Konserwacja zmywarki?

1. Data: 2004-03-23 03:04:09

Temat: Konserwacja zmywarki?
Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro pojawiła się (wczesno)wiosenna fala pytań o sprzęt wszelaki, to i ja
pozwolę sobie zadać małe pytanie. Od dwóch tygodni jestem szczęśliwą posiadaczką
zmywarki. Szukając w archiwym grupy czegoś całkiem innego natknęłam się na
fragment dyskusji o detergentach stosowanych w tych urządzeniach i ku swojemu
zaskoczeniu stwierdziłam, że oprócz proszku (tabletek, żelu), soli
zmiękczającej i płynu nabłyszczającego, omawiane są rózwnież płyny do mycia...
zmywarki. Prawdę mówiąc nie zdawałam sobie sprawy, że oprócz dostarczenia w/w
trzech elementów i sprawdzania od czasu filtra, zmywarka wymaga jeszcze jakichś
zabiegów, tak jak nie przyszłoby mi do głowy myć wnętrze pralki. Na oko nie
widać, żeby się w ogóle brudziła, chociaż fakt, że mam ją bardzo krótko.
Chciałabym jednak, żeby służyła mi jak najdłużej i była w jak najlepszej
formie, więc proszę, powiedzcie, jak to jest u was? Czy myjecie, czym myjecie,
jak często i w ogóle... :-)

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2004-03-23 03:30:05

Temat: Re: Konserwacja zmywarki?
Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Lama" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Czy myjecie, czym myjecie,
> jak często i w ogóle... :-)
Ja używam czegoś takiego:
http://www.finish.co.uk/product_page/product.html#7
Napisane jest, żeby raz na 4 tygodnie, ale ja chyba tak często nie myję
zmywarki... Kieruję się zapachem - po pewnym czasie niby czyste naczynia
zaczynają pachnieć dosyć odstręczająco. :-)

Hania

1. Data: 2004-03-23 04:01:16

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zmywarki... Kieruję się zapachem - po pewnym czasie niby czyste naczynia
> zaczynają pachnieć dosyć odstręczająco. :-)

Dzięki, nocna pszczółko. :-) A gdzie się to, z przeproszeniem, aplikuje? Tam
gdzie normalny detergent? Bo u mnie jest tylko taki mały pojemniczek na
tabletki, który się - pstryk! - sam otwiera w trakcie zmywania i wypluwa tę
tabletkę do środka. Nie bardzo sobie wyobrażam, żeby można tam było czegoś
nalać lub nasypać... :-(

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2004-03-23 05:07:10

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <5...@n...onet.pl> Lama wrote:

> Chciałabym jednak, żeby służyła mi jak
> najdłużej i była w jak najlepszej formie, więc proszę, powiedzcie,
> jak to jest u was? Czy myjecie, czym myjecie, jak często i w ogóle...

Od czasu do czasu kupuję w Carrefour płyn do mycia zmywarek. Butelkę z
tym płynem wsadza się, uprzdnio zdjąwszy plombę, do pustej zmywarki
szyjką w dół. Uruchamia się mycie i to wszystko. Po takim myciu
faktycznie widać różnicę.

Władysław

1. Data: 2004-03-23 06:38:45

Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale swojej zmywarki droga Lamo nie musisz jeszcze czyścic. dopiero gdzies za
miesiąc. Wspominałem ci o tym.
Tę która Ci sprzedałem czyściłem specjalnymi środkami przed dostarczeniem
Tobie wiec nic sie nie martw :-)
Za miesiąc tak jak napisał p. Władysław Los podejdź np do Carrefoure, lub
innego dużego sklepu, kup środek do czyszczenia zmywarek (calgonit lub
Robot) i postepując zgodnie z instrukcją na opakowanieu umyj ją sobie. Takie
czynności można powtarzac raz na 2 miesiące, nie musisz częściej. Zmywarki
Miele to bardzo dobry sprzęt i ne wymaga tak czestej konserwacji i zabiegów
pielęgnacyjnych jak np. barachło Candy czy inny Ardo.
Pozdrawiam serdecznie
P.S.
Aż miło popatrzeć jaką niechcący zrobiłem z Ciebie fankę tego sprzętu :-)
Niech Ci dobrze i długo służy....aż kupisz sobie u mnie 60-tkę :-D
Our Knowledge Is Our Power
-=Elwood=-

1. Data: 2004-03-23 09:53:00

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie się to, z przeproszeniem, aplikuje?
Tak jak Władysław napisał - wkłada się głową, tfu, zakrętką w dół do
koszyczka na sztućce. W zakrętce jest dziurka zaklejona jakimś takim
klejem, który podczas mycia rozpuszcza się albo pod wpływem wody, albo pod
wpływem temperatury, nie wiem - w każdym razie w odpowiednim momencie
wylatuje i myje.

Pszczółka

1. Data: 2004-03-23 15:25:19

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lama" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
Czy myjecie, czym myjecie,
> jak często i w ogóle... :-)

Tak jak inni już pisali, są specjalne płyny do mycia zmywarek, które się
wkłada do środka, zapuszcza odpowiedni program i już. My myjemy naszą co
mniej więcej 2/3 miesiące. Nie wiem, czy częstotliwość mycia zmywarek zależy
(jak sugeruje >Elwood<) od marki (jakości) zmywarki, czy raczej od używanych
środków, od stopnia zabrudzenia naczyń (ja staram się zawsze wkładać do
zmywarki opłukane z grubsza naczynia). Faktem jest, że po jakimś czasie ze
zmywarki wydobywa się nieprzyjemny zapach po myciu. Wtedy należy ją umyć. Ja
stosuję też specjalne zapachy do zmywarek. Zawiesza się coś takiego w
środku.
Ewa

1. Data: 2004-03-23 23:19:03

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stosuję też specjalne zapachy do zmywarek. Zawiesza się coś takiego w

Dzięki :-)

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2004-03-24 08:03:25

Od: "schayn" <schayn@[spam]friko4.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam w koncu mogę postować na grupe.
Odnośnie zmywarki i jej czyszczenia rzeczywiście czasami należy umyć ją
środkiem do dezynfekcji zmywarek :)
Ale jeśli pilnujesz się i nie wsadzasz talerzy z duża ilością jedzenia
tylko wcześniej trochę je oczyścisz to niema potrzeby robić tego częściej
jak na pół roku. Chciałem ci zwrócić uwage na co innego a mianowicie na
pomiar twardości wody. Człowiek z wrocławskiego wirpula (polar który robi
teraz zmywarki) który testuje produkty powiedział że trzeba pilnować by
żaden kamień nigdzie się nie odłożył w zmywarce. Jak sprawdzali w testach
to zmywarka której woda była tylko o 1 stopień twardsza wytrzymała tylko
połowę czasu tej z normalna wodą. Wniosek kupuj calgonita do zmywarek albo
jeśli masz tańszy proszek niewiadomego pochodzenia w trakcie zmywania
otwórz zmywarkę i wsyp łyżeczkę kwasku cytrynowego. Wcale nie żartuje tak
powiedział ten gostek i zaznaczył że to ma być kwasek żaden odkamieniacz bo
trzeba się wystrzegać dodatkowej chemii. Kolejna rzeczy na które zwracał
uwagę to że w zmywarce ma być zawsze mokro i musi być sól w wymieniaczu
jonowym nawet jak masz kostki 50 w jednym. Bo koszt wymieniacza to 50 % ceny
zmywarki. A i po naprawie nawet tam w fabryce raz rozłożona i złożona
zmywarka nie pracuje tak samo wiec lepiej dmuchać na gorące

1. Data: 2004-03-24 14:38:36

Od: "Piotr Kalinowski" <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>. Zmywarki Miele to bardzo dobry sprzęt i ne wymaga tak czestej
konserwacji i zabiegów
>pielęgnacyjnych jak np. barachło Candy czy inny Ardo.
> -=Elwood=-

Elwood posiadasz sprzęt Candy lub Ardo że w ten sposób piszesz?

Pozdrawiam
Piotr Kalinowski

oliwa z oliwek?!
zupa-krem z buraków
Poszukuję przepis na pierogi ruskie pieczone
Poszukiwany talerz trzymający ciepło potrawy albo coś podobnego
śledzie w smietanie