Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...

211. Data: 2009-10-11 11:46:26

Temat: Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:

> Dokładnie to samo dotyczy ikony "Polanski" o której rozmawiałem
> z Jakubem. Ikona wykreowana jest przez media. /Robakks/

Aha - czy jeśli ktoś jest ikoną wykreowaną przez media, to musi być
także ikoną dla mnie? Nie. Dlatego wyjaśniłam na początku tamtej
odpowiedzi, że dla mnie Polański ikoną nie jest. Mam inne ikony.

Ewa

212. Data: 2009-10-11 11:49:57

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Yelo vel Redart pisze:

> Chyba nie zrozumiałeś : liczy się kontekst historyczny.
> Polacy byli przez Niemców biczowani określeniem 'polskiej świni',
> a Żydzi są przez Polaków biczowani określeniem 'czosnkowego
> śmierdziela'. Tak - masz rację - bicze są nieco inaczej
> skonstruowane. Ale chcesz mi powiedzieć, że Polski jest
> 'bardziej święty' ?

nie. chcę tylko powiedzieć, że jak chcesz mnie biczować, to proszę bardzo :)

213. Data: 2009-10-11 11:50:42

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> To dlaczego cytujesz akurat ten fragment, który jest nie na temat? Dalej
> napisałam, że po prostu lubię niektóre filmy Polańskiego. Nawet nie
> wszystkie. A zatem - jest dla mnie dobrym reżyserem.
>
> Gdybym ja zapytała, z czym kojarzy Ci się ikona - dajmy na to - "Doda",
> to co byś odpowiedział?

że z plastikiem i różowym kolorem oraz minispódniczką i cyckami na wierzchu.
no - i co?

214. Data: 2009-10-11 11:51:39

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Dla mnie to jest pytanie sugerujące. Gdyby Robakks spytał "z czym
> kojarzy Ci się Polański", to nie uważałabym za konieczne wyjaśnianie, że
> nie jest dla mnie ikoną. Takie to nielogiczne?

imho całkowicie nie chodziło o to, czy to jest twoja czy kogokolwiek
ikona. chodziło o to - z czym ci sie kojarzy polański jako taki.
przynajmniej ja tak to odebrałem.

215. Data: 2009-10-11 12:15:48

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> A ja pytam - skąd Robakks (i może Ty też?) wie, że ktoś tam jest Żydem?

no ja głównie wiem z tego, kiedy ktoś sam to powie w jakimś wywiadzie
czy cuś. no taki lenny kravitz np. czasami to jednak dodatkowo widać,
tak jak to, że ktoś jest szwedem albo chińczykiem.

> Zagląda w metrykę? To po pierwsze. Po drugie - czy w ogóle możemy mówić
> o czystości krwi - polskiej, czy żydowskiej - podczas kiedy te dwa
> narody od wieków mieszkają na terenie jednego kraju i mieszają się ze
> sobą w sposób naturalny. Czy jest sens takiego rozgraniczania? Jakie
> kryteria obierzemy przy określaniu narodowości? Procentowy udział krwi?
> Czy ktoś, kto miał prababkę Żydówkę, a pradziadka Polaka jest Żydem, czy
> Polakiem?

ewa, czy ty aby się jakoś nie podniecasz tym tematem?
:)

> A tutaj to przykro mi, ale nie zrozumiałeś sensu mojego zarzutu. Ja tu
> nie bronię się przed uznaniem mnie za Żydówkę, ale przed dyskredytacją
> mojego punktu widzenia.

w zasadzie to widzę :)

> Komuś takiemu jak Robakks, kto obiera punkt
> widzenia według kryterium narodowościowego, trudno zrozumieć osobę wolną
> od takich ograniczeń (dodam - osobę wolną do pewnego stopnia, bo nie
> wypieram się, że pewnym stereotypom też ulegam).

czy gdybym powiedział, że "blaszany bębenek" reżyserował niemiec, to
obrałbym punkt widzenia narodowościowy i czy to by było złe?

> On zakłada, że skoro
> bronię film Polańskiego przed zarzutem uznania za antypolski, to muszę
> nie być Polką.

a ja bym się zastanowił, bo rozumiem, że chodzi o to:
"Jeśli nie czujesz polskości
to jesteś obywatelką. Polskość jest poza Twoim zasięgiem. "

czy musisz być polką w rozumieniu robaka. i już.

216. Data: 2009-10-11 12:16:31

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"spit" <s...@N...gazeta.pl>
> "Robakks" <r...@o...pl>

> Jeśli tak określona relacja ma miejsce to jest prawdziwa,
> a jeśli nie ma miejsca to nie jest prawdziwa?

Jeśli ta relacja, a więc relacja prawdy, nie ma miejsca (nie zachodzi)
to nie jest ani prawdziwa ani niepradziwa - bo jej po prostu NIE MA.

> Czy "Mieszko I to pierwszy [...] władca Polan." to dla Ciebie prawda
> wyznaczona z w/w definicji?
> :)

To jest prawda nie o Mieszku I, ale o informacji.
Na ekranie jest informacja, którą sobie uświadamiam, a więc
zachodzi relacja pomiędzy układem literek, a moją świadomością.
O tym, czy rzeczywiście Mieszko Pierwszy był 1-szym władcą Polan
- z tego tekstu nie wynika. Takie informacje przyjmuje się 'na wiarę',
z racji wiarygodności: jest duże prawdopodobieństwo, że
faktycznie tak było, iż ten konkretny Mieszko I był kiedyś pierwszym
koronowanym władcą Polan. :-)

> "Dzięki nauce kabała człowiek poznaje w jaki sposób został stworzony
> świat, jakie prawa nim rządzą, kim jest człowiek i w jaki sposób, powinien
> odmienić swoją naturę,
> aby stać się podobnym do Stwórcy."

być może :)

> "Dzięki nauce filozofii Robakksa człowiek poznaje w jaki sposób
> został stworzony świat, jakie prawa nim rządzą, kim jest człowiek
> i w jaki sposób, powinien odmienić swoją naturę,
> aby stać się podobnym do

do Człowieka przez duże "C" :-)
to moja prawda

> Stwórcy."

Nie mieszam polityki z nauką i wiedzą. :-)

> "Mędrcy kabały określają, że w odróżnieniu od innych kierunków duchowych i
> religijnych kabała jest nauką praktyczną.
> Człowiek studiujący kabałę powinien realnie poznać, nie umysłowo i
> teoretycznie, a w praktyce,
> za pomocą swoich zmysłów, wszelkie światy duchowe oraz prawa w nich
> obowiązujące."

Bardzo mnie się to podoba. :-)

> "Mędrcy filozofii Robakksa określają, że w odróżnieniu od innych kierunków
> duchowych i religijnych filozofia Robakksa jest nauką praktyczną.
> Człowiek studiujący filozofię Robakksa powinien realnie poznać, nie
> umysłowo i teoretycznie, a w praktyce,
> za pomocą swoich zmysłów, wszelkie światy duchowe oraz prawa w nich
> obowiązujące."

Człowiek przez duże C powinien poznać realnie i praktycznie to
co wymaga realnego poznania, a umysłowo i teoretycznie to co
jest mądrością współną.

> Co z tego jest prawdą?
> :)

Prawdą jest, że bez świadomości, nie wiedziałbyś o co pytasz. :)

> "Z faktami się nie dyskutuje" /Robakks/

Fakty się potwierdza. ;)

> Według zeznań Samantha Geimer Polański dokonał na niej gwałtu,
> według zeznań Polańskiego odbył on stosunek fizyczny za obopulną zgodą.
> Biorąc pod uwagę w jakim wieku była Samantha Geimer
> zgodnie z prawem jest to karalne.
>
> Jaka jest prawda na dziś jeśli do jej wyznaczenia użyjemy Twojej definicji
> prawdy?

Sprawdź. :)
Czy prawdziwe są postaci Polanski, Geimer?
Czy prawdziwe jest aresztowanie Polanski'yego?
Czy prawdziwe jest oskarżenie?
Czy prawdziwy jest Kodeks Karny USA?
Sąd przy orzekaniu kary kieruje się dowodami rzeczowymi, zeznaniami,
okolicznościami, poczytalnością oraz Kodeksem, a asortyment kar
jest szeroki.
Moralna ocena zarówno czynu jak i obrońców gwałciciela
to zupełnie inny problem. :)

> http://wyborcza.pl/1,76842,7101341,Wiezienie_dla_Pol
anskiego_.html
> "Być może Polański był gwałcicielem, a dziś czekałby go za to dużo
> surowszy wyrok, ale rzeczywistość jest taka, że przyznał się i skazano
> go tylko za nielegalny stosunek z nieletnią -
> mówi agencji AP Stan Goldman, profesor prawa z Uniwersytetu Loyola.
> Większość ekspertów zgadza się, że prokuraturze lub sądowi będzie ciężko
> ten stan prawny zmienić i
> Polański zapewne nie zostanie skazany za gwałt."
>
> pozdro
>
> -------
> http://www.youtube.com/watch?v=osNBP8wjII0&hl=pl

Moim skromnym zdaniem Drogi spicie "sprawa Polanski'yego"
ma znacznie szerszy aspekt niż tylko odpowiedzialność
70-cio letniego starca za grzechy młodości.
W obronie Polanski'yego wypowiadały się rządy (Francji i Polski),
elita hollywoodzka, Wielkie Sławy, Słynne Autorytety
a amerykański ustawodawca powiedział NIE.
Nie może być ludzi nad prawem. To przejaw nowej epoki
za którą Obama, prezydent USA dostał pokojową nagrodę Nobla.
Szwedzi mają dobry wzrok. :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

217. Data: 2009-10-11 12:21:23

Od: "Fragile" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yelo vel Redart" <r...@t...op.pl> napisał w
wiadomości news:hasbma$kkh$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> jaaaasne ... a mnie odrzuca, jak czuję od trenera woń polskiego chlewu ...
> i już ... Nie nazwę Cię polską świnią, może być 'świniopas'.

> jaaasne ... tylko o żydowskich śmierdzielach ...
>
> Chyba nie zrozumiałeś : liczy się kontekst historyczny.
> Polacy byli przez Niemców biczowani określeniem 'polskiej świni',
> a Żydzi są przez Polaków biczowani określeniem 'czosnkowego
> śmierdziela'. Tak - masz rację - bicze są nieco inaczej
> skonstruowane. Ale chcesz mi powiedzieć, że Polski jest
> 'bardziej święty' ?

> No to masz teraz więcej powodów do protestów. Proszę.
Zostawiam cały powyższy dialog, ponieważ myślę, że świetnie
ilustruje dwa podejścia do jednego tematu (chociaz powoli
zaczynam mieć wrażenie, że dla poszczególnych osób nie jest
to jednak jeden i ten sam temat).
Odniosę się więc ogólnie do tej wypowiedzi, nie rozbijając jej na
poszczególne zdania. Nie mam ochoty na czepianie się konkretnych
słów i branie udziału w personalnych atakach (w moim odczuciu
kompletnie nieuzasadnionych), a poza tym mam wrażenie, że wątek
i tak powędrował w złym kierunku, a meritum sprawy gdzieś po drodze
się zagubiło. Oczywiście to tylko moje zdanie. Być może dla każdego
co innego stanowi meritum...
Śledząc ten wątek mam okazję obserwować reakcje poszczególnych
osób (prawdę powiedziawszy, jest to jednen z głównych powodów,
dla których czytuję tę grupę). I co widzę? Otóż widzę coś w rodzaju
_fobii_. _Fobii_ na punkcie słowa "żyd", w którym to słowie miała
początek cała ta burzliwa dyskusja. Nie oszukujmy się, to nie krytyka
filmu czy zachowania Polańskiego wywołały burzę, tylko magiczne
słowa "żyd/żydowski".
Dlaczego tak się stało? Dlaczego u niektórych osób słowa te wywołuja
takie, a nie inne reakcje, podczas gdy są one (w tym przypadku)
stwierdzeniem czystych faktów? Jakie są źródła tej fobii?
Ja nie dostaję "telepek" rozmawiając o Żydach. Chwalę i podziwam
ich tam, gdzie uważam, że na podziw zasługują (a jest takich płaszczyzn
wiele, oj wiele :), ale nie mam również problemu z krytyką tam, gdzie
uważam, że jest ona uzasadniona. Są dla mnie takimi samymi ludźmi
jak Polacy, Hindusi czy Chińczycy, i nie widzę powodu, dla którego
miałabym unikać nazywania ich Żydami. Narodowość/nacja jest
oczywiście kwestią drugorzędną, nie definiującą człowieka. Ale jest faktem.

P.S. W Stanach określeniem "garlic breath" określa się Włochów... ;)

Pozdrawiam :)
Fragile

218. Data: 2009-10-11 12:24:25

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote:

> dla mnie Polański ikoną nie jest. Ewa

Antysemitka!!!

219. Data: 2009-10-11 13:05:32

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Fragile pisze:

> P.S. W Stanach określeniem "garlic breath" określa się Włochów... ;)

mi się początkowo robakowy czosnek skojarzył z filmami jakie robił
polański, sądziłem, ze chodziło o wampiry :)

220. Data: 2009-10-11 13:09:27

Temat: Re: Je?li Pola?ski zas?uguje na kar?...
Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:

> za nos
> g�upot�."

> godno��

> Zostawiam to co wa�ne i z czym si� zgadzam. /Robakks/
To zwykłe fałszowanie posta, a nie zostawiam to co ważne, bo ja nie
jestem prymitywem zionącym nieuzasadnioną nienawścią do Żydów i
Wystawiającym Polsce złą opinie, czyli wbrew temu czym masz naładowany
Pysk, a pysk masz naładowany Polską jesteś Antypolakiem, bo patrzy się
na zachowanie , a nie na gadanie. Ale to typowe dla tych z kk.

XLi
Kaminica, czyli "afera" bez afery...
CZY?!
Re: Cele