Korekcja wzroku

91. Data: 2017-01-31 22:36:17

Temat: Re: Korekcja wzroku
Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Friday, January 27, 2017 at 6:01:53 PM UTC+1, Stokrotka wrote:

> W takim razie wada powinna istotnie rosnąć od nienoszenia szkieł. Jest
> pszeciwnie.

Dlaczego taki wniosek ?
Od początku pisałem że oko 'typowego' krótkowidza dostosowało się do patrzenia blisko
(np. ekran) i właśnie wtedy soczewka jest w stanie spoczynku (spłaszczona).

Dalsze rozciąganie gałki ocznej może nastąpić tylko jeśli nałożymy okulary MINUS,
albo żeby wyraźniej widzieć przysuniemy się do ekranu 'troszkę' bliżej za każdym
razem, co znaczy że patrzenie na ekran wywoła pracę (zaokrąglenie) soczewki.

Mięśnie okołooczne pomijam w rozważaniu.

> ?

Nie jest stosowana powszechnie, bo ma jakieś skutki uboczne. Zdania się krzywo
ułożyły :)

92. Data: 2017-01-31 22:49:27

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Saturday, January 28, 2017 at 6:57:02 PM UTC+1, szczepan bialek wrote:
> Użytkownik "Stokrotka" <@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> n.

> Oko krotkowidza jest wydluzone.
> Mowa o deformacji galki ocznej a nie soczewki.
> Przeciez mozna badac oczy ze sztuczna soczewka.
> Kiedys byly szklane.
> S*

Dla mnie najciekawszy jest wpływ długoterminowy.
Eksperyment dot. mierzenia długości "natychmiast" po 1 godzinie patrzenia po indukcji
oczu okularami "+" pokazuje że długoterminowy wpływ być może ma szansę istnieć, ale
nikt nie podejmuje takich badań.

Moja teza była następująca - skoro oko po noszeniu okularów "+" widzi wyraźniej 'po',
a z podanego eksperymentu wynika że oko skraca się o max 0.02 mm
oznacza to że lepsza ostrość wynika ze zmian w mocy skupiającej rogówki lub soczewki.
Skądinąd wiemy że rogówka tak szybko się nie spłaszcza (wymaga całonocnego trzymania
twardych soczewek żeby ją odkształcić w miarę trwale).
Pozostaje soczewka która jest zawieszona na 'haczykach' i jeśli oko odkształca się w
osi "Z" góra-dół może soczewkę bardziej spłaszczyć.

Krótka uwaga do 'krótkotrwałych' efektów:
Fakt, że odruchowo 'wybałuszamy gały' żeby zobaczyć coś wyraźniej nie oznacza że
warto mieć oczy cały czas w takim stanie - więc mierzenie efektu krótkotrwałego nie
jest atrakcyjne.
Być może wtedy pod wpływem mięśni okołoocznych oko skraca się bardziej lub
rogówka/soczewka spłaszcza (deformuje) żeby wydzieć wyraźniej.

93. Data: 2017-02-01 09:53:45

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]

indukcji oczu okularami "+" pokazuje że długoterminowy wpływ być może ma
szansę istnieć, ale nikt nie podejmuje takich badań.

<Dlugoterminowy wplyw to swoista histereza.
<W trakcie tej godziny deformacja galki ocznej jest znacznie wieksza
.
[...]

<W trakcie noszenia "+" skrocenie jest znacznie wieksze.
<Po zdjeciu i przejsciu do pomiaru zostaje ulamek skrocenia.

[...]

<"Byc moze" zalezy to od sily mięśni okołoocznych. Czyli od odzywiania. A to
ustalil Josphson i nie trzeba odkrywac Ameryki.
S*

94. Data: 2017-02-02 19:45:30

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>(zaokrąglenie) soczewki.

>Mięśnie okołooczne pomijam w rozważaniu.

Dlaczego pomijasz je? Pszecież mają bardzo istotny wpływ na widzenie.
Jak nie noszę szkieł, mrużę oczy, więc działam także i tymi mięśniami i
prwdopodobnie wykszywiam soczewkę , a na pewno zmieniam kształt gałki ocznej
od jej frontu, w sposub analogiczny jak kształt gałki zmieniany jest pszez
szkło kontaktowe.

Dalej: wcześniej napisałeś, że mięsień żęskowy wykszywia gałkę, pszecież on
jest od soczewki
zawieszony w środku gałki i nie ma wpływu na ciśnienie w srodku gałki.
Miałby jeśli by zmieniał objętość soczewki, a niby dlaczego ma zmieniać
objętość?
On zmienia kształt, ale objętość soczewki pozostaje ta sama.

A poza tym skąd wiesz jak dział mięsień żęskowy?
Wszystkie mięśnie są sparowane: umieją tylko kurczyć się,
więc każdy kurczący się ma do pary kompana rozciągającego go.
Mięsień żęskowy nie ma pary. Być może parą jest sama soczewka mająca pewne
właściwości sprężyste
i wracająca z własnej inicjatywy do pozycji wyjściowej,
ale z tego nie wynika, czy kurczenie mięśnia żęskowego powoduje płaszczenie,
czy kszywienie soczewki.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

95. Data: 2017-02-02 19:48:32

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Fakt, że odruchowo 'wybałuszamy gały' żeby zobaczyć coś wyraźniej
Piszesz pewnie o PLUSAH.

Ja mam MINUSY, i by widzieć wyraźniej nie wybałuszam oczu, a raczej mrużę,
je, czyli zmniejszam.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

96. Data: 2017-02-21 01:44:11

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" o6vuud$1n0$...@u...news.interia.pl

> Ja mam MINUSY, i by widzieć wyraźniej nie wybałuszam
> oczu, a raczej mrużę, je, czyli zmniejszam.

Raczej zwiększasz przysłonę -- zmniejszasz światło ;) z f/x
na f/y -- gdzie x i y to dodatnie wielkości takie, że y jest
większe niż x. (światło względne to odwrotność przysłony
i zarazem iloraz średnicy przesłony i ogniskowej obiektywu)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Przys%C5%82ona_fotogra
ficzna

IMO zmniejszanie gałki ocznej nie jest łatwe. ;)
Zwiększane -- podobnie.
(ae może jestem w błędzie)

Możesz popatrzeć na świat bez okularów, ale przez dziurkę
w folii aluminiowej. Mały otwór poprawia ostrość widzenia
kosztem jasności obrazu.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Camera_obscura

Rzęsy pracują jako przysłona.

http://www.fotografuj.pl/Article/Przyslona_irysowa_o
twor_wzgledny_liczba_wartosc_przyslony/id/78

97. Data: 2017-02-21 19:46:12

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raczej zwiększasz przysłonę ....

Do tego wystraczyłoby patszeć pszez gęste pręciki (palce , dziurawy
materiał...)
Mrużenie oczu pszede wszystkim rozpłaszcza gałkę oczną mehanicznie,
być może też soczewkę itp.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

98. Data: 2017-02-27 01:30:54

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" o8i1u2$6nh$...@u...news.interia.pl

> Do tego wystraczyłoby patszeć pszez gęste pręciki (palce , dziurawy materiał...)

Miałabyś wówczas dyfrakcję i interferencję.

http://www.rozumiem-fizyke.yum.pl/dyfrakcja-swiatla

Re: [albertan] polska mentalnosc
Re: [albertan] polska mentalnosc
mleko
Zwichnięcie łokcia, rozerwana torebka stawowa.
okulary bezsoczewkowe - doswiadczenia