Kisiel w USA

21. Data: 2007-03-20 03:32:32

Temat: Re: Kisiel w USA
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> wrote in message
news:UYCLh.10278$Hb2.6519@trndny02...

> W wielu supermarketach i sklepach z organic food jest potato starch (maka
> ziemniaczna) choc do gotowania wole corn starch.

widac za malo szukalam. ja tam wole polska :))

iwon(K)a

22. Data: 2007-03-20 04:12:44

Od: "Killer" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za wszystkie wypowiedzi, nie spodziewalem sie ze kisiel narobi tyle
"zamieszania" na grupie:)

Pozdrawiam
Jacek
(aktualnie Silver Spring Maryland) - blisko Waszyngtonu :)

23. Data: 2007-03-20 07:24:41

Temat: Re: Kisiel w USA z zurawin, bez maki
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Mar 2007 14:50:57 -0700, Magdalena Bassett napisał(a):

> Zurawiny rozgotowac w wodzie, az popekaja. Przetrzec przez sito, czy
> nawet durszlak, do garnka, dodac cukier i zagotowac do pelnego wrzenia.
> Tak gotowac 1 minute, przelac do malych miseczek czy jednego wiekszego
> naczynia i odstawic do wystygniecia. Po wystygnieciu kisiel jest gesty i
> zawiesisty, ale zdecydowanie jest kisielem.

Z ostatnim zdaniem sie nie zgodzę - to jest galaretka a nie kisiel.

24. Data: 2007-03-20 08:29:58

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <eto27p$kr5$1@opal.futuro.pl>,
jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> Z ostatnim zdaniem sie nie zgodzę - to jest galaretka a nie kisiel.

Zdecydowanie tak.

Władysław

25. Data: 2007-03-20 14:16:49

Temat: Re: Kisiel w USA OT
Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Killer" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> Pozdrawiam
> Jacek
> (aktualnie Silver Spring Maryland) - blisko Waszyngtonu :)

Jakes w Silver Spring to zapytaj w polskim kosciele (tyz w Silver Spring) o polskie
sklepy w okolicach - tam Ci wszystko powiedza.

--
><eM eL><
"Grove giveth and Gates taketh away"
--Bob Metcalfe

26. Data: 2007-03-20 14:49:20

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> wrote in message

> Jakes w Silver Spring to zapytaj w polskim kosciele (tyz w Silver Spring)
> o polskie sklepy w okolicach - tam Ci wszystko powiedza.

tam to juz nawet bedzie i Kisiel z torebki :)

iwon(K)a

27. Data: 2007-03-20 15:20:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> wrote in message

Spring)

> tam to juz nawet bedzie i Kisiel z torebki :)
>
> iwon(K)a

Masz wypróbowanych dawców?

28. Data: 2007-03-20 18:26:35

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

jureq wrote:

> Z ostatnim zdaniem sie nie zgodzę - to jest galaretka a nie kisiel.

Mozesz sie nie zgadzasz, ile chcesz, ale jest to kisiel. W galaretce
jest zelatyna, w tym kisielu tylko naturalna pektyna. Poza tym ten
kisiel jest w stanie polplynnym, nie stalym, jak galaretka.

MB

29. Data: 2007-03-20 18:40:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message

> [...]
> jest zelatyna, w tym kisielu tylko naturalna pektyna. Poza tym ten
> kisiel jest w stanie polplynnym, nie stalym, jak galaretka.

Kisiel ma dodatek mąki - zawsze, mimo, że także żeluje na zimno jak
żelatyna, czy pektyny roślinne - z cytrusów, porzeczek, jabłek...
Kisiele można spożywać na gorąco i na zimno - polane syropem, sokiem,
mlekiem, śmietaną lub bitą śmietaną...

30. Data: 2007-03-20 18:41:32

Od: "czeremcha" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <i...@b...com> napisał(a):

> Mozesz sie nie zgadzasz, ile chcesz, ale jest to kisiel. W galaretce
> jest zelatyna, w tym kisielu tylko naturalna pektyna. Poza tym ten
> kisiel jest w stanie polplynnym, nie stalym, jak galaretka.

Teraz to ty nie masz racji :-) Bo skąd bierze się żelatyna w galaretce z
czarnej porzeczki albo każdej innej owocowej przygotowywanej jak dżem, tyle
że z soku owocowego?

Ania

wok z pokrywka?
Makron rodzaje i... rozmiary? no właśnie....
Kawał na dziś - co prawda nie mój ale dobry
czosnek niedźwiedzi
ksiazki kucharskie