śledzie w smietanie

1. Data: 2004-03-22 19:46:51

Temat: śledzie w smietanie
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

heja
proszę o radę - jak zrobić?
mam na myśli takie zjabłkami i cebulką

ostatnio jadłam w gościach
ale z ogórkiem, serkiem typu grani, kwaśną śmietaną
tylko pieprzone

brakowało mi cebulki
tak więc proszę o przepis na tradycyjne śledzie
acha, no i czy je całą noc wymaczać?

pzodr.
-----------
Paulina i Ola 18.06.2003
http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus

1. Data: 2004-03-22 21:54:40

Temat: Re: śledzie w smietanie
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

-----------
> Paulina i Ola 18.06.2003
> http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus

Witam!
Czas moczenia śledzi zależy od ich rodzaj /zasolenia/.
Jeżeli kupisz śledzie całe w skórce solone, to musisz moczyć dość długo/ kilka
godzin/. Natomiast matiasy/ w wiadereczkach/ należy moczyć krótko / 1-2
godz /. Najlepiej jednak spróbować co jskiś czas, czy wypłukała się sól.
Trudno określić dokładnie czas, bo jedni wolą bardziej słone , inni mniej.
Po wymoczeniu, pokroić w dzwonka, skropić lekko cytryną. Na tarce zetrzeć
obrane jabłka, cebulkę pokroić w kostkę, dodać do śledzi śmietanę /ja dodaję
majonez/.
I to by było na tyle. Smacznego!

1. Data: 2004-03-23 06:46:18

Od: b...@w...pl (BEATA) szukaj wiadomości tego autora

-----------
> Paulina i Ola 18.06.2003
> http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus
>
>cześć
ja kupuje płaty śledziowe marynowane już, kroje w dzwonki do tego drobno
pokrojona cebulka i jabłko ,sól i pieprz
wszystko zalewam śmietana słodką i odstawiam aby się przegryzło
do tego ziemniaczki na obiad tak jadamy prawie co piątek
śledzie marynowane dlatego żeby później nie dodawać kwasku lub jak niektórzy
octu żeby to miało lekko kwaskowy smak
pyszne takie śledzie w śmietance u mnie je cała rodzinka
Beata

1. Data: 2004-03-23 09:34:02

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

a jakiej firmy są te marynowane? Od dawna poszukuję takich śledzi których
nie musiałabym skrapiać cytryna lub octem.

pzdr.

1. Data: 2004-03-23 10:01:37

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> napisał w
wiadomości news:c3p0bd$jvi$1@mamut.aster.pl...
> a jakiej firmy są te marynowane? Od dawna poszukuję takich śledzi których
> nie musiałabym skrapiać cytryna lub octem.

w sklepach rybnych tak samo jak solone sa sprzedawane - na ogol mają je po
prostu w plastikowych wiadrach, zapytaj o platy sledziowe marynowane.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-03-23 10:07:34

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

a może polecasz jakąś konkretną firmę? Bo chodzi mi o takie które mogłabym
też zrobić tradycyjnie w oleju.

pzdr.

1. Data: 2004-03-23 17:53:45

Temat: Odp: śledzie w smietanie
Od: "Victoria" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Misielin <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c3p2ck$l9i$...@m...aster.pl...
> a może polecasz jakąś konkretną firmę? Bo chodzi mi o takie które mogłabym
> też zrobić tradycyjnie w oleju.
>
> pzdr.

Mój przepis na śledzie w śmietanie:

- Kupuję 1 kg dużych dorodnych matiasów, moczę je z 2- 3 godziny
- kroję w dzwonka, następnie wkładam do zalewy octowej na 10 - 15 minut, aby
nabrały smaczku
- wyjmuję, sypię grubo zmieloną kolendrą (dzięki czemu pachną)
- do tego cebulka, może być drobno skrojony korniszon
- zalewam kwaśną śmietaną 12 lub 18 %

Śledzie w oleju wyborne:

- dorodne matiasy wymoczyć z 3 - 4 godziny
- pokroić w dzwonka, włożyć na 10 - 15 minut do zalewy octowej dla nabrania
smaczku
- wyjąć, posypać grubo zmieloną kolendrą
- kłaść warstwami śledzie (skropić je maggi Knorr), drobna cebulka,
korniszony, połamane włoskie orzechy, świeża papryka czerwona, zielona i
żółta
- oliwę zaprawić maggi knorr i zalać śledziki

Do zalewy octowej wkładam: liście laurowe, ziele angielskie i 10 zieren
goździków, dzięki czemu pachnie

Gdy robię śledzie w zalewie octowej, również posypuję je kolendrą, do tego
cebulka i przekładam zielonym koperem jak kiszone ogórki.
Mam taki koper w zamrażarce przygotowany latem. Są to dorodne zielone badyle
lub same baldaszki.
Śledzie dzięki temu pachną.

Pozdrawiam

Victoria