Jakie to pomidory?

1. Data: 2011-03-14 20:18:32

Temat: Jakie to pomidory?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Lidl oraz w Tesco sprzedawane sa tzw pomidory rzymskie/śliwkowe
(plum tomatoes), które są wg mnie bardzo, bardzo smaczne, pięknie
ciemnoczerwono wybarwione w całej masie, ponadto odpowiada mi u nich
zupełny-absolutny brak twardej piętki (są mięsiste i soczyste w całej
masie, od piętki do czubka), miejsce po ogonku jest malutkie i
zupełnie nie ma tych okropnych drewniejących wiązek przewodzących
wrastających od ogonka głęboko w miąższ u naszych odmian krajowych.
Pakowane są w tacki, po 6-8 sztuk w każdej, owoce niewielkie, lekko
wydłużone, foremne, tacka zaspawana celofanem.
Niestety nie jest tam podawana konkretna odmiana. Czy ktoś się
orientuje, co to za odmiany? Dokładnej nazwy nie ma na etykiecie.

PS. Zamówiłam kilka śliwkowych odmian z TomatoGrowers.com, ale czy to
będą te lub podobne - a kto to wie.

2. Data: 2011-03-14 21:49:04

Temat: Re: Jakie to pomidory?
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> orientuje, co to za odmiany? Dokładnej nazwy nie ma na etykiecie.

> PS. Zamówiłam kilka śliwkowych odmian z TomatoGrowers.com, ale czy to

San Paulo,Bella Margerita,San Mazzo, takie kupiłem w ub.roku.Czy chcesz trochę
nasion?
mirzan

3. Data: 2011-03-14 22:54:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Mar, 22:49, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> San Paulo,Bella Margerita,San Mazzo, takie kupiłem w ub.roku.Czy chcesz trochę
> nasion?

Bardzo będę wdzięczna za przesłanie choć po 3 sztuki nasionek. Jak
tylko przywędruje do mnie (liczę że w ciągu tygodnia jak ostatnio)
paczka z nowym zamówieniem, odwdzięczę się - do wyboru zaoferuję Ci
śliwkowe Mama Leone #5542 i Health Kick VFFA Hybrid #6044,
drobnoowocowe Sugary #3712 i Red Plum #5042, pomarańczowe Orange
Strawberry #3625 i Orange Banana #4701 oraz befsztykowe Chapman #5436
i Boondock #5008.
Pozdrawiam :-)

4. Data: 2011-03-15 07:55:10

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> drobnoowocowe Sugary #3712 i Red Plum #5042, pomarańczowe Orange

> Strawberry #3625 i Orange Banana #4701 oraz befsztykowe Chapman #5436

Zaraz wyślę,jeszcze mam,to które sprowadziłaś z Ameryki.
Pozdrawiam.mirzan

5. Data: 2011-03-16 14:10:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Mar, 08:55, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> trochę

> Zaraz wyślę,jeszcze mam,to które sprowadziłaś z Ameryki.

Dzięki. Będę Ci się jednak w inny sposób odwdzięczać, bo z przykrością
i zdumieniem stwierdzam, że zamawiałam te nasionka usilnie, dwa razy z
rzędu - odrzucili mi już drugą kartę kredytową - ani karta z PKOSA im
nie pasuje, ani z MBanku. "Ple, ple, ple... but your credit card is
declined" - i finito. Moje dane w porządku, numer w porządku, środki
na kartach są. Wyczytałam, że mnóstwo ludzi w Polsce otrzymuje
ostatnio taki komunikat ze sklepów w USA - tzn. że "chętnie
zrealizujemy twoje zamówienie, ale twoja karta została odrzucona".
Przestali nas lubić, bo my ich "nie lubimy". No bo kto inny tam
handluje? ;-PPP
Niech się ugryzą w ..., kupię sobie nasiona w Polsce albo w Niemczech.

6. Data: 2011-03-16 16:02:43

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> handluje? ;-PPP

> Niech się ugryzą w ..., kupię sobie nasiona w Polsce albo w Niemczech.

Kupuję na Allegro,jak trafię coś ciekawego.W tym roku kupiłem Peron,podobno
odporny na zarazę ziemniaczaną.Malakitowa Skatulka,zielony,jakiś superwczesny
również.W sumie wysiałem ok 50 odmian po dwa zierenka.Co nie wzeszło,dosieję
Jakoś nikogo w tym roku pomidory nie interesują.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2011-03-16 19:41:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 17:02, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> [...]
> również.W sumie wysiałem ok 50 odmian po dwa zierenka.Co nie wzeszło,dosieję
> Jakoś nikogo w tym roku pomidory nie interesują.

Interesują, interesują.
Na Allegro chętnie bym kupiła, ale tylko w oryginalnych firmowych
opakowaniach, a nie tak jak sprzedają - "na sztuki". Kto to wie, co z
tego wyrośnie, ludzie wyciągają nasiona z odmian nieustalonych (w
sensie genetycznym), mieszańcowych lub z pomidorów hodowanych razem z
innymi odmianami i nie patrząc na zapylanie obcą odmianą wyciągają je
z owoców i sprzedają "wyrodzone"...
Poszukuję nasion następujących odmian - bo poczytałam o nich na forach
amerykańskich:
Pomidory typu pasta:
opalka (szczególnie chwalone i poszukiwane), heidi, mama leone,
martino's roma
Pomidory befsztykowe:
Chapman
Pomidory pomarańczowe
Goldie (miałam kiedyś).
Opalkę znalazłam w jednym amerykańskim sklepie, ale oni nie wysyłają
do Polski :-(((

8. Data: 2011-03-17 08:59:15

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sensie genetycznym), mieszańcowych lub z pomidorów hodowanych razem z

> innymi odmianami i nie patrząc na zapylanie obcą odmianą wyciągają je

Jak narazie dwie osoby z forum zainteresowane pomidorami.Reszta to trawnik i
tuje.
Nie przeszkadza mi,jak ktoś kupi pake nasion taniej i porcjuje i sprzedaje.
Każdy musi z czegoś żyć.Poza tym nie jest proste,aby pomidory pokrzyżowały się.
Są samopylne,niezła sztuka zapylić pomidor.Zajrzyj na forum,o którym wspomniałem
Pisze tam dziewczyna,która zawodowo zajmuje się pomidorami i jako hobbystka
robi krzyżówki.Dokładnie opisywała jak to zrobić.Mam jakieś pomarańczowe,jeśli
chcesz,to poszukam i doślę.Dziś powinnaś dostać te obiecane.
Pozdrawiam.mirzan

9. Data: 2011-03-17 10:03:20

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak narazie dwie osoby z forum zainteresowane pomidorami.Reszta to
> trawnik i tuje.

Hejka. Mirku, podle stawu grobla. :-) Ja mam w szklarence mało miejsca i
w związku z tym sadzę tylko 9 sadzonek pomidorów. I tak nie możemy we dwoje
przejeść tego co urośnie. Dlatego sianie kilkunastu czy kilkudziesieciu
odmian nawet po dwa nasionka nie wchodzi w moim przypadku w rachubę. Ponadto
nie mam w domu okien od południa więc produkcja rozsady wymagałaby
doświetlania.
Pozdrawiam oportunistycznie Ja...cki

10. Data: 2011-03-17 11:52:38

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> odmian nawet po dwa nasionka nie wchodzi w moim przypadku w rachubę. Ponadto

> nie mam w domu okien od południa więc produkcja rozsady wymagałaby

Żłobek pomidorowy mam w piwnicy pod lampą.Przedszkole,na balkonie w skrzyni
ze styropianu.Szkółka będzie w ogrodzie w namiocie.A posadzone będą w gruncie,
jak wywalą jabłonkę,może się zmieszczą.
Poza tym,dostałem prawdziwą cebulę kartoflankę,z białostockiego.Sadzisz jedną
główkę,zbierasz wiadro cebuli,normalnej,dorosłej,nie jakiejś tam szalotki
czy innej niskorosłej.
Poza tym,dostałem czosnek słoniowy,prosto z hameryki,sadzę jeden ząbek,
wykopuję cały kosz.
Pozdrawiam.mirzan

kiedy sieje sie trawe
projektowanie ogrodów