Komunikat dla ludnosci tubylczej.

121. Data: 2010-05-14 12:22:20

Temat: Re: Komunikat dla ludnosci tubylczej.
Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl> wrote in message
news:hsjdne$e3c$1@news.task.gda.pl...

> Bo to metafora Duchu jest. Skoro bez wolnej woli, nie odróżniasz prawdy od
> fałszu, wszystko jest złudzeniem plus jeszcze inne wnioski, które zniosłeś
> po drodze... to Ci gdzieś człowiek znika :-)

ufff, ciesze sie ze to napisales bo dochodzimy do sedna dyskusji!

Konkretnie odpowiadam.

1.
"bez wolnej woli, nie odróżniasz prawdy od fałszu"

Kamien nie ma wolnej woli wiec nie odrozni prawdy od falszu.
Co w tym dziwnego?

Nie do konca rozumiem gdzie widzisz dyletat?

Odrozniam prawde od falszu dlatego ze mam wolna wole,
czyli CECHE ktora to rozroznia.
Nauka nie udowodnila ze cos potrafi rozroznic prawde od
falszu.
Wiec w to wierze. Jak Dawknins (mimo ze zaprzecza).

Istnienie wolnej woli (a wiec i metafizyki) ZAKLADAM.
Tak samo jak (nieswiadomie) zaklada to Dawkins.
Inaczej moje dowodzenie nie mialoby sensu.

Gdzie tu widzisz problem?
********************

2.
"wszystko jest złudzeniem" - tak mowi Dawkins, nie ja

3.
Dlaczego ze zdania ze "bez wolnej woli nie odroznisz dobro od
falszu", mialoby wyniknac ze czlowiek znika?
Wytlumacz, bo jestem ciekawy!
Nie rozumiem dylematu, wiec nawet nie jestem za czy przeciw.

Druch

122. Data: 2010-05-14 12:40:56

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Druch wrote:

> Odrozniam prawde od falszu dlatego ze mam wolna wole,
> czyli CECHE ktora to rozroznia.

Pojemna cecha ta wolna wola :-)

I pomysleć, że najpiękniejsze jest to, że jest wynikiem fizycznego
rozgardiaszu panującego w naszym mózgu. Cudownym procesem chemicznym i
elektrycznym, przy którego pięknie i poziomie skomplikowania wysiada
cała metafizyka :-)

Stalker

123. Data: 2010-05-14 12:51:54

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pojemna cecha ta wolna wola :-)

Pojemna! Zebys wiedział!!!

TAK POJEMNA ze korzystajac z tej cechy,
Dawkins, Ty, Ja, potrafimy snuc rozne teorie.

np. ze nie mamy wolnej woli!
I ze nie potrafimy rozroznic Prawdy od Falszu,
nawet jesli wlasnie to robimy w tym zdaniu. :DDD

albo mozna twierdzic ze
"uważasz, że bez wolnej woli nadanej przez Boga człowiek znika".

Niesamowicie pojemna cecha, prawda?

Pozdrawiam! :)
Druch

124. Data: 2010-05-14 12:58:54

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Druch" <e...@n...com> wrote in message
> "Stalker" <t...@i...pl> wrote in message

Zobacz jeszce Stalkerze jaka fajna rzecz sie stala.
Jest sobie Dawkins, gosc ktory na ksiazkach zarabia tysiace.
Bryluje na salonach. Jest pewnie wzorem swiatopogladowym
dla pewnej grupy osob - ateistow.
Pachnie nowoczesnascia i nauką.

A tu na grupie pojawia sie jakis frajer, Druch,
ktory pokazuje luke w rozumowaniu Dawkinsa.
I potrafi to jako-tako udowodnic!

Przeciez to niemozliwe zeby jakis frajer Druch z grupy
dysksyjnej mial racje nad teoria swiatlego i
sprzedajacego tysiace ksiazek Dawkinsa!

Dziwne co?

:D :D :D

Druch

125. Data: 2010-05-14 13:18:18

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Druch wrote:

> [...]
>
> Istnienie wolnej woli (a wiec i metafizyki) ZAKLADAM.
> Tak samo jak (nieswiadomie) zaklada to Dawkins.
> Inaczej moje dowodzenie nie mialoby sensu.

Duchu ja Ci napiszę małe podsumowanie, a później znikam.

1. Ani Dawkins, ani tym bardziej ja, nie zakładamy, że ludzie nie
posiadają mechanizmu, dzięki któremu są zdolni samodzielnie i
dobrowolnie podejmować decyzje i dokonywać wyborów, także moralnych.

2. Człowiek posiada taki mechanizm (aczkolwiek nie do końca pozwala on
odróżniać prawdę od fałszu, tylko pozwala zachować się "dobrze" lub
"źle", czyli podjąć "właściwą" decyzję

3. Bez względu na to, czy będzie to mechanizm "deterministyczny",
który daje nam "złudzenie" wolnej woli, a tak naprawdę jest tylko
wypadkową wielu procesów w mózgu i uwarunkowań płynących z
odtychczasowego zycia, czy jest to oparte o inne mechanizmy (jakie?
choćby jako "coś" metafizycznego) - nie ma to wpływu na REALNOŚĆ
podejmowanych decyzji i ich skutków.
Czy wydaje Ci się, że masz wolna wolę "od Boga", czy działa to na
zasadzie impulsów elektrycznych w mózgu - Jeśli kogoś zabijesz, twoja
ofiara nie bedzie żyć tak czy tak.

4. Wiązanie "wolnej woli" z metafizyką konieczne jest tylko w przypadku
rozpatrywania jest w sensie religijnym. I tylko w takim kontekście
będzie uprawnione zdanie (zakładam istnienie wolnwj woli, a wiec i
metafizyki)

5. Oczywistym faktem jest, że inne decyzje moga podejmować osoby
przekonane o tym, że mają "boską wolną wolę", a inne osoby bez takiego
przekonania, ale nie mowi to nic np. o prawdziwości "boskiego
pochodzenia" wolnej woli

A na zakończenie naukowa ciekawostka :-)
http://wyborcza.pl/1,75476,6582890,Wolna_wola_jest_i
luzja_.html

Stalker

126. Data: 2010-05-14 13:22:30

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Druch wrote:
> [...]
> I potrafi to jako-tako udowodnic!

> Przeciez to niemozliwe zeby jakis frajer Druch z grupy
> dysksyjnej mial racje nad teoria swiatlego i

Chiron, pan do ciebie :-)
Daj mu wykład o skromności... żeby było sprawiedliwie.

Stalker, Duchu ja wiem, że miło jest sobie mysleć o sobie tak jak ty
myślisz, ale ty Dawkinsowi niczego nie udowodniłeś :-)
Gdybys przeczytał choć jedna jego ksiażkę, przekonałbyś się ile tego
typu "pseudologicznych" argumentów jak twoje juz przerobił :-)

Muszę Cie rozczarować, jeśli chciałbys sławy musiałbyś sie ustawić w
bardzo długiej kolejce (a włąsciwie jednej z kolejek - bo tam kazdy
argument ma swoja kolejkę :-) )

127. Data: 2010-05-14 13:24:43

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Druch wrote:

> TAK POJEMNA ze korzystajac z tej cechy,
> Dawkins, Ty, Ja, potrafimy snuc rozne teorie.
>
> np. ze nie mamy wolnej woli!
> I ze nie potrafimy rozroznic Prawdy od Falszu,

Duchu, a tobie się nie pomyliła prawda i fałsz, z dobrem i złem?

Bo to taka homonimia jest, którą tu strasznie wykorzystujesz :-)

Stalker

128. Data: 2010-05-14 13:29:48

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker wrote:

> [...]
>
> Muszę Cie rozczarować, jeśli chciałbys sławy musiałbyś sie ustawić w
> bardzo długiej kolejce (a włąsciwie jednej z kolejek - bo tam kazdy

Choc w sekrecie Ci powiem, że on akurat specjalizuje się w dyskusjach na
inne tematy, głównie dotyczące ewolucji, a nie "wolnej woli", ale w
sumie to szansa dla Ciebie, bo może kolejka będzie tyroche krótsza ;-)

Stalker

129. Data: 2010-05-14 13:59:15

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl> wrote in message

Zazartowalem sobie, zeby
pokazac jak bardzo ufasz Dawkinsonowi.
Bezkrytycznie.

Rozumiem dlaczego nie jestes w stanie
ustosunkowac sie do tego co pisze
(chodzi o istnienie lub brak wolnej woli).
Po prostu jestes wpatrzony w teorie Dawkinsa.

Jednym z powodow jest to
ze -jak piszesz- jego dowody sa prawdziwe,
natomiast innych - "pseudoligiczne".

Oparles sie na nim i co Cie zatrzymuje,
w dyskusji i odpowiedzi na moje pytanie.
Gdy przypieram Cie swoimi, rzucasz artyklem
zeby miec poparcie "nauki".
Przypuszczam ze nie mozesz uwierzyc ze
w tym co pisze Dawkins jest luka.
Uwierzyles ze nie ma.

Moze stad sie bierze sila Dawkinsa?
Ludzie potrzebuja spojna teorie (chociaz pozornie),
na ktorej moga sie oprzec, taka bez luk.
Stad brak reakcji na moje argumenty.
I wrzucanie calych tekstow autorytetow.

Pozdrawiam,
Druch

130. Data: 2010-05-14 16:14:59

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> Jeśli ktos nie wie o czym piszemy, to poniżej wywiad z autorem książki:
> http://www.nieznane.pl/zakazana-archeologia,204.html
>
> Stalker, moje ulubione są te metalowe kulki sprzed 2,8 miliarda lat

Niejaki Izaak Newton będąc prezesem Królewskiej Akademii tępił wszystkich
uczonych, którzy mieli inne zdanie niż on. Np uważał, że światło to strumień
korpuskuł- więc potrafił wykluczaćz Akademii ludzi, którzy głosili teorię
falową- a i tak, nawet po wykluczeniu- nie dawałim spokoju. Kradł też prace
innych uczonych, przypisując sobie. Ba! Potrafił to robić ostentacyjnie-
kiedy ktoś pracował bnad czymś, co go interesowało- i nie chciał się
podzielić- rekwirowałmu jego notatki i dawał innym. Słowem- niewarty
wspomnień skurwiel.

Albert Einstein- porzucił żonę, dzieci z pierwszego małżeństwa tak go
nienawidziły (ponoć nie łożył na nie), że oddały jego mózg (po śmierci) do
badań, aby każdy mógł się przekonać, jaki on zwyczajny. Einstein nie
potrafił formalnie udowodnić swojego E=mc2, któe tak naprawdę formalnie
udowodnił inny uczony, później, a wzór oprócz Einsteina używało w tym czasie
kilku fizyków- też nie potrafiąc go udowodnić. Facet miał problemy z
rozwiązaniem zadania z fizyki, które rozwiązywali jego studenci. Jego teoria
względności została tak bardzo okrzyknięta genialną na wyrost, że podczas
zaćmienia słońca przeprowadzono badania z góry dopasowując wyniki do jego
teorii- robiąc mu klakę. Nie posiadano wtedy nawet odpowiednich przyrządów-
więc sfabrykowano wyniki.

Można tak długo o każdym. I jeśli to nawet prawdziwe- to_czy_obiektywne?

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Komunikat dla ludnosci tubylczej