Koniec ewolucji.

11. Data: 2013-04-12 03:00:07

Temat: Re: Koniec ewolucji.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Kwi, 02:23, LeoTar <z...@g...pl> wrote:

> . zapomniałem dodać, że chodzi o ewolucję Umysłu. świadomy Człowiek to
> ostatni etap przemian poszukującego Umysłu.
>
> --
> Władek Tarnawski
> LeoTar

No jeśli chodzi ci o umysł to jeszcze długa droga do całkowitego
poznania.

12. Data: 2013-04-12 03:36:31

Od: LeoTar <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-12 05:00, glob pisze:

> No jeśli chodzi ci o umysł to jeszcze długa droga do całkowitego
> poznania.

Na jakiej podstawie tak sądzisz ?

--
Władek Tarnawski
LeoTar

13. Data: 2013-04-12 05:02:07

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 11 kwietnia 2013 22:10:02 UTC+2 użytkownik LeoTar napisał:
> Powstanie świadomego Człowieka zakończy proces ewolucji gatunku Homo
>
> Sapiens i nie tylko...
>

> --
>
> Władek Tarnawski
>
> LeoTar

nie ma zadnej ewolucji. wszystkie zwierzatka, roslinki i wszystko co nas otacza
zawdzieczamy stworcy. a czlowiek - na wzor i podobienstwo. i kompletnie sie ten
czlowiek nie udal. zly, zawistny, msciwy, chciwy, o sklonnosciach morderczych...
wiele by wymieniac! pytanie - jaki jest ten wzorzec?

14. Data: 2013-04-12 06:20:29

Od: "kali" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LeoTar" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> Nie, nie chodzi o to, że ewolucji nie ma i nie było. Ona jest a polega na
> przechodzeniu Umysłu od stanu całkowitej nieświadomości do stanu
> osiągnięcia pełnej świadomości. Pokonując po drodze różne stopnie
> nieświadomości/samoświadomości Umysł stwarza różne formy Rzeczywistości
> przy czym ten ostateczny stan oznacza pełną samoświadomość. Oznacza
> również zakończenie przemian z nieświadomego w świadome.

Z innych postów doczytałem, że chodzi o ewolucje umysłu
a nie "ewolucje samolubnych genów" ? :))

Niezależnie od słuszności lub nie tej koncepcji taką
( ukierunkowaną) ewolucje o jakiej piszesz
chyba lepiej było by jednoznacznie nazwać rozwojem ?

Niby jak porównamy np. jaskiniową usmysłowość
Platona z wykwitem nowoczesnych/globalnych
osobników z przed TV/komputera/palmptopa
z colą i chipsami to mozna by uznać, że to
słuszna koncepcja - ale ja jakoś - wybacz -
nie jestem przekonany ?
:))

15. Data: 2013-04-12 07:28:28

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przy czym ten ostateczny stan oznacza pełną samoświadomość. Oznacza
> również zakończenie przemian z nieświadomego w świadome.

Czasami czytasz się sam? No bo jak leo bronisz tezy, że można być świadomym
lub nieświadomym- jest to dwustanowe. Kontrargumentuję, staram się wykazać,
że istneje wiele stanów pośrednich: człowiek jest mniej lub bardziej
świadomy. Stanowczo to odrzucasz, a teraz sam tak piszesz. Chyba, że
zmieniłeś zdanie?
--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron

16. Data: 2013-04-12 07:31:47

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...]
>otacza zawdzieczamy stworcy. a czlowiek - na wzor i podobienstwo. i
>kompletnie sie ten czlowiek nie udal. zly, zawistny, msciwy, chciwy, o

Istnieje ewolucja jako forma zstępująca- czyli jeśli "coś" zostanie
stworzone przez jakąś istotę, to to "coś" może ewoluować co najwyżej do
poziomu tej istoty. Jednak Ty pisząc, że człowiek się Bogu nie udał-
zaprzeczasz jego Wszechmocy.

17. Data: 2013-04-12 07:40:27

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 11 kwietnia 2013 22:10:02 UTC+2 użytkownik LeoTar napisał:
> Powstanie świadomego Człowieka zakończy proces ewolucji gatunku Homo
>
> Sapiens i nie tylko...

Nie zakonczy ale dopiero rozpocznie... ;)

18. Data: 2013-04-12 08:02:25

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 12 kwietnia 2013 09:31:47 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> [...]
>
> zaprzeczasz jego Wszechmocy.
>

> --
>
> Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny

jak panbog jest taki wszechmocny to mogl tak postanowic ze stworzyl czlowieka
ulomnym. a jesli uczynil to na wzor i podobienstwo, to ulomny jest on sam!

19. Data: 2013-04-12 08:53:04

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

>jak panbog jest taki wszechmocny to mogl tak postanowic ze stworzyl
>czlowieka ulomnym. a jesli uczynil to na wzor i podobienstwo, to ulomny
>jest on sam!

Jednakoż- IMO stworzył człowieka na swoje podobieństwo. Co wcale nie znaczy,
że jesteśmy Jego kopią. Ponieważ (pisałem) o ewolucji zstępującej- naszym
kierunkiem ewolucji jest boskość- czyli rozwój duchowy, by zbliżyć się do
Stwórcy.

20. Data: 2013-04-12 09:25:41

Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Apr 2013 01:54:12 +0200, LeoTar napisał(a):

> różne stopnie
> nieświadomości/samoświadomości

Nazwij i opisz te stopnie tak by inni mogli je zidentyfikować, inaczej
uznam że pieprzysz w bambus.
--
Jacek

...jak pijane wiewiórki :-D
Szczury juz uciekaja z tonacego okretu
KAŻDEGO Z NAS...
TV Trwam - rocznica katastrofy.
Głupota potrzebna do przetrwania gatunku.