listwy przypodłogowe/cokoły

1. Data: 2005-08-18 09:05:35

Temat: listwy przypodłogowe/cokoły
Od: "dzappi" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Może ktoś to testował.
Zastanawiam się obecnie nad wyborem listew przypodłogowych do parkietu (merbau
parkiet przemysłowy). Niespecjalnie mi się podobają te listwy przypodłogowe
profilowane. Znalazłem w sklepach cokoły proste o wys. 7cm i gr. 1,5cm. I mam
pytanie czy te 1,5cm grubości wystarczy do pokrycia szczeliny dylatacyjnej?
Może jakieś inne propozycje.

pozdrv,
dzappi

2. Data: 2005-08-18 10:15:02

Temat: Re: listwy przypodłogowe/cokoły
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:67da.00000495.43044f5f@newsgate.onet.pl
Od: dzappi <a...@o...pl>
Było:
> Witam,
> Może ktoś to testował.

Nie testowałem, wymyśliłem teraz...

> [...]
> sklepach cokoły proste o wys. 7cm i gr. 1,5cm. I mam pytanie czy
> te 1,5cm grubości wystarczy do pokrycia szczeliny dylatacyjnej?

Musisz obejrzeć szerokość tejże szczeliny...

> Może jakieś inne propozycje.

Niech będą cokoły proste przykręcone pod kątem do ściany.

//|
// |
// _|
// | |
_//_ |_| O tak...

W dolnej części cokół ma być przykręcony do listwy (przykręconej do ściany)
o przekroju powiedzmy 1cm x 2cm a w górnej części bezpośrednio do ściany.
Oczywiście nasuwają się kolejne rozwiązania, na przykład cokół przykręcony
do listwy o przekroju trójkątnym, cokół równoległy do ściany, odsunięty od
niej za pomocą listwy ale umieszczenej u góry cokołu, dwie deski cokołowe
pod kątem prostym do siebie, jedna położona na podłodze druga na ścianie...
No i oczywiście tak gruby cokół (kupiony już raczej w jako deska) że
zasłania dowolnie dużą dziurę.

Głosuj na WC ( news:ddes2j$5t2$1@inews.gazeta.pl )
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

3. Data: 2005-08-19 20:10:25

Od: Joanna Gacka <j...@u...com-mediakropkapl> szukaj wiadomości tego autora

dzappi napisał(a):
> [...]
> pytanie czy te 1,5cm grubości wystarczy do pokrycia szczeliny dylatacyjnej?

A masz może jakieś zdjęcia tej podłogi? Też taką planuję i chciałabym
zobaczyć. Jak ją wykańczasz w ogóle?

JG

4. Data: 2005-08-23 07:18:43

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

<ciach>

> A masz może jakieś zdjęcia tej podłogi? Też taką planuję i chciałabym
> zobaczyć. Jak ją wykańczasz w ogóle?
>
> JG

Zdjęć nie mam,bo podłoga będzie dopiero układana (w przyszłym tygodniu).
Planuję ułożyć to w tzw. mijankę (przesunięcie o 1/3 długości deseczki).
Lakierowane będzie bez połysku w macie.
Nie rozumiem pytania o wykończenie. Poza cokołami przy ścianach i korkiem na
połączeniu z gresem nic więcej nie planuję.

pozdrv,
arpi

5. Data: 2005-08-23 08:21:08

Od: "qwerty" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzappi <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
mam
> pytanie czy te 1,5cm grubości wystarczy do pokrycia szczeliny dylatacyjnej?

Jak podłoga jest pływająca, to najlepszym rozwiązaniem jest chyba wysoka
listwa np. 6 x 1.5 cm przykręcona do ściany a do podłogi przybity ćwierćwałek
o promieniu np. 1.5 cm. Umożliwia to prawidłową pracę podłogi i skutecznie
zakrywa wszelkie szczeliny pomiędzy parkietem i ścianą. Wkęty listew warto
trochę schować a powstały otwór wypełnić pyłem drzewnym w kolorze listwy
zmieszanym z jakimś lepiszczem, np. z lakierem bezbarwnym i po wyschnięciu
zeszlifować.

6. Data: 2005-08-23 12:54:41

Od: Joanna Gacka <j...@u...com-mediakropkapl> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl napisał(a):
> [...]
> Nie rozumiem pytania o wykończenie. Poza cokołami przy ścianach i korkiem na
> połączeniu z gresem nic więcej nie planuję.

No właśnie chodziło mi o to co na wierzch i połaczenia z gresem. Ja też
zamierzam lakier dać półmatowy, co do wzoru to nie wiem, mi sie bardzo
takie proste ułożenie podoba. Jak ułożysz swoją to koniecznie poproszę
zdjęcia - mogą byc na priv :)

JG

7. Data: 2005-08-23 17:57:49

Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdjęć nie mam,bo podłoga będzie dopiero układana (w przyszłym tygodniu).
> Planuję ułożyć to w tzw. mijankę (przesunięcie o 1/3 długości deseczki).

A ile zapłacisz za takie ułożenie klepeczek? Słyszałem, ze jest to dosyć
kosztowne - ciekawi mnie jak kosztowne ;) ...

--
Marek

Wspólnota mieszkaniowa - uchwała niezgodna z ustawą art.12.2 dz.u.00.80.903
płyta gazowa czy indukcyjna
ile za malowanie m2 mieszkania
Lodówka Whirlpool - usterka - pytanie
Ludziska poradzie jaką pralkę kupić?