Re: Kalarepka

1. Data: 2003-11-19 08:47:04

Temat: Re: Kalarepka
Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś pamieta lub zapisał jak Robert Makłowicz robił duszone
kalarepki??
> Pozdrawiam Gośka

A zapisałam i proszę bardzo (co prawda nie duszone tylko faszerowane, ale
chyba właśnie o te chodzi, innych nie pamiętam żeby robił):

Faszerowana kalarepka

Składniki:

- 4 kalarepki (wielkości męskiej pięści) obrane
- 0,5 kg mielonej cielęciny
- 1 bułka namoczona w wodzie
- 1 łyżka masła
- 1 pęczek koperku
- 1 jajko
- 0,5 bulionu warzywnego
- sól
- pieprz

Przygotować kalarepki - obciąć czubek i mała łyżeczką (są takie specjalne)
wydrążyć z wewnątrz miąższ uważając, by nie przebić kalarepki na wylot.
Miąższu nie wyrzucamy, będzie podstawą sosu. Skorupka wydrążonej kalarepki
powinna mieć grubość około 0,5 - 1 cm. Odcięte czubki od kalarepki posiekać.
W garnku rozpuścić masło i poddusić na nim miąższ kalarepek i posiekane
czubki, krótko, na małym ogniu.
Przygotować farsz - posiekać drobno dużo koperku. Mięso mielone włożyć do
miski. Dodać odciśnięta bułkę, większość koperku (zostawić troszkę do sosu),
surowe jajko oraz sól i pieprz. Wyrobić to na jednolitą masę. Farsz nałożyć
do pełna do skorupek kalarepek i ułożyć w garnku pośród podduszonego miąższu
otworami do góry. Żeby się nie przypaliły trzeba to wszystko posolić,
doprawić pieprzem i podlać bulionem. Na koniec posypać po wierzchu
koperkiem. Całość przykrywamy i dusimy do miękkości.
Kalarepki wyłożyć na półmisek, polać sosem z garnka i kawałeczkami miąższu i
gotowe.

Przepis pochodzi z Podróży kulinarnych Roberta Makłowicza, z wędrówki nr 79,
pt.: "Agroturystyczny smak "

------
Pozdrawiam smacznie
Bakino

b...@w...pl
GG: 2389134

1. Data: 2003-11-19 21:29:10

Od: "Gośka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba właśnie o te chodzi, innych nie pamiętam żeby robił):
>
> Przepis pochodzi z Podróży kulinarnych Roberta Makłowicza, z wędrówki nr 79,

To zapamiętałam mniej niż mi się wydawało :)))
Ale o te mi właśnie chodziło. seredczne dzieki.
Gośka

Proste danie eksperymentalne (placki z patisonow w wersji lux)
mirudia
Meksykańskie dania z fasoli
Scones na sniadanie lub podwieczorek
salatki