Re: Kłamstwo!?

From: trybun <M...@j...cb>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kłamstwo!?
Date: Sat, 17 Sep 2022 09:08:18 +0200

W dniu 16.09.2022 o 22:19, XL pisze:

> Macierewicz nie kłamie w sprawie działań jej rządu po zamachu smoleńskim.
> I dobrze, że używasz słowa ,,zamach".

Dla mnie to oczywiste od prawie samego początku że zamach. Jednak bez
fajerwerków w stylu bomby itd w tezach lansowanej przez pana Antoniego.

A co do kłamstwa to nie pisałem że kłamie w sprawia postępowań tamtego
rządu a w tym że jako szef komisji zatajał być może istotne informacje
dla opinii publicznej a lansował tylko to co jemu odpowiadało. Chyba
mogę nazwać to kłamstwem? Osobiście mogę tylko powiedzieć że do
amerykańskich danych to od zawsze podchodzę z dużą ostrożnością i innym
poważnym ludziom też to zalecam. Ale w kontekście Macierewicza i
zachowania o którym mówimy nic to nie zmienia.

> Macierewicz nie kłamie - jak wyżej.

Niestety, wg mnie kłamie i dezinformuje dla własnych korzyści. W moim
odczuciu - to chyba najgorsza wersja kłamstwa.

> Tylko kto mądry daje wiarę ewidentnemu kłamstwu? To tak, jakby mądry dawał
> wiarę, że gdy skoczy w przepaść, to wyjdzie z tego bez szwanku. Albo że gdy
> się zaszprycuje, to nie umrze na kowid - podczas gdy dobrze wie, że to, NA
> CO UMRZE mając dodatni test i np. zawał, zależy tylko od tego, co wpisze w
> kartę zgonu personel medyczny...

"Przekopaliśmy miejsce zamachu na głębokość 3m i wykopaliśmy wszystkie
szczątki", to cytat mogący przypominać słowa p Kopacz. W tym wypadku
chodzi o kłamstwo w dobrej wierze. Wierzysz/uwierzyłaś jej?  Wiara
podobnie jak kłamstwo ma różne oblicza, w wielu sytuacjach są to postawy
wręcz zbawienne dla wszystkich.