Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...

Data: 2009-10-11 12:15:48
Temat: Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...
Od: tren R <t...@n...sieciowy>

medea pisze:

> A ja pytam - skąd Robakks (i może Ty też?) wie, że ktoś tam jest Żydem?

no ja głównie wiem z tego, kiedy ktoś sam to powie w jakimś wywiadzie
czy cuś. no taki lenny kravitz np. czasami to jednak dodatkowo widać,
tak jak to, że ktoś jest szwedem albo chińczykiem.

> Zagląda w metrykę? To po pierwsze. Po drugie - czy w ogóle możemy mówić
> o czystości krwi - polskiej, czy żydowskiej - podczas kiedy te dwa
> narody od wieków mieszkają na terenie jednego kraju i mieszają się ze
> sobą w sposób naturalny. Czy jest sens takiego rozgraniczania? Jakie
> kryteria obierzemy przy określaniu narodowości? Procentowy udział krwi?
> Czy ktoś, kto miał prababkę Żydówkę, a pradziadka Polaka jest Żydem, czy
> Polakiem?

ewa, czy ty aby się jakoś nie podniecasz tym tematem?
:)

> A tutaj to przykro mi, ale nie zrozumiałeś sensu mojego zarzutu. Ja tu
> nie bronię się przed uznaniem mnie za Żydówkę, ale przed dyskredytacją
> mojego punktu widzenia.

w zasadzie to widzę :)

> Komuś takiemu jak Robakks, kto obiera punkt
> widzenia według kryterium narodowościowego, trudno zrozumieć osobę wolną
> od takich ograniczeń (dodam - osobę wolną do pewnego stopnia, bo nie
> wypieram się, że pewnym stereotypom też ulegam).

czy gdybym powiedział, że "blaszany bębenek" reżyserował niemiec, to
obrałbym punkt widzenia narodowościowy i czy to by było złe?

> On zakłada, że skoro
> bronię film Polańskiego przed zarzutem uznania za antypolski, to muszę
> nie być Polką.

a ja bym się zastanowił, bo rozumiem, że chodzi o to:
"Jeśli nie czujesz polskości
to jesteś obywatelką. Polskość jest poza Twoim zasięgiem. "

czy musisz być polką w rozumieniu robaka. i już.