Re: Kiedy wreszcie Polacy wybiora Korwina na prezydenta...

Data: 2014-01-26 22:06:46
Temat: Re: Kiedy wreszcie Polacy wybiora Korwina na prezydenta...
Od: "Chiron" <i...@g...com>

news:52e56d19$0$2213$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
> władzę na rzecz rządów, parlamentów oraz innych bądź co bądź urzędasów.
> Załóżmy, że u nas wprowadzono by pełną monarchię. Pomijam już w jaki
> sposób i kto, bo nie byłoby łatwo o kogoś, kogo pokocha lud i zaakceptuje
> jego trudne dla ludu decyzje - a musiałyby być takie dla wielu (znając
> naszą polską słowiańską duszę zaraz jakaś insurekcja by się w podziemiach
> szykowała ;) ). W jaki sposób ten monarcha będzie zarządzał 40-milionowym
> krajem, znajdującym się w centrum Europy, nie posiłkując się zbyt wieloma
> urzędasami i często skomplikowanymi przepisami? Na czym oprze swą siłę?

Kto i jak by miał to zrobić (ukrócić biurokrację)- skoro istotą każdej
władzy demokratycznej jest tworzenie sobie wyborców i płacenie za poparcie-
właśnie poprzez tworzenie urzędów- synekur. Ktoś, kto chce być wybrany- musi
się podlizywać swoim wyborcom. Nie będzie niszczył urzędów- lecz je tworzył.
Może co najwyżej "wyczyścić" urzędy dla swoich ludzi. Król- pisałem Ci- ma
zupełnie inną perspektywę rządzenia. Nikomu nie musi się podlizywać. Fakt-
monarchie w Europie "dołują". Tylko co z tego wynika? Na pewno nie to, że
sięprzeżyły- choć tak niektórzy starają się to przedstawić.
Zauważ proszę, ze kraj, który w Polsce uchodzi za może nawet wzorcowy-
demokratyczny (Niemcy)- zauważa coś, co u nas jest widoczne już chyba dla
znacznej większości ludzi: ludzie, których nie chce się wybierać w wyborach-
właśnie w nich startują. Ci, których by się ewentualnie wybrać chciało- z
jakegoś powodu- albo wcale nie startują, albo gdzieś na początku są
"uwalani". O tym się mówi w Niemczech- u nas to jest oczywiste od dawna.
Służby specjalne przejęły władzę nad państwami. Problem w tym, że nad Rosją-
rosyjskie, nad Niemcami- niemieckie, a nad Polską- rosyjskie i niemieckie.
Taki jest realny efekt demokracji- na całym świecie. Ktoś naprawdę musi tym
wszystkim rządzić- a dla pospólstwa zostawia się fasadę.

> [...]
> budowę chodzi. Ja wychodzę z założenia, może naiwnie, że pewne przepisy i
> normy wyrosły na bazie wcześniejszych doświadczeń i służą uproszczeniu
> niektórych dróg. Np. nie muszę się zastanawiać, jak poprowadzić gaz w moim
> domu, żeby po tygodniu nie wylecieć z rodziną w powietrze, ale stosuję się
> do ustalonych zasad i dzięki nim mogę czuć się bezpiecznie (to oczywiście
> bardzo uproszczony przykład).

> Mnie wszystko jedno, co on głosi że wprowadzi, ponieważ jak dotąd nie ma
> na tyle siły i pomysłu, żeby wprowadzić się do Sejmu nawet. ;)

Ja nie polecam Korwina jako szefa państwa. Uważam też, że demokracja jest
potrzebna- żeby ludzie postępowali odpowiedzialnie. Jednak ma sens na
najniższym poziomie. Wiem, co jest dla mnie dobre w moim miejscu
zamieszkania- i co tu mogę załatwić. Mogę wybrać sąsiada- człowieka, którego
znam, żeby mnie reprezentował. Gdzieś tak na poziomie gminy demokracja ma
naprawdę sens. O resztę niech się martwi król.

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.