Klimatyzacja a zdrowie

1. Data: 2008-05-17 13:21:08

Temat: Klimatyzacja a zdrowie
Od: "Tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem chory na astme. Zastanawialem sie nad zainstalowaniem klimatyzacji,
gdyz latem od upalow nie da sie normalnie zyc.
Jak Panstwa zdaniem wplynie to na moja chorobe. Czy klimatyzowane
pomieszczenie jest zalecane dla tego typu choroby czy wrecz przeciwnie?
Pozdrawiam

Tomek

2. Data: 2008-05-17 14:51:46

Temat: Re: Klimatyzacja a zdrowie
Od: PawelM <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

...pod warunkiem, że zastosujesz razem z filtrem pyłkowym. Z drugiej
strony mieszkanie też trzeba wietrzyć od czasu do czasu...a nie dusić
cały czas te same powietrze. Wątpie by dało się odpowiedzieć tak/nie
na grupie... najlepiej sprawdzić na własnej skórze.
Pzdr.

3. Data: 2008-05-17 15:15:01

Od: gdL <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Astma alergiczna ?

Idealne dla alergika jest wyeliminoiwanie alergenu - filtr.
Zapewnienie odpowiedniej wilgotności, co latem nie jest problemem, za
to zimą przy CO może wzmagać objawy alergii np na odchody roztoczy
kurzu domowego. Zażywasz leki ? One obniżają reaktywność oskrzeli.
Klimą na poziomie, na pewno nie popsujesz, możesz poprawić.

4. Data: 2008-05-19 13:24:05

Od: "Madzia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wita.
i jeszcze jeden warunek. klimatyzacje trzeba czuscic systematycznie bo
inaczej mozna sobie tylko zaszkodzic. ja jestem alergikiem i przebywalam w
pomieszczeniu z klimatyzacją a raczej nie dało sie tam przebywac.
pozdrawiam Magda

5. Data: 2008-05-19 18:51:11

Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak Panstwa zdaniem wplynie to na moja chorobe. Czy klimatyzowane
> pomieszczenie jest zalecane dla tego typu choroby czy wrecz przeciwnie?

Jeżeli to ma być klasyczna klimatyzacja - to tylko chlodzenie powietrza i
ew. przeziebienia z powodu dużej różnicy temperatur. Jeżeli wentylacja - to
dla alergika najlepszym chyba rozwiązaniem jest rekuperator i do tego dobre
filtry przeciwpyłkowe. Ale to już dość poważna inwestycja, i nie wszędzie da
się to zainstalować.

Adam

woda po odwróconej osmozie - szkodliwa?
operacyjne korygowanie wady wzroku