Re: Kolonoskopia

From: Gienek <g...@s...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Kolonoskopia
Date: Thu, 21 Oct 2010 11:45:42 +0200

W dniu 2010-10-20 21:29, Marek pisze:
> Muszę poddać się kolonoskopii celem usunięcia polipów ujawnionych w
> wirtualnej kolonoskopii. Podobno jest to bolesne badanie i dlatego
> często jest wykonywane w narkozie. Obawiam się bólu ale narkozy również.
> Proszę o wypowiedź osoby które miały "przyjemność" mieć kontakt z tym
> badaniem.

Kolonoskopia u mnie polegała jedynie na obejrzeniu jelit od środka i nie
był przy tym wykonywany żaden zabieg więc nie wiem jak człowiek czuje
się podczas zabiegu.
Najgorsze jest w tym wszystkim przygotowanie się do zabiegu czyli
oczyszczenie jelit z kału. Polega ono na wypiciu ogromnej ilości wody z
rozpuszczonym w niej takim niedobrym proszkiem(o ile pamiętam 4l ale
mogę się mylić) w małych odstępach czasu.
Samo badanie miałem robione na żywca bez żadnego znieczulenia. Nie jest
to bolesne badanie lecz nie można nazwać go przyjemnym. Aby kolonoskop
mógł swobodnie przemieszczać się po jelitach jest w nie wpompowywana
ogromna ilość powietrza. Człowiek czuje się trochę jak mocno napompowany
balon. Gdy kolonoskop przechodzi przez jakieś "ostre zakręty" jelita to
czuć nieprzyjemny ucisk a czasami nawet lekki ból ale nie jest to coś
strasznego.
Po badaniu szybciutko do WC i długie nieprzerwane pierdzonko. Trzeba
jakoś pozbyć się z jelit wpompowanego w ogromnych ilościach gazu. ;)