Jeśli żyły smoki.....

1. Data: 2003-08-09 23:02:18

Temat: Jeśli żyły smoki.....
Od: " Piotrek" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

włąśnie większośc z nas może je utożsamiać z dinozaurami, dobra jeśli były
to dinozaury, to jak wytłumaczyć krasnoludy, nizołki, elfy ???

Piotrek

1. Data: 2003-08-09 23:42:22

Temat: Re: Jeśli żyły smoki.....
Od: "Kenton R." <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Piotrek" <r...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bh3uhq$3tp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
dobra jeśli były
> to dinozaury, to jak wytłumaczyć krasnoludy, nizołki, elfy

co tłumacxzyć? - krasne-ludy śą - i już - jak można te
fraglesiki tłumaczyć - one żykją normalnie pośród nas!

1. Data: 2003-08-10 00:14:40

Od: "Matysia Jebutna" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Piotrek" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

tak samo jak dziewice -też istnieją i wcale ich niemało!

1. Data: 2003-08-10 04:51:01

Od: " Piotrek" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Matysia Jebutna <m...@d...pl> napisał(a):

> Użytkownik " Piotrek" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
>
> tak samo jak dziewice -też istnieją i wcale ich niemało!

Od dziewic to już są jednorożce, ale to bardzo rzadki gatunek :)))

Piotrek

1. Data: 2003-08-10 13:17:05

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał:

> włąśnie większośc z nas może je utożsamiać z dinozaurami, dobra jeśli były
> to dinozaury, to jak wytłumaczyć krasnoludy, nizołki, elfy ???

A nie lepiej wytłumaczyć wielotorowo?

Ciemne, niedostepne miejsca budzą w ludziach lęk --> W ramach
racjonalizacji starają się go wytłumaczyć w miarę "ładnie". --> A że
kiedyś ktoś zobaczył krokodyla, niespotykanego u nas, to i można było
np. w jamie wawelskiej umieścić takiego krokodyla. ;)

Flyer

1. Data: 2003-08-10 13:17:37

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 9 Aug 2003 23:02:18 +0000 (UTC), " Piotrek"
<r...@N...gazeta.pl> wrote:

>włąśnie większośc z nas może je utożsamiać z dinozaurami, dobra jeśli były
>to dinozaury, to jak wytłumaczyć krasnoludy, nizołki, elfy ???

A mógłbyś w końcu przestać zaśmiecać psp głupotkami?

--
Amnesiak

1. Data: 2003-08-10 15:28:02

Od: " Piotrek" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mógłbyś w końcu przestać zaśmiecać psp głupotkami?
>
> --
> Amnesiak

Może jestem głupkiem ?

Piotrek

1. Data: 2003-08-10 18:04:22

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 10 Aug 2003 15:28:02 +0000 (UTC), " Piotrek"
<r...@N...gazeta.pl> wrote:

>Może jestem głupkiem ?

Nie mnie to oceniać. Tak czy owak moja sugestia jest nadal aktualna.

--
Amnesiak

1. Data: 2003-08-10 21:37:56

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak"

Pytanie nie jest, AŻ takie głupie :-))
Szukaj pozytywów.

Smok, jak diabeł.

Zadam inaczej:

Dlaczego lud wymyślił smoki, elfy, krasnoludki, etc.?

Dlaczego stale wymyśla obie strony zła i dobra?

Niby ma fachowców-profesjonalistów, od odpowiedzi,
a legenda, legendę goni.

Ciekawostka.

Nie mów o samościemnianiu się, czy o braku inteligencji.
To nie to.
Wiara w inne wzorce? Poszukiwanie innych wzorców?

Jaka jest charakterystyka bajki?

Kopiemy po temacie?

ett

1. Data: 2003-08-10 22:25:50

Temat: Re: Je?li żyły smoki.....
Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 10 Aug 2003 23:37:56 +0200, "eTaTa" <e...@p...onet.pl>
wrote:

>Pytanie nie jest, AŻ takie głupie :-))
>Szukaj pozytywów.

Skupiłem się na intencjach pytającego. :-)

>Dlaczego lud wymyślił smoki, elfy, krasnoludki, etc.?
>
>Dlaczego stale wymyśla obie strony zła i dobra?

Powiedziałbym, że największym mitem jest przekonanie, że można się
obejść bez mitów. Nie potrafimy żyć bez mitów; one w istotny sposób
konstytuują naszą tożsamość. Stąd elfy, krasnoludki i smoki.
Potrzebujemy sugestywnych opowieści; same łańcuchy sylogistyczne nam
nie wystarczają. To właśnie dlatego literatura piękna, a nie logika,
ma moc formowania naszej wrażliwości. Bo to literatura piękna, a nie
logika potrafi ukształtować obrazy, które przemówią do nas. Gdybyśmy
byli robotami miast ludźmi byłoby pewnie inaczej. :-)

>Nie mów o samościemnianiu się, czy o braku inteligencji.
>To nie to.

Nigdy bym czegoś takiego nie powiedział. To szkoła PowerBoxa, z którym
nie zgadzałem się prawie w niczym. :-)

--
Amnesiak
------

Szukam psychologa ...
wpadlam w dol....
było o miłości itp
TEST- SZANSE NA PRACĘ, kwestionariusz do przemyślenia
Dlaczego...