Re: Kolano

From: Teel <m...@d...xyz>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Kolano
Date: Wed, 04 Jan 2006 10:17:56 +0100

Macias napisał(a):
> Mam pytanie odnośnie problemów z kolanem: 2 lata temu znajomy z nadwagą
> grając w piłkę "coś" sobie zrobił w kolano. Chrupnęło i kolega przez 5-6
> tygodni nie mógł chodzić normalnie, 'kuśtykał' z ogromnym bólem, robili mu
> punkcję i odciągali 'wodę', były ogromne problemy z wyprostowaniem nogi itd
> itp no i niby uraz wiązał się z zerwaniem/naderwaniem więzadeł. Temat był
> niby zaleczony, minął ponad rok, a potem problem się powtórzył ale uraz był
> mniejszy i po około 2 tygodniach kolano jako tako wróciło do normy. Ostatnio
> [...]

Hej!
Usunąć to możesz łąkotkę, a nie wiązadła! Kolega powinien się
bezwględnie udać do ortopedy i ten pewnie zarządzi artroskopię, więc
jeśli kolega się nie szczepił na żółtaczkę wszczepienną to niech lepiej
od razu to zrobi teraz.

Jak poszła łąkotka to pół biedy, bo to można w miarę bezboleśnie wyjąć.
Jeśliby poszło wiązadło boczne to by nie uszedł ani kroku, bo noga by mu
uciekła kolanem do wewnątrz, więc mogło się jedynie naciągnąć. Jeśli
poszły więzadła krzyżowe (można z tym żyć) to jedynie rekonstrukcja. Tak
czy inaczej musi to obejrzeć specjalista.

Pozdrawiam
Teel