Kochani Kucharze

1. Data: 2003-12-16 18:49:59

Temat: Kochani Kucharze
Od: "ania58" <a...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję przepis na sernik, który na pewno się uda. Mogę liczyć na Waszą
pomoc? Pozdrawiam wszystkich

1. Data: 2003-12-16 19:23:50

Temat: Re: Kochani Kucharze
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebuję przepis na sernik, który na pewno się uda. Mogę liczyć na Waszš
> pomoc? Pozdrawiam wszystkich

Witam!
Ten sernik nie może się nie udać.
80 dag tłustego sera
2 łyżki kaszy mannej / grysiku jak kto woli/
8 jajek
24 dag margaryny/ raczej twardej, nie np. masło roślinne/
25 dag cukru
szczypta soli, zapach rumowy
rodzynki.
Ser przepuścić przez maszynkę
W makutrze /nie mikserem/ utrzeć najpierw zóltka z cukrem / dokładnie/
dodać tłuszcz i rozcierać do gładkości
Ucierając dodawać po trochę sera i ucierać, ucierać
dodać kaszę manną na końcu i sól
Masa musi być puszysta i całkiem gładka
Na końcu dodać ubitą pianę i lekko wymieszać
Blachę wysmarować i wyłożyć herbatnikami/ zwykłymi/
Masę wylać do blachy i piec ok 45-50 min w zależności od piekarnika w 150 st.
Po upieczeniu ciasto ostrożnie wyjąć z piekarnika i brzegi odkroić nożem od
blach, żeby nie popękało. Postawić w ciepłym miejscu, aby szybko nie opadło.
Powodzenia!
Ps. rodzynki oczywiście najpierw trzeba namoczyć a anstępnie osuszyć i
obtoczyć w mące, żeby nie opadły na dno ciasta.

1. Data: 2003-12-16 19:25:44

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2003-12-16 at 19:49, ania58 wrote:
> Potrzebuję przepis na sernik, który na pewno się uda. Mogę liczyć na Waszš
> pomoc? Pozdrawiam wszystkich

Sernik Kaliope:

Sernik pyszny

8 jaj
1,5 szklanki cukru
1 kg twarogu
1 budyń waniliowy lub śmietankowy
pół kostki masła
bakalie

Zmiksować jaja z cukrem, dodać ser, dodać stopione masło, budyń, na
koniec
bakalie, ewentualnie jakiś zapach, ja nie lubię, możesz dodać skórkę z
cytryny i już. Piecze się jakieś 45 min.

Ja go robie na kruchym spodzie i z brzoskwiniami - rewelka !!!

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2003-12-16 19:41:52

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Ujuj, strasznie sie nakrzaczkowalo, to jeszcze raz:

Sernik pyszny

8 jaj
1,5 szklanki cukru
1 kg twarogu
1 budyń waniliowy lub mietankowy
pół kostki masła
bakalie

Zmiksować jaja z cukrem, dodać ser, dodać stopione masło, budyń, na
koniec
bakalie, ewentualnie jaki zapach, ja nie lubię, możesz dodać skórkę z
cytryny i już. Piecze się jakie 45 min.

Mam nadzieje, ze teraz bedzie dobrze

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2003-12-16 20:33:46

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

16 Dec 2003 20:23:50 +0100, na pl.rec.kuchnia, m...@p...onet.pl
napisał(a):

> W makutrze /nie mikserem/ utrzeć (...)

Zmartwiłaś mnie w tym miejscu i zniechęciłaś nieco do tego sernika ;)
Dlaczego nie mikserem ?!

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-16 20:37:14

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

16 Dec 2003 20:41:52 +0100, na pl.rec.kuchnia, Kot napisał(a):

> Ujuj, strasznie sie nakrzaczkowalo, to jeszcze raz:

> Sernik pyszny

Żadnego spodu do tego nie robić ?

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-16 21:26:44

Od: "Anja" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robie taki:

Na ciasto potrzeba:
1 szkl. maki pszennej
15 dag margaryny
1 szkl. cukru
3 jajka
1,5 lyzeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy - 1,6 dag
3 lyzki kakao
W rondlu roztopic margaryne, dodac cukier, kakao, 7 lyzek wody, wymieszac,
zagotowac i ostudzic. Dodac do tego make, jajka, proszek do pieczenia oraz
cukier waniliowy i wymieszac.

Na mase serowa potrzeba:
1 kg tlustego sera twarogowego
4 jajka
1 szkl. cukru
1 budyn waniliowy
1 cukier waniliowy - 1,6 dag
Ser zemlec dwa razy ( ja kupuje gotowy ser twarogowy we wiadereczku),
zoltka rozetrzec z cukrem, z bialek ubic sztywna piane. Do sera dodac utarte
zoltka, budyn w proszku, cukier waniliowy i wymieszac. Na koncu delikatnie
polaczyc z piana. Mozna dodac bakalie jak ktos chce.
Ciasto przelac do prostokatnej formy albo teflonowej, albo wysmarowanej
margaryna i posypanej bulka tarta.[ Ja pieke w teflonowej formie, ale
jeszcze na spod klade papier do pieczenia, zeby lepiej odchodzil sernik od
dna.] Na ciasto wylozyc mase serowa i wyrownac. Piec 40 -45 min. w
piekarniku nagrzany do 180 - 200 stopni.
Pozdrawian Anja

1. Data: 2003-12-16 23:24:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Dec 2003 21:37:14 +0100, Evunia
<m...@m...christmas.pl> wrote:

>Żadnego spodu do tego nie robić ?

tekst Ci sie nie ukazal? napisala, jak byk (albo Kot...), ze robi
to na kruchym spodzie...czytam miedzy wierszami? :P

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-12-16 23:59:29

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> 16 Dec 2003 20:23:50 +0100, na pl.rec.kuchnia, m...@p...onet.pl

> Zmartwiłaś mnie w tym miejscu i zniechęciłaś nieco do tego sernika ;)
> [...]
Dlaczego nie mikserem ? Bo po pierwsze składniki muszą być utarte a nie
wynieszane, a po drugie czy zastanawiałas się kiedyś dlaczego ciasta naszych
babć smakowały lepij niz dzisiejsze? Były robione inaczej, z większą
pieczołowitością. Ucierająć w makutrze wprowadzasz do ciasta więcej
powietrza,ciasto jest wtedy puszyste , lepiej wyrasta i nie opada po
upieczeniu. Spróbuj kiedyś, a zobaczysz róznicę. pzdr.
Ps. Szybko się zniechęcasz!

1. Data: 2003-12-17 00:42:38

Od: Green <*cotrzebausun*zdrw@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <p...@4...com>
Krysia Thompson napisal(a):

> tekst Ci sie nie ukazal? napisala, jak byk (albo Kot...), ze robi
> to na kruchym spodzie...czytam miedzy wierszami? :P

Hm... :)
to jakoś tak może być (pewnie?) rozmaicie
bo:

^^^
znaczy- inni robią go na spodzie _niekruchym_
albo _bez_ spodu?

--
Pozdr. Zbig.Drwięga
Linux Reg.User #166848

Daj karpiowi święty spokój!
Jak zrobić chleb żytni /razowy w maszynie do chleba
Gary :-)
Tort kanapkowy - cos wyszlo
tym razem po wlosku - spagetti carbonare?