Kisiel w USA

31. Data: 2007-03-20 19:12:16

Temat: Re: Kisiel w USA z zurawin, bez maki
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
news:etp9sr$5v0$1@inews.gazeta.pl...

> Teraz to ty nie masz racji :-) Bo skąd bierze się żelatyna w galaretce z
> czarnej porzeczki albo każdej innej owocowej przygotowywanej jak dżem,
tyle
> że z soku owocowego?
>
> Ania

Witaj Aniu!

Żelatyna - produkt zwierzęcy oraz pektyny - produkt roślinny.

Dodatkowo klej skrobiowy - też żeluje...

32. Data: 2007-03-20 19:34:33

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Teraz to ty nie masz racji :-) Bo skąd bierze się żelatyna w galaretce z
> czarnej porzeczki albo każdej innej owocowej przygotowywanej jak dżem,

No chyba z nadmiaru cukru:))))

pozdr

cherokee

33. Data: 2007-03-20 20:47:00

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1...@c...supernews.com>,
Magdalena Bassett <i...@b...com> wrote:

> Mozesz sie nie zgadzasz, ile chcesz, ale jest to kisiel. W galaretce
> jest zelatyna, w tym kisielu tylko naturalna pektyna. Poza tym ten
> kisiel jest w stanie polplynnym, nie stalym, jak galaretka.

Niestety nie. Istotą kisielu jest to, że jest gęsty w wyniku dodania
takiej lub innej mąki. A galaretki opierają się o rozmaite substancje
żelujące.

Władysław

34. Data: 2007-03-20 21:20:19

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:

> [...]
> czarnej porzeczki albo każdej innej owocowej przygotowywanej jak dżem, tyle

No tak, masz racje, sa to pektynowe galaretki. Ale kisiel z zurawin jest
kisielem, a nie galaretka.
MB

35. Data: 2007-03-23 23:41:03

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 20 mars 2007 ŕ 22:20:19, dans <1...@c...supernews.com> vous
écriviez :

> No tak, masz racje, sa to pektynowe galaretki. Ale kisiel z zurawin jest
> kisielem, a nie galaretka.
> MB

Dokladnie tak. Galaretki sa wtornymi odmianami kisielu. Zurawinowego
wlasnie (co pewnie WL potwierdzi).

Ewcia

--
http://www.krolestwa.com
Niesz

36. Data: 2007-03-24 05:28:00

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4435995326$20070324004104@ewcia.kloups>,
"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote:

> Le mardi 20 mars 2007 ŕ 22:20:19, dans <1...@c...supernews.com>
> vous écriviez :

> Dokladnie tak. Galaretki sa wtornymi odmianami kisielu. Zurawinowego
> wlasnie (co pewnie WL potwierdzi).

Nie. Zupełnie nie. Jak pisałem, kisiel zawsze tężeje dzięki dodatkowi
tak, czy inaczej spreparowanej mąki, w naszych czasach zwykle skrobi
ziemniaczanej. A galaretka tężeje dzięki żelatynie, pektynie, agar-agar
itp. To o czym pisze Magda to klasyczna galaretka z żurawin. I żadne
"wtórne odmiany". Całkiem inna genealogia.

Władysław

37. Data: 2007-03-24 08:44:46

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Mar, 22:20, Magdalena Bassett wrote:
> [..]
> No tak, masz racje, sa to pektynowe galaretki. Ale kisiel z zurawin jest
> kisielem, a nie galaretka.

Hehehee...
Warto żyć i wiek cały, by się przekonać, że po świecie postaci z bajek
biegają;-)
Pamiętasz tę, jak baba obstawała przy "ogolony", a dziad jej na to
"ostrzyżony"?
Hehehehe...
Mnie jest wszystko jedno, jak nazywasz żurawiny smażone w cukrze,
grunt, że już wiem, co się kryje za Twoją nazwą;p

--
Pozdrawiam :)
JM

38. Data: 2007-03-24 10:22:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
s.com...
> [...]

Mnie jest wszystko jedno, jak nazywasz żurawiny smażone w cukrze,
grunt, że już wiem, co się kryje za Twoją nazwą;p

I chłop po utopieniu baby kazał jej szukać w górze rzeki twierdząc, że
skoro taka przewrotna była to i pod prąd popłynęła...
Cosi fan tutte...

39. Data: 2007-03-24 11:01:43

Od: "j_dzdzownica" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cosi fan tutte...

Sam jesteś kozioł frant truteń
j_d

40. Data: 2007-03-24 11:03:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"j_dzdzownica" <t...@o...pl> wrote in message

> Sam jesteś kozioł frant truteń

Dzudża - koza dla tuttich jewów...

wok z pokrywka?
Makron rodzaje i... rozmiary? no właśnie....
Kawał na dziś - co prawda nie mój ale dobry
czosnek niedźwiedzi
ksiazki kucharskie