Re: Kadłubowa EU zachowuje się niczym kobieta.

Subject: Re: Kadłubowa EU zachowuje się niczym kobieta.
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.polityka
From: V <f...@h...com>
Date: Wed, 29 Jun 2016 09:25:21 +0200

W dniu 2016-06-29 o 07:47, LeoTar pisze:

> Rywalizacja to dążenie do wywyższenia się ponad drugiego człowieka by
> go, w sumie, poniżyć. Czy uważasz za możliwe równoczesne poniżanie i
> wywyższanie siebie samego. Przecież to jest sprzeczność, a gdzie jest
> sprzeczność tam nie ma miejsca na Harmonię. To prowadzi do izolacji w
> miejsce symbiozy.

Leo, olałeś mnie, nie podjąłeś dyskusji, wywyższasz siebie, a już z
pewnością wywyższasz swoje tezy, w które jesteś uwikłany bez reszty :P
:) Spójrz, zrobiłeś dokładnie to, przed czym ostrzegasz, chcesz
dominować. Ale ok. nawet dobrze się stało, bo teraz możesz sam siebie
doświadczyć i -być może pierwszy raz- uświadomić się sobie :P

Zatrzymaj się przez chwilę nad tym, napisałem: "...rywalizacja samego
siebie ze sobą..." oznacza przecież -poza obszarami, które chcesz nią
objąć- brak porównywania się do innych ludzi i nieczerpanie z osiągnięć
innych wagi i znaczenia osiągnięć własnych. Innymi słowy, to, że Twój
sąsiad pomalował sobie jaskinie, nie oznacza -dziś niestety oznacza- że
Ty z jęzorem na brodzie biegniesz właśnie po farbę do marketu, by tam
odtańczyć "swój" -no niestety, nie swój- taniec indywidualności.
Rozumiesz już?

Tym sposobem wreszcie przestajesz rywalizować z innymi, bo nagle
wszystko co inni robią przestaje być dla Ciebie istotne, a w to miejsce
sam dla siebie stajesz się prawdziwym wyzwaniem. Wyobraź sobie
korporację, żeby przejaskrawić, np jakiś bank. No i tam korpoludki
baaaardzo ze sobą rywalizują, baaaardzo chcą nad sobą dominować.
Przyjrzyjmy się temu "ładowi korporacyjnemu". Z pewnością obszar
rywalizacji jest ściśle określony, drabinka ze wszystkimi szczebelkami
jest misternie utkana przez jakiegoś boosa, boos wyznacza kierunki,
nagradza, karze, rozdaje awanse, a ludziki zamiast sobie grać w to
wszystko jak w grę, naprawdę zaczynają tym żyć, wierzą w wartość tego
korpo-ładu, tracą dla niego swoją osobowość i czują się młodszym,
starszym ekspertem, kierownikiem, kierownikiem koordynatorem,
kierownikiem koordynatorem z centrum Neptuna, młodszym, starszym
menegerem, dyrektorem, prezesem. Aż tu nagle okazuje się -a nawet jeśli
nie to i tak nie warto-, że ludzie którzy ustawi drabinkę, pomylili się,
przystawili do złej ściany i narobili syfu bo np głównym driverem ich
działań była najzwyklejsza chciwość człowiekowatych. Co teraz mają
począć i myśleć o sobie ci wszyscy byli kierownicy, eksperci, pracownicy
miesiąca, starsi pracownicy miesiąca skoro przyjmując czyjeś wartości
(tu korporacji) jako swoje i wykluczając się dla nich z godności, dawno
przestali być Jasiem, Małgosią, Zosią, Piotrem, Grzesiem?

Zaryzykuj i wprowadź jeszcze tą jedną rywalizację, rywalizację siebie
samego ze sobą, np. o bycie odrobinę lepszym w czymkolwiek dziś niż
byłeś wczoraj, ale wyłącznie dla siebie, nie na pokaz, olej to czy ktoś
to widzi. Dalej nie idę bo tam piszesz o duchach :), a one się same
naprawiają gdy sam siebie ze sobą zgrasz.

No dobra, jeszcze kobitki :) one się przyklejają do jowialnych kolesi,
unikają małostkowych dupków, ale unikaj też takich, które chcą się
jedynie przy Tobie ogrzać, same nie wnosząc jowialności :D

V.