Komputer i decyzje

41. Data: 2010-01-27 22:39:22

Temat: Re: Komputer i decyzje
Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

A był to 27-styczeń-10, gdy Re dart wymamrotał:

> Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości

> Teoretycznie tak, ale ...
> Jak człowiekowi pomieszasz w neuronach, to też dostaniesz ciekawe efekty.

ok, ale może zostawmy choroby i zepsute komputery w spokoju?
:)

> 'Wolna wola' to jednak byt bardzo wirtualny, iluzoryczny.
> Mieć/nie mieć wolną wolę to nie jest IMHO różnica jakościowa,
> ale jednak ilościowa - jak spojrzeć przez przekrój istot żywych
> żyjących na naszej planecie.

wolna wola dla mnie wiąże się również z dostrzeganiem możliwych opcji i
poczuciem wolności wyboru. niezbyt chce mi się zagłębiać w świat owadów i
ludzi z przeciętymi wiązadłami, bo jakoś tak czuję, że to mnie nie
doprowadzi do upragnionej przeze mnie odpowiedzi :)

> A wracajac do maszyn.
> Stwierdziłeś, że jak programiści nie są w stanie przewidzieć, to
> znaczy, że słabi są ;)

ok, może nie tyle przewidzieć - co być odpowiedzialnymi za to co robią
maszyny.

> [...]
> z którym wiele programów musi sobie poradzić i wszystkie zachowują
> się identycznie, to skutek może być np. taki, że wszystkie
> w tym samym momencie będą próbowały uzyskać wyłączny
> dostęp do tego samego zasobu (np. sieć), potem wszystkie będą
> identyczny czas czekać i znów próbować. Efekt będzie taki,
> że cały system utknie. Wystarczy wprowadzić element losowości,
> gdzie każdy z programów losuje, ile ma poczekać przed następną
> próbą - i już jest lepiej. Oczywiście metod rozwiązywania tego
> typu konfliktów jest wiele różnych, w zależności od tego, co

niezwykle ciekawa kwestia - byłem zaskoczony, że aby wprowadzic porządek
trzeba dać szanse bałaganowi. na prawdę, mega ciekawe.
ale tak czy owak - to programista decyduje o mechanizmach wykonywania
wszelkich "decyzji". nawet, jeśli nie jest tego świadom.

42. Data: 2010-01-27 22:43:56

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

A był to 27-styczeń-10, gdy Maciej Woźniak wymamrotał:

> Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości

> Co to jest "zasób decyzyjności"?

tak, jak wysłałem tego posta, splunąłem sobie w brodę, że takiego potworka
wyprodukowałem. :)
powinno być:
czyli ma ograniczony zestaw możliwych reakcji?

--

politycznym sygnaturkom mówimy stanowcze "zaraz wracam"

43. Data: 2010-01-28 07:33:42

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli ma ograniczony zestaw możliwych reakcji?

W innym poście proponujesz, żeby zostawić choroby i zepsucie w spokoju,
więc tak.
Ale czy jak zostawisz w spokoju choroby i zepsucie, to czy porucznik
nadal może przynieść kaczuszkę?

44. Data: 2010-01-28 21:16:44

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

A był to 28-styczeń-10, gdy Maciej Woźniak wymamrotał:

> [...]
> więc tak.
> Ale czy jak zostawisz w spokoju choroby i zepsucie, to czy porucznik

oczywiście.
nie masz najwyraźniej poczucia humoru.
fakt, gada się trochę z tobą, jak z maszyną :)

--

jeśli pływanie wyszczupla, to co wieloryby robią źle?

45. Data: 2010-01-28 21:31:30

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" <t...@n...sieciowy>
> A był to 28-styczeń-10, gdy Maciej Woźniak wymamrotał:

> oczywiście.
> nie masz najwyraźniej poczucia humoru.
> fakt, gada się trochę z tobą, jak z maszyną :)

Maciek oczekuje konkretów z racji SCI.
Poczucie humoru to na pl.rec.jaja ;-)
Po prostu bada zdolność ludzi do poważnych dyskusji.
Bardzo Cię to dziwi?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

46. Data: 2010-01-28 21:40:34

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Robakks <R...@g...pl> tak oto plecie:

> "tren R" <t...@n...sieciowy>

> Maciek oczekuje konkretów z racji SCI.
> Poczucie humoru to na pl.rec.jaja ;-)
> Po prostu bada zdolność ludzi do poważnych dyskusji.

To se nieodpowiednie miejsce na badania znalazł.

Qra

47. Data: 2010-01-28 21:52:35

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oczywiście.

Nie wydaje mi się.

> nie masz najwyraźniej poczucia humoru.

Obawiam się, że nie-zepsuty porucznik też ma
go niewiele, za mało, żeby przynieść kaczuszkę.
Armia nie pielęgnuje tego typu poczucia humoru.
Mogę się mylić.

48. Data: 2010-01-28 21:55:19

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To se nieodpowiednie miejsce na badania znalazł.

Nie prowadzę takich badań. Zdolność ludzi do
poważnych dyskusji już znam.

49. Data: 2010-01-28 22:35:11

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

A był to 28-styczeń-10, gdy Qrczak wymamrotał:

> W Usenecie Robakks <R...@g...pl> tak oto plecie:

> To se nieodpowiednie miejsce na badania znalazł.

nie ma nic gorszego na świecie jak poważne dyskusje.

--

przykro mi, sidoroski?
http://www.youtube.com/watch?v=Pso2ocHCz_4

50. Data: 2010-01-28 22:38:51

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

A był to 28-styczeń-10, gdy Maciej Woźniak wymamrotał:

> Nie wydaje mi się.

w jakim sensie "może" ?
w sensie posiadania takiej możliwości - jak najbardziej może.
w sensie rzeczywistej sytuacji - trudno by mu było, istotnie.
ale mógłby gdyby zechciał.

maszyna nie może "móc, gdyby zechciała".
ona *musi* chcieć.

> Obawiam się, że nie-zepsuty porucznik też ma
> go niewiele, za mało, żeby przynieść kaczuszkę.
> Armia nie pielęgnuje tego typu poczucia humoru.
> Mogę się mylić.

coś ty, mój ojciec opowiadał mi, że w wojsku non-stop robili sobie jakieś
kawały.

--

politycznym sygnaturkom mówimy stanowcze "zaraz wracam"

Zrobią z wami porzadek
Posłanka prosi: Pozwólcie nam umrzeć
Kto tu jest kim? "KIM"...?
Psy... - hol - ogia