płyta gazowa czy indukcyjna

1. Data: 2005-08-18 08:18:53

Temat: płyta gazowa czy indukcyjna
Od: "abc" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

która jest lepsza? jakie są plusy i minusy indukcyjnej - nigdy nie miałam z
nią doczynienie. Która opcja jest bardziej ekonomiczna?
ab

2. Data: 2005-08-18 10:39:40

Temat: Re: płyta gazowa czy indukcyjna
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pewno gazowa jest tańsza zarówno licząc zakup, jak i koszt zużytego gazu.
Ja zmieniałem z gazowej na elektryczną i płacę teraz sporo więcej za prąd i
tylko trochę mniej za gaz.
Do płyty indukcyjnej trzeba mieć speclajne garnki. W zwykłych sie nie
pogotuje. No ale za taki bajer trzeba zapłacić.
JAck

3. Data: 2005-08-18 11:01:45

Od: "ab" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>tak właśnie myślałam, ale ostatnio spotkalam człowieka, który zapewniał, że
sam dużo gotuje po wydaniu większej kwoty na płytę elektryczną sa już tylko
same korzyści, wygoda, łatwe czyszczenie, no i przede wszystkim niesamowita
oszczędność, bo "GOTOWANIE NA PRĄDZIE JEST DUŻO TAŃSZE", no cóż w takim razie
to jednak ściema:)

4. Data: 2005-08-18 11:26:46

Od: "tomek." <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,

> [...]
> niesamowita
> oszczędność, bo "GOTOWANIE NA PRĄDZIE JEST DUŻO TAŃSZE", no cóż w takim

Moim zdaniem to nieprawda. Trzeba tylko po pierwsze mieć kuchenkę
energooszczedną (klasy A), oraz drugą taryfe za prąd, gdzie opłata za
przesył i abonament są chyba lekko wieksze ale za kazdy kW placi sie mniej.
Do tego odpowiednie garnki o aluminiowym spodzie, koniecznie z przykrywką :)
Może faktycznie zalezy co kto gotuje, jesli jakies kompoty czy cos tam co
wymaga kilkugodzinnego gotowania na "malym gazie" to faktycznie moze gaz
tanszy... ale jesli do zwyklych zastosowan dla przecietnej rodziny to mysle
ze jest OK. A biorac pod uwage ostatnią sytuacje na polskim rynku nalezy sie
raczej spodziewac podwyzek gazu :(

pozdro
tomek.

5. Data: 2005-08-18 14:41:18

Od: "Miko" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> energooszczedną (klasy A), oraz drugą taryfe za prąd, gdzie opłata za
> przesył i abonament są chyba lekko wieksze ale za kazdy kW placi sie
Moi znajomi mają drugą taryfę - można powiedzieć, że życie toczy się według
taryfy: w godzinach 22:00-6:00 terma grzeje wodę do wrzątku, lecą prania,
zmywarka itd. Podobnie z popołudniową zniżką 13:00-15:00. Zwykle jest tak,
że wieczorem woda już jest letnia lub zimna, naczynia brudne zalegają po
kuchni do nocy, a umyte w zmywarce do rana sobie śmierdną :) Aż mi ich
szkoda czasami, bo oszczędność niewielka, a stres potężny...
Miko

6. Data: 2005-08-18 18:00:36

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Klasy "energooszczędności" podzielone są z grubsza według poboru mocy.
Jeżeli ma to sens w przypadku lodówek, pralek itp. to w przypadku kuchenki,
grzałki czy innej "Farelki" jest bez sensu. Jak coś ma grzać to musi mieć
moc. Praw fizyki się nie zmieni. Kuchenka "energooszczędna" klasy A miałaby
moc rzędu 100 W i zagotowanie litra wody trwałoby godzinę. To tak jak z
zimnymi zapałkami.
Tak wogóle to najbardziej energooszczędnym urządzeniem do gotowania jest
grzałka nurkowa - sprawność około 99%. Płyta grzejna ma sprawność 50-70%
(czyli 30-50% ciepła idzie w powietrze) i sprawność ta nie specjalnie zależy
od konstrukcji kuchenki a głównie od styku garnka z płytą. Tutaj przewage
mają kuchenki indukcyjne, które grzeją bezpośrednio dno garnka.
JAck

7. Data: 2005-08-18 18:35:39

Od: Robert <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miko napisał(a):
ciach
> kuchni do nocy, a umyte w zmywarce do rana sobie śmierdną :) Aż mi ich
> szkoda czasami, bo oszczędność niewielka, a stres potężny...
> Miko

He he, tez znam kilka rodzin co zyja wedlug "taryfy" :)

--
Robert

ile za malowanie m2 mieszkania
Lodówka Whirlpool - usterka - pytanie