Kolorowy ryz

1. Data: 2003-03-20 18:47:21

Temat: Re: Kolorowy ryz
Od: "Vejza" <egluglu@no_spamming_this_box.inetia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oleńka" <o...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
news:b5fhg3$m3v$1@opat.biskupin.wroc.pl
| Żółty - z kurkumą.
| Czerwony - np. pod koniec gotowania dodać sok buraczany.

Pewnie zależy z czym będzie ten ryż, ale prościej (i smaczniej) chyba dodać curry :).

Ewa [e...@i...pl]

1. Data: 2003-03-21 17:14:05

Temat: Kolorowy ryz
Od: "Wally" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W czym ugotowac ryz zeby byl czerwony albo zolty?

dzieki za info

1. Data: 2003-03-21 17:31:33

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W czym ugotowac ryz zeby byl czerwony albo zolty?
Żółty - z kurkumą.
Czerwony - np. pod koniec gotowania dodać sok buraczany.
O.

1. Data: 2003-03-21 19:14:55

Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Żółty będzie z szafranem

Aguś

Użytkownik "Vejza" <egluglu@no_spamming_this_box.inetia.pl> napisał w
wiadomości news:5696-1048272554@as1-239.starogard.dialup.inetia
.pl...

1. Data: 2003-03-21 20:00:09

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie zależy z czym będzie ten ryż, ale prościej (i smaczniej) chyba
dodać
> curry :).

A nie kojarzy Ci się nazwa curry z kurkumą? :)
Ola

1. Data: 2003-03-21 20:14:34

Od: "Vejza" <egluglu@no_spamming_this_box.inetia.pl> szukaj wiadomości tego autora

| A nie kojarzy Ci się nazwa curry z kurkumą? :)

Jakoś tak... nie :*(. Ale wiem, że mi zawsze czerwone po curry wychodzi. Może ma to
coś wspólnego z elektrycznym garnkiem do ryżu, który wieki temu dostałam od pewnego
japończyka. Zdążył już trochę przyrdzewieć ;).

Ewa [e...@i...pl]

1. Data: 2003-03-21 20:34:22

Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oleńka" <o...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> dodać
>
> A nie kojarzy Ci się nazwa curry z kurkumą? :)

a przypadkiem kurkuma nie jest jest skladnikiem curry?

--
Pozdrawiam cieplutko
"agatonek"czyli Agata Mryczko

1. Data: 2003-03-21 21:21:51

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie!
Na zolto najlepiej curcuma, ktora jest podstawowym skladnikiem curry.
Monika

1. Data: 2003-03-21 22:06:07

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann wrote:

> Wlasnie!
> Na zolto najlepiej curcuma, ktora jest podstawowym skladnikiem curry.
> Monika

zostawię poszatkowane wiadomości: miłe panie, proszę pisać po kolei, od góry
do dołu, bo się sałatka śledziowo-kiślowa robi.

Co do meritum, to curry jest to nazwa potrawy, nie przyprawy. Czyta się to
jako kari. Tam wcale nie musi być kurkumy. Na ogół jednak jest ;-)

Curry kupowane w sklepach, to właściwie mieszanka do wyrobu curry, taka
"gotowizna zasłupowa", ożyło toto jednak własnym życiem, np. jako dodatek
do keczupu.
A curry już widziałem od czerwonego do zielonego ;-)

Waldek

1. Data: 2003-03-22 08:21:48

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do keczupu.
> A curry już widziałem od czerwonego do zielonego ;-)

Nie napisalam, za wylacznie, tylko i ze musi byc, bo sama jeszcze tego nigdy
nie robilam.
Znam curry jako przyprawe, ktora sklada sie z roznych skladnikow (mi.
Kurkuma/curcuma).

A co masz na mysli mowiac, ze curry to potrawa? Chyba nie sam proszek?

Co do kolorow, to moge to sobie wyobrazic. W zaleznosci jak jest curry
zrobione, jakie ilosci skladnikow sie wezmie, bedzie inny kolor. To jest
pewnie tak jak z polskim bigosem: ile gospodyn - tyle przepisow :-)

Monika

(OT) Co sie dzieje z minilien.com?
pizza na raty???
ryz z curry