Re: Kochaj bliźniego swego, jak siebie samego...

Data: 2008-05-05 13:58:44
Temat: Re: Kochaj bliźniego swego, jak siebie samego...
Od: i...@g...pl

On 5 Maj, 15:17, medea <e...@p...fm> wrote:

> Ależ to nie była ocena! To spostrzeżenie.

Jeśli chcesz, aby Twoje spostrzeżenia miały szansę być wzięte pod
uwagę, nie możesz ich metaforyzować, bo wtedy nie są adekwatne do
żadnej konkretnej sytuacji i stają się ulotną poezją. Czyli
konstrukcją niekoniecznie czytelną i zgodną z faktycznym stanem
rzeczy.
Co wolno poecie, to niekoniecznie jest dobre w bezpośredniej wymianie
zdań. Albo - trzeba być dobrym poetą... ;-P

> Jednak nie rozumiesz metafor...

A Ty ich źle używasz, więc jak można je prawidłowo rozumieć? Poza
wszystkim to była hiperbola.
Każda przesada jest zła, jeśli się nie jest dobrym rzemieślnikiem, no
ale poezja to też nie była, więc i ta hiperbola niedobra w tej prozie.

> Nie było moim zamiarem wiązanie Ciebie z czymkolwiek ;-).

> Wybacz, ale nie znam. Wątki nacjonalistyczne omijam zwykle szerokim łukiem.

> Dobrze czasem dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe.

> Zdaje się, że tam to TY zaczęłaś. Ale odpuśćmy już tamten wątek.

Tak nagle?
;-P