Jeste metoda analityczna na Pavulon w ekshumacjach

11. Data: 2002-01-26 21:53:48

Temat: Re: Jeste metoda analityczna na Pavulon w ekshumacjach
Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kaja" <f...@f...pl> wrote in message
news:3C51D71B.C94C65E3@friend.pl...

> Podobno są zabronione.

> Pyralgin już od dawna jest na receptę.

Jak by to dziwnie nie brzmialo, to zalezy od regionu. Sa takie, w ktorych
widocznie nikt o tym nie wie. Jeszcze niedawno w Krakowie byl dostepny bez
recepty, kiedy w tym samym czasie w Warszawie tylko na recepte.
Marta

12. Data: 2002-01-27 00:11:38

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> widocznie nikt o tym nie wie. Jeszcze niedawno w Krakowie byl dostepny bez
> recepty, kiedy w tym samym czasie w Warszawie tylko na recepte.

OT:

no, jakby ci to powiedziec - nie ma rejonizacji w tych sprawach - albo jest na
albo bez reepty - pyralgin jest 'na' od 1.01.2001, a ze ktos sprzedal ci
pyralgine bez recepty, to naruszyl przepisy i juz. recepte albo zalatwil ten
ktos od 'znajomego lekarza' albo zfalszuje recepte na ktorej bylo wypisane 1
op. pyralginy a beda napisane 2... - tak to mniej wiecej wyglada

13. Data: 2002-01-27 17:34:27

Od: Cezar Cichocki <c...@g...cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

VTAM!

Mamak z Galicji <m...@s...pl> wrote:
[...]
> Pavulon w pogotowiu jest (był?) stosowany od lat. I nie tylko przez
> anestezjologów, również przez innych lekarzy. I błędem jest wycofanie go z
> ambulansów. Przy spodziewanym długim transporcie do szpitala - stosuje się
> właśnie m.in. pavulon.

Tak, o ile pacjent zostal zaintubowany. Zreszta sa bezpieczniejsze
srodki.

--
cezar
CYBER Service

14. Data: 2002-01-28 19:51:24

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
1
> op. pyralginy a beda napisane 2... - tak to mniej wiecej wyglada
Nie musisz mi tego tlumaczyc. Wiem, ze tu nie ma rejonizacji. Wtedy
zaistnial jednak problem, jak wytlumaczyc lekarzowi w Krakowie, zeby
przyslal recepte na pyralgine do Warszawy, kiedy on byl przekonany, ze
pyralgina jest bez recepty, krakowscy aptekarze tez, a warszawscy aptekarze,
ze wrecz przeciwnie. Ale to bylo przed 1 stycznia 2001 i dotyczylo pyralginy
w czopkach. Nie wiem, jak sie sprawa zakonczyla, ale nazwalabym to
niedoinformowaniem czesci farmaceutow, a nie rejonizacja. Ew. rejonizacja
wymuszona :-)

Niezaleznie od tego jestem przekonana, ze istnieje mnostwo lekow dostepnych
bez recepty, ktore niewlasciwie zastosowane (szczegolnie mocno
przedawkowane), moga spowodowac smierc.
Jestem tez przekonana, ze skoro wiesz dokladnie, od kiedy pyralgin jest na
recepte, to potrafisz tez przynajmniej 10 wymienic jednym tchem ;-)))) w
zwiazku z czym dalsza dyskusja na ten temat staje sie bezcelowa.

Pozdrawiam,
Marta

15. Data: 2002-01-29 11:55:00

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Wieszczycka wrote:

> Niezaleznie od tego jestem przekonana, ze istnieje mnostwo lekow dostepnych
> bez recepty, ktore niewlasciwie zastosowane (szczegolnie mocno
> przedawkowane), moga spowodowac smierc.

Większość leków, przedawkowana, może spowodować śmierć - na szczęście w
odniesieniu do większości z nich przedawkowanie pozostaje możliwością czysto
teoretyczną (np. połknięcie 1000 tabletek raczej nie wchodzi w grę; większość
leków jest zresztą dostępna tylko na receptę). Najlepiej jednak, gdy te
informacje znane są wąskiemu gronu wtajemniczonych (czytaj: lekarzy), stąd
dyskusje na temat: czym jeszcze można zabić uważam za wysoce niestosowne.

Leszek

16. Data: 2002-01-29 12:28:58

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak wrote:

> [...]
> dyskusje na temat: czym jeszcze można zabić uważam za wysoce niestosowne.

Ubolewam ze tak myslisz.
Gdyby wiedza nt. dzialania pavylonu byla w Polsce rozpowszechniona od 10
lat, to pewnie uniknelo by sie obecnej sprawy.

W Stanach nt. pavulonu, dzialania i skutkow napisano 10 lat temu
wszystko i kazdy z dostepem do internetu mial dostep do tej wiedzy,
informacji.

Wykorzystanie pavulonu do wykonywania kara smierci opisano 12 lat temu.
Jestes mitomanem, skoro mowisz ze wiedza w Polsce powinna byc dla
wtajemniczonych.
W Stanach ta wiedza jest publicznie dostepna, jawna, wlasnie dla dobra
demokracji, aby chronic demokracje.

Sugerujesz powstanie niebezpiecznego precedensu, ze w uzyciu beda liczne
substancje, srodki farmakologiczne, ktore jedni beda mogli uzyc do
pozbawiania innych zycia, a ci pozbawieni zycia, ich rodziny
nadal beda zyli w przeswiadczeniu ze zgon nastapil z przyczyn
naturalnych.

Mysle ze zrozumiesz teraz swoj blad, ktorego rozpowszechnianie moze
prowadzic do dalszych tak tragicznych zdarzen jak w Lodzi.

To jest dokladnie tak, jakby mechanik samochodowy, czy fabryka
samochodow ukrywala w samochodzie tajne mechanizmy, znane tylko
wtajemniczonym, ktore moga powodowac otwarcie poduszki podczas jazdy,
nagle zwiekszenie mocy silnika i predkosci o 50%.

Auschwitz nie byl tak dawno i nalezy podejmowac wszelkie dzialania
aby takie male, prywatne Auschwitze nigdy sie nie powtorzyly.

A droga do tego jest upowszechnianie w spoleczenstwie wiedzy o
zagrozeniach, o substancjach szkodliwych, zagrazajacych zdrowiu, w
szkole, na studiach, w domu, w prasie.

Jacek

17. Data: 2002-01-29 14:13:04

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz wrote:

> Jestes mitomanem, skoro mowisz ze wiedza w Polsce
> powinna byc dla wtajemniczonych.

Wiedza o tym, jak zabijać ludzi szybko, tanio, skutecznie i niewykrywalnie, nie
powinna być publicznie dostępna, takie jest moje zdanie. W internecie nie powinno
być instrukcji budowania bomb atomowych, konstrukcji broni biologicznej z użyciem
bakterii wąglika czy jakichkolwiek innych, i tak dalej. W to wliczam instrukcje
stosowania leków w celach nieleczniczych.

Leszek

18. Data: 2002-01-29 15:31:04

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak wrote:

> [...]
> bakterii wąglika czy jakichkolwiek innych, i tak dalej. W to wliczam instrukcje
> stosowania leków w celach nieleczniczych.

Nie ma w internecie wiedzy nt. stosowania lekow w celach nieleczniczych.
Ale jest wiedza nt. dzialan ubocznych, sa listy srodkow szkodliwych,
zagrazajacych zyciu, sa listy substancji niebezpiecznych, sa listy
trucizn, takze opisane krajowymi i zagranicznymi normami.

Sa dziesiatki artykulow nt. procedury zabijania na krzesle elektrycznym,
sa zdjecia z egzekucji, sa urzedowe opisy jak uzywac pavulon w celi
smierci.

To wszystko juz jest, bylo i bedzie i jest publikowane w ramach
demokracji przez oficjalne agendy administracji , przez urzedy,
ministerstwa .

To jest takie samo mitomanstwo ze jak sie usunie filmy ukazujace
przemoc, to przemoc zniknie.
Sa tysiace filmow pokazujacych zabijanie i nikt ich nie zamierza usuwac.

Zmarla ostatnio szwedzka autorka literatury dla dzieci wyraznie
podkreslila, ze nawet dla dzieci nie mozna pisac jedynie lukrowanych
bajeczek.
Dzieci maja prawo dowiadywac sie o trudnych problemach zycia.

Po to powstal internet aby takze dorosli mogli czerpac wiedze na dowolny
temat, ktory ich interesuje,
a po to jest prawo aby chronilo obywateli przed takim wykorzystaniu tej
wiedzy, ktora jest dostepna dla wszystkich.

Zagraza zyciu kwas solny, kwas siarkowy, tysiace substancji chemicznych
dostepnych w sklepach chemicznych.

Zagraza zyciu samochod, ktory codziennie kogos zabija.
Samochod zabil ojca kolegi, gdy go przygniotl na zjezdzie do garazu, gdy
hamulec reczny przypadkowo zwolnil.

Zatem moze ukrywania wiedzy medycznej pochodzi z 18-19 wieku
i wiekow szamanstwa, gdy szamanska wiedza musialaby byc skrywana, aby
pozostawala tajemnicza i szamanska.

Dzisiaj juz lekarz nie musi ukrywac swojej wiedzy.
Nie obawia sie pokazywania jak przeprowadza porod, nie obawia sie
podgladania dentysta, nie obawia sie chirurg, chyba juz zaden lekarz nie
obawia sie obecnosci publicznosci przy wykonywaniu zabiegow
terapeutycznych, w czasie badania.

Wiedza medyczna zaszla juz tak daleko, ze samo podgladanie nie przekaze
tej wiedzy nikomu i nikt jej nie ukradnie, nie wykorzysta.

Mozna ogladac przez satelite zapis operacji na otwartym sercu, na mozgu
a takze interakcyjnie, on-line.

Bo prawdziwej wiedzy, umiejetnosci nie potrzeba ukrywac.

Dobrego mechanika , architekta, lekarza, piekarza, stolarza, adwokata
czy farmaceute mozna podgladac, gdyz go to nie stresuje, bo jego wiedza
sie obroni.

Dlatego z przyjemnoscia ogladam zawsze serial Ostry Dyzur , z
amerykanskiego szpitala, ukazujacy trudna prace, ale i maksymalny
wysilek, poswiecenie lekarzy, pielegniarek,
ktorzy naprawde nie maja nic do ukrycia, gdyz ciezko i sprawnie pracuja.

A czemu sala operacyjna nie powinna miec przeszklonej sciany, za ktora
rodzina moglaby patrzec na przebieg operacji bliskiego.
Czemu nie ?
Kto tak wymyslil, ze bliski krewny dostajacy sie do szpitala traci wiez
z rodzina i staje sie bezosobowym przypadkiem.

Moze troche humanizmu w opiece lekarskiej uczyni wiecej dobra niz
zaslanianie sie tajemnica lekarska, tajemnica, tajemnica.

A jakas to jest ta tajemnica.
W ramach jednej plci ludzie sie az tak bardzo nie roznia
i pewnie wielu nie przeszkadza czy ich ktos oglada czy nie.

W Holandii, krajach skandynawskich okna dochodza az do chodnika
i nikomu nie przeszkadza ze przechodnie ich ogladaja, gdy jedza,
sprzataja, przebieraja sie, myja, czy gotuja obiad.

Naprawde czlowiek nie ma zadnych tajemnic przed innym czlowiekiem.
A takie wspolne badanie, diagnozowanie, jedynie by pozytywnie wplynelo
na ogolny poziom zdrowia, profilaktyki, gdyz lekarz nie musialby zalecac
kazdemu uczniowi pod rzad, aby sie nie garbil, pil mleko, gimnastykowal
sie, chodzil wczesnie spac.

Moze sa juz w kraju szpitale, kliniki w ktorych rodzina oglada operacje
krewnego.
Moze takich osrodkow bedzie coraz wiecej.
Bo dzisiaj lekarz sie zamyka z pacjentem za drzwiami i rodzina jedynie
po skutkach i wynikach domysla sie jego ciezkiej pracy.

19. Data: 2002-01-29 16:28:55

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz wrote:

> Nie ma w internecie wiedzy nt. stosowania lekow w celach nieleczniczych.

> sa urzedowe opisy jak uzywac pavulon w celi smierci.

Więc są czy nie ma ? ;-) Pavulon w celi śmierci jest stosowany w celach
leczniczych
czy nieleczniczych?

> Sa tysiace filmow pokazujacych zabijanie

Są, ale zabijanie pokazane może być na różne sposoby, niekoniecznie z detalami i
instrukcjami.

> nikt ich nie zamierza usuwac.

Jak wiadomo, wiele osób chciałoby je usunąć; a przynajmniej przesunąć - na godziny
nocne. Głównie z uwagi na dzieci, ale są tacy, któtrzy twierdzą, że przemoc często
pokazywana na ekranie przesiąka z ekranu do życia codziennego.

> Zagraza zyciu samochod, ktory codziennie kogos zabija.

To już bardzo odbiegłeś od tematu ...

> Zatem moze ukrywania wiedzy medycznej pochodzi z 18-19 wieku
> i wiekow szamanstwa, gdy szamanska wiedza musialaby byc skrywana, aby
> pozostawala tajemnicza i szamanska.

Wiedza medyczna nie jest ukrywana, żeby ją nabyć, wystarczy zdać egzaminy do Akademii
Medycznej i przejść przez 6 lat studiów. Nie jest tajemnicza i szamańska, po prostu
żeby ją zdobyć potrzeba paru lat ciężkiej pracy, a nie paru godzin spędzonych w
Internecie. Zdarza się niestety, że ktoś po paru godzinach spędzonych w Internecie
uważa, że wiedza medyczna to fraszka, lekarze to barany, a studia służą do blokowania
dostępu do wiedzy.

Leszek

20. Data: 2002-01-29 16:49:18

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak wrote:

> [...]
> uważa, że wiedza medyczna to fraszka, lekarze to barany, a studia służą do

Ale to ty powiedziales.

Bledem bylo w historii szkolnictwa wyzszego wydzielenie fakultetow
medycznych z uniwersytetow.
Ten blad ciagnie sie do dzisiaj, tworzac sztuczne bariery, brak
porozumienia z innymi dziedzinami , kierunkami studiow.

Teraz podjeto niesmiale proby integracji medycyny z fizyka, z biologia
ale przyszlosc medycyny to wydzial uniwersytetu i ponowna integracja
medycyny z chemia, fizyka, biologia, ekonomia, informatyka, filozofia,
prawem.

Niestety latwo zauwazyc ze studenci medycyny trzymaja sie poza szkola ze
soba, czuja sie bezradni i zagubieni w swiecie.

Dokladnie potwierdza to twoj komentarz o 6 latach studiow, ciezkiej
pracy.
Ty naprawde nie masz pojecia jak ciezkie sa studia techniczne, nauki
scisle, studia artystyczne.
Nie ma juz latwych studiow , jezeli chcesz reprezentowac standard
europejski czy swiatowy, a taki reprezentuja inzynierowi uzyskujacy
kwalifikacje wedlug standardu UE, taki reprezentuja absolwenci nauk
scislych, technicznych, czy wychowania fizycznego, czy studiow
artystycznych, architektury, prawa.

Wszystkie kierunki studiow sa intensywne i ciezkie, a nawet bardzo
ciezkie.
Medycyna nie jest ani bardziej skomplikowana, ani trudniejsza od innych
dziedzin.
Wystarczy porownac podreczniki.
Co wiecej.
Wiekszosc podrecznikow medycznych jest pisana wyraznie prostym jezykiem,
zrozumialem dla kazdego po maturze.

W ksiegarni medycznej podreczniki medyczne czesto kupuja ludzie z
zainteresowania i czytaja w domu, aby wzbogacic swoja wiedze.

Zdziwilbys sie ale wielu inzynierow, humanistow, prawnikow ma
bogate biblioteki medyczne w domu, z ktorych czesto korzysta.
Bo coz moze byc bardziej intrygujacego i interesujacego niz wiedza o
samym czlowieku, jego organizmie, zdrowiu, chorobach, dolegliwosciach.

Jacek

czy to bol krzyza?
Botulina
Polska