)

4. Data: 2005-08-18 11:13:22

Od: "tomek." <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> TO społdzielnia wszystkiego nie zalatwia???
> Ja kupowalem od spoldzielni i przyszedlem tylko kwity podpisac i to
> wszystko

jesli nawet by tak bylo, to wole miec rozeznanie na rynku. Bo podobno
notariusz notariuszowi nie równy i "rabaty" od obowiazujacej taryfy moga byc
rozne. Tak samo z oplata sadowa - podobno mozna napisac pismo o zwolnienie z
tej oplaty jesli jest sie wczesniej nie kupowalo zadnej nieruchomosci..
O to wlasnie chcialem zapytac :)

pozdrawiam
tomek

5. Data: 2005-08-18 11:39:15

Od: "tomek." <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ab" napisal:
> [...]
> KALKULATOR
> tam wpiszesz kwotę i masz - choć pewnie jeszcze coś wyskoczy:)

mówisz o czym takim: http://www.spn.com.pl/kalkulator.php ?

"...Do wyżej wymienionych opłat należy doliczyć, ... złożenie wniosku przez
notariusza, wypisy aktu oraz ewentualne opłaty za odpis z księgi wieczystej,
rejestru gruntów, zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej..." - no
wlasnie ale ile za to bedzie? :-)

_
pozdrawiam
tomek

6. Data: 2005-08-18 12:09:28

Od: "ab" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://nieruchomosci.onet.pl/pl/nieruchomosci/re-cal
c.asp?
CategoryID=192&ID=377028189081120051959451&Field=War
tosc
myslalam o tym, a stawka u notariusza jest taka jaką sobie wynegocjujesz, w
sprawach spółdzielni nie orientuję się, każda ma chyba swoje stawki.

8. Data: 2005-08-18 12:21:24

Od: " tegesik" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek. <x...@o...pl> napisał(a):

> [...]
wieczystej,
> rejestru gruntów, zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej..." - no

z tymi opłatami to nie jest tak oczywiste
bo to jest wyżej napsane to dotyczy rynkó wtórnego
ja pod koniec zeszłego roku też kupiłem mieszkanie od SPÓŁDZIELNI. kupiłem
czyli wniosłem wkład mieszkaniowy i uzyskałem spółdzielcze własnościowe
prawo do lokalu (zgodnie z nazwenictwem wg prawa spółdzielczego) - na rynku
wtórnym pordczas transakcji tego typu prawem (dpółdzielczym własnościowym
prawem do lokalu) potrzebny jest notariusz, akt notarialny i opłata skarbowa
2%.
ja natomiast zawairłem normalną umowę pisemną ze spłdzilnią o ustanowienie
spółdzieczego własnościowego prawa do lokalu BEZ Notariusza, BEZ opłaty
skarbowej, bo tak stanowi prawo spółdzielcze. DLa potrzeb kredytu jaki
załtawiałem bank chciał tylko notarialnego potwierdzenia tych umów oraz
ustanowienia na nim księgi wieczystej aby mógł dokonać wpisu do hipoteki ale
to już inna dłuuuuga historia....
tak więc musisz dowiedziec sie w spółdzielni jaki dokładnie status jest
twojego mieszkania, zajrzeć do umowy "kupna-sprzdaży" za mało danych by ci
dać odpweidzi

9. Data: 2005-08-18 12:29:02

Od: " tegesik" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tegesik <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> twojego mieszkania, zajrzeć do umowy "kupna-sprzdaży" za mało danych by ci

aha
i jeszcze jedno...
posiadając to spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu gdybym teraz chciał
je sprzdać (czysto hipotetycznie) to właśnie teraz byłby potrzebny notariusz
akt notarialny i opłacenie 2% opłaty skarbowej- zedecydowana większość
transakcji na rynku jest tego rodzaju

Pzdrawiam

tegesik

10. Data: 2005-08-18 12:52:41

Od: "tomek." <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " tegesik" napisal:

> [...]
> twojego mieszkania, zajrzeć do umowy "kupna-sprzdaży" za mało danych by ci

wielkie dzieki! sprawdze w umowie i zapytam o to w SM.
pozdrawiam
tomek.

fronty szafek łazienkowych
listwy przypodłogowe/cokoły
Wspólnota mieszkaniowa - uchwała niezgodna z ustawą art.12.2 dz.u.00.80.903
płyta gazowa czy indukcyjna
ile za malowanie m2 mieszkania